Åldersnoja före 25...

Sv: Åldersnoja före 25...

Jo, jag vet, men det bör ju vara ett jobb man iallafall kan stå ut med och jag har svårt att komma på några såna :crazy: Jag skulle tröttna efter högst ett par år.

Fast just jobb ÄR ju faktiskt ett måste, om man inte har något annat intressant sätt att skaffa fram pengar på, förstås. Försörja sig måste man, men sedan är det fritt fram att leva sitt liv som man vill.

Tröttna efter ett par år? Tja, då får du väl antingen byta jobb efter ett par år, eller så får du stå ut, eller så får du försöka förändra din situation på jobbet så att jobbet blir lite mer intressant.

Eller hur tänkte du göra i framtiden när du inte längre kan bo hemma?
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Det är du som är i min hjärna ;)

Jag tänker mest på vakterna på konserter, de är oftast typ 25-30, iallafall de vakter jag brukar hamna vid. Jag nojar för att de ska tycka jag är helt jävla störd liksom.
Och jaa, jag åker land och rike runt för att gå på konsert när jag har möjlighet, köar från tidig morgon för att stå längst fram osv och jag vill aldrig någonsin sluta med det, men jag vill inte heller att vakter, roddare, banden, övriga fans etc. ska tänka att jag måste vara konstig i huvudet och så vidare. Jag vill vara "en i gänget", inte den gamla kärringen :crazy:

Jag är också med om samma sak som du, folk fattar verkligen inte att man i 20+ fortfarande kan vara ett "hardcorefan" på det sättet.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Visst, rent teoretiskt kan man väl byta jobb ofta men hur lätt är det att få jobb efter några år när varje anställning är runt ett år bara?
 
Sv: Åldersnoja före 25...

men ser folk ens att ni är 20+?? jag fattar inte, tror ni hela världen håller koll på att ni faktiskt fyllde 23 i juli eller whatever?

jag är 26, folk tror jämt att jag är jätteung. skulle utan vidare kunna konserthänga utan att folk skulle tro att det var nåt konstigt på gång. och skulle dom tycka det skulle jag inte bry mig. en annan fördel med att bli äldre :D
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Nej, nu syns det inte, folk tror som sagt oftast att jag är runt 18-19 (och det får de hemskt gärna tro!)
Men med tiden ser man ju onekligen äldre ut, och jag misstänker att när jag är 25-30 kommer det iallafall börja synas att jag inte direkt är någon tonåring längre. Och jag vet att det är larvigt, men jag oroar mig för vad de tänker om mig då.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Jag känner också igen mig väldigt mycket i vad som skrivs. Själv är jag 24, singel, inneboende, student... I den lilla stad jag bodde i tidigare var det alltid tjat om att gifta si, skaffa hus, barn, bil och jobb på ica vid 20 års ålder. De tankegångarna sitter fortfarande kvar i mitt huvud efter att jag flyttade till Sthlm. Här är alla jag möter helt av motsatt åsikt dock, att vara fri och studerande är det vanliga i min ålder i de kretsar jag umgås i.

Själv blir jag dock fortfarande nojig ibland av att jag vet att jag har många år kvar av studierna, inte har körkort och dessutom bor så som jag gjorde i tonåren då jag bodde hemma (har bott i studentkorridor, kollektiv & sambo mellan). Men samtidigt så studerar jag vad jag älskar och tycker att det är roligt att studera, jag trivs utmärkt där jag bor och jag vill inte ta körkort. Att ens ha ett allt för seriöst förhållande just nu känns främmande. Så mina nojor borde vara helt obefogade.:p

Att jag dessutom jobbar och studerar med människor är några år yngre gör nog också att mina orosmoln vaknar till liv. Jag börjar tänka att jag borde vara mer mogen och ha kommit längre än de, att vi inte borde vara så pass bra vänner. Jag faller dessutom oftast för killar som är upp till 4 år yngre än mig.:o Samtidigt så lever jag ett liv jag älskar, följer mina drömmer och passioner och har ett bra umgängesliv. När jag ser det i sin helhet känns det bra dumt att oroa sig.:)
 
Sv: Åldersnoja före 25...

fast varför oroa sig nu över vad folk eventuellt kommer att tänka när du eventuellt går på konsert om sex år?

jag fattar inte.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Samtidigt så lever jag ett liv jag älskar, följer mina drömmer och passioner och har ett bra umgängesliv. När jag ser det i sin helhet känns det bra dumt att oroa sig.:)

:bow:
Så sant egentligen! Men jag har så svårt för att tänka så.
Jag var på dejt med en kille som gick sista året i gymnasiet en gång för inte allt för länge sedan :o Han var jättesöt och vi var på samma mentala nivå, kändes det som. Gjorde inte underverk med min åldersnoja om jag säger så, jag känner inte att jag är i närheten av min biologiska ålder så att säga.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Nej, precis, det är så jag försöker tänka. Det kommer (kanske) då, sen, inte nu. Än kan jag gå på konsert, hänga med tonåringar och passa in och jag borde skita i framtiden som (eventuellt) kommer.
Men det går inte alltid så bra.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Men med tiden ser man ju onekligen äldre ut, och jag misstänker att när jag är 25-30 kommer det iallafall börja synas att jag inte direkt är någon tonåring längre. Och jag vet att det är larvigt, men jag oroar mig för vad de tänker om mig då.
Jag och maken är kring 30 och båda får fortfarande visa leg på systemet.

