Alla frågor om bildbehandlingshjälp ställs här

Sv: Alla frågor om bildbehandlingshjälp ställs här

Tack så mycket!

(och tack så mkt moderatorn för att du flyttade på min tråd :bow: )

Nej, det vill inte funka :(
Hur byter jag färg på lagret?

Tja, i min engelska variant kan man t.ex. gå in på "image"->"adjustments"->"color balance".

Fulvarianterna: man dubbelklickar på lagret och väljer färg och opacitet på "color overlay". Eller målar med pensel med låg opacitet.

Varsågod! ;)

Tiara skrev:
Nej, det vill inte funka :(
Hur byter jag färg på lagret?
Min favorit är att använda image - adjustmenst - hue/saturation (nyans/mättnad). Ändra antingen direkt på hue, eller kryssa i "colorize" längst ner till höger och ändra sen på hue.

/Erica

Hur gör man för att dela en bild i två lika stora delar i antingen Photoshop eller ImageReady, engelsk version? Det borde ju rimligen vara ganska enkelt, men jag lyckas inte. :o

Vet inte om det finns något smidigare sätt, men ett sätt jag kommer på så här på stående fot är att använda "image" -> "canvas size" och fylla i "50%" i den led man vill dela upp bilden, och trycka på lämpligt ställe på den där 9-delade figuren. Sen spara bilden, revertera den till originalskick och göra om proceduren åt andra hållet.

Annars kan man ju spela in ett makro...
För att inte strula till det bör du bara ha ett dokument öppet.
Skapa en ny action. Markera hela bilden (Ctrl+A), gå in på Select|Tranform selection... Markera hållaren till vänster (mitten) eller den övre (mitten)
hllare.gif
och ange 50% på W eller H, beroende på vilken ledd du ska dela. Kopiera och öppna nytt dokument, klistra in. Tillbaka till första dokumentet. Upprepa men på motsatt sida. Tänk på att markera Toggle dialog On för Make (nytt dok) för annars gör den lika stora filer varje gång. Man behöver bara klicka OK då i alla fall.

Ja, ska man göra det mer än en gång kan det ju vara värt :)

moiran skrev:
Ja, ska man göra det mer än en gång kan det ju vara värt :)
Gör makron hit och dit jag, det är ju kul (lättroad)! :) Använder FAKTISKT mer än hälften mer än en gång! :angel:
Perfekt att ha en Bukeavantar-makro om man byter ofta...:rofl:

Är du allvarlig? Går ju inte att se hur huvudet ska se ut ens..

eftersom kraftledningen inte var så noggrannt borttagen så lade jag inte ned någon tid på att ta bort människan särskilt snyggt heller. Har ingen aning om hur hästens huvud ser ut, så jag chansade på något stort klumpigt kallblodsaktigt.

http://moiran.csbnet.se/temp/1IMG_0372.jpg

Haha, frihand med touch pad är grejer det. Jag ritade en häst som Andrea1 har sett, inte ens hon var imponerad. ;)

Hehe, en sån laptop-touchpad? Jag är imponerad att du ens fick till något som ens kunde liknas vid en häst i så fall... :D

Jag med! Jo en laptop-touch-pad, ska köpa en mus, vilken dag som helst.. ;)

hehe. jag ska också köpa en mus "en dag". nuvarande börjar bli så... sliten... :eek: :o silverfärgen på kroppen och lacklagret på knapparna börjar försvinna...

Mjo. säger alldeles för mycket om hur mycket tid jag sitter framför datorn. :p

*knapp*

Har gett mig på några av bilderna på haflingern någon ville ha hjälp med. Kände för att testa lite saker, så de blev inte helt vanliga...

Haflingerglasboll.jpg

Haflingerkonstig.jpg

Man måste väl få leka ibland också :o

/Ida

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: Shaggy
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 560
Senast: qitis
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 950
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
50 037
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka