Alla frågor om bildbehandlingshjälp ställs här

Sv: Alla frågor om bildbehandlingshjälp ställs här

"Det är den bilden som jag la upp, jag vill ha de främre frambenet mer vinklat i en båge liksom, att hela hästen ska se lite mer maffig ut! Mer man."

Vad behövs mer för info än det där? Sen om det ska vara till en tatuering eller ej spelar väl (i mitt tycke iaf...) ingen roll???

Det spelar väl visst roll? Användningsområdet bestämmer ju dels vilken kvalitet som krävs, men också hur mycket man kan göra om den. Om en person ska använda en bild att framkalla som foto så krävs ju helt andra saker än om den ska ligga på en hemsida, som avatar eller liknande. Om man ska ha den som tatuering så ska man väl förslagsvis inte ha någon bakgrund och man kan redigera betydligt "grövre" (t.ex. förstora upp och justera för att få bättre kvalitet) och ändra om till tvåfärg.

/Erica

möjligt, fast jag (som iofs inte redigerar några bilder) tycker det inte var så farligt... men vad vet jag? :smirk:

Sv: Varför ?

Cheeserica skrev:
Det är inte så att du länkar till tumnaglarna då? Högerklicka