De kommer inte att tänka något om dig och om de gör det så låt de göra det då. Palla bry sig om vad "folk" tycker om skitsaker som de inte har att göra med. Särskilt om det ligger ett halvt decennium fram i tiden.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Det är du som är i min hjärna ;)

Jag tänker mest på vakterna på konserter, de är oftast typ 25-30, iallafall de vakter jag brukar hamna vid. Jag nojar för att de ska tycka jag är helt jävla störd liksom.
Och jaa, jag åker land och rike runt för att gå på konsert när jag har möjlighet, köar från tidig morgon för att stå längst fram osv och jag vill aldrig någonsin sluta med det, men jag vill inte heller att vakter, roddare, banden, övriga fans etc. ska tänka att jag måste vara konstig i huvudet och så vidare. Jag vill vara "en i gänget", inte den gamla kärringen :crazy:

Jag är också med om samma sak som du, folk fattar verkligen inte att man i 20+ fortfarande kan vara ett "hardcorefan" på det sättet.

Jamen precis så. Sedan brukar vissa säga att "jamen det där växer du säkert ifrån naturligt med tiden, du hittar annat", men jag tror verkligen inte att det är så. Jag tror att det vanligaste förekommande skälet till att folk "växer ifrån" intressen är att de faller för grupptrycket, medvetet som omedvetet. När man är 30 "ska" man ha barn - hence den s.k. "biologiska klockan" som IMO är bullshit - när man är i tonåren "ska" man börja festa, när man kommer ur tonåren "ska" man ta ut piercingen och sluta klä sig alternativt och växa upp från sin fas. Och man gör det, för alla andra gör det och det är så det "ska" vara, man vill inte sticka ut och bli tittad snett på.

Jag tror det största skälet till att man växer ifrån saker är för att folk säger åt en att man ska göra det, och jag vill verkligen inte hamna där. Men jag inser ju att risken är enorm eftersom jag inte heller vill vara den gamla tragiska kärringen med en 30-årskris som inte släpper taget om ungdomen, för det är ju så andra kommer att se det.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Jag tror det största skälet till att man växer ifrån saker är för att folk säger åt en att man ska göra det, och jag vill verkligen inte hamna där. Men jag inser ju att risken är enorm eftersom jag inte heller vill vara den gamla tragiska kärringen med en 30-årskris som inte släpper taget om ungdomen, för det är ju så andra kommer att se det.

Åhh ja, precis så! Jag har ett exempel på det, en kompis som efter en (i mitt tycke) helt grym konsert sa att hon "nog börjar bli för gammal för sånt här" eftersom "alla andra är huvudet kortare och max 20" :crazy::banghead::arghh:
Jag vill inte höra sånt, då är det skönare med mina fanclubvänner runt om i världen som säger att åldern inte spelar någon roll utan musiken är det viktiga för oss osv. Men det är ju inget man bara kan bestämma sig för att tänka.

Och det känns som typ pest eller kolera, fast på olika sätt... Följa det man vill, gå emot normen och alla ser ned på en, eller följa normen och må skit?
 
Senast ändrad:
Sv: Åldersnoja före 25...

En sak jag egentligen tycker är skönt med att bli vuxen är man kan välja vad man vill. Man kan resa, gå på konserter, ha ett jobb för att få ihop pengar till vad man nu än vill ha dom till.

Man behöver inte gilla skrikande bebisar, längta efter fast förhållande eller helt enkelt ett "svenssonliv". Huvudsaken är att man trivs med sitt liv och lever det så som man vill leva.

Jag personligen trivs med "svenssonlivet" men prackar inte på det på andra. Dock får barnen vänta lite. Kanske bra eftersom jag inte vet hur det blir med jobbet.


Mamma läste i en tidningen om en tant som levde efter mottot: jobba så lite som möjligt för att ha råd med det nödvändigaste.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Kl
Ärligt talat, ni som nojar, tror ni verkligen att andra bryr sig så otroligt mycket om vad ni gör eller inte gör?

Min erfarenhet är att människor i allmänhet är mest fokuserade på sig själva. Visst går det att kallprata eller skvallra om andra, men hur ofta bryr man sig genuint om vad någon annan gör?

Jag gör det då inte i alla fall. Jag anser att jag är mycket intressantare än "alla andra" :D
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Kl
Ärligt talat, ni som nojar, tror ni verkligen att andra bryr sig så otroligt mycket om vad ni gör eller inte gör?

Inte alla, egentligen. Men en del kommentarer får man ju från folk man känner, och en del folk (då framförallt på t.ex. konserter) känns det som att de troligt kommer se ner på en. Jag är en såpass dålig människa själv att jag ibland kan börja tänka "Är inte h*n lite väl gammal för..." och sen kommer jag på mig själv, tänker att egentligen är det ju väldigt häftigt, och tar mig samman. Men jag tror inte jag är ensam om att tänka så ibland, hur snabbt jag än rättar mig själv.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

Jag är en såpass dålig människa själv att jag ibland kan börja tänka "Är inte h*n lite väl gammal för..." och sen kommer jag på mig själv,
Ja, det är väl så - som man känner sig själv känner man andra.

Jag har aldrig ens reflekterat över att den här konsertgrejen ni talar om skulle vara en tonåringsgrej. Tanken har inte ens slagit mig.
 
Sv: Åldersnoja före 25...

När jag säger att jag pluggar brukar folk förutsätta att det är på gymnasie... Sådär apropå ålder, med tanke på att jag är 23 och ska påbörja min sjätte termin på universitet.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 847
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 017
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 183
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp