Åldersgränsen

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare synthetisk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 153
S

synthetisk

Jag har en lite dum fråga ang åldersgränsen för travhästar.
Vet ju att det är 2-10 som gäller för ston och 2-12 för valacker/hingstar. Men innebär det att de enbart får tävla fram tills det år de fyller 10/12, eller gäller det hela respektive året ut? Exempelvis ett sto som är född 97, får den tävla hela säsongen 07 eller bara fram tills årskiftet 06/07?

Sv: Åldersgränsen

De får tävla året ut. Ett sto född -97 är ju nio år i år, hon får tävla t o m 31/12 2007.

Vrf är d skillnad på hur länge man får tävla med hingstar o vallacker tillskillnad från ston?

Det är en bestämmelse som kom till för att få de bra stona i avelsboxen tidigare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 985
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 253
Senast: qitis
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 387
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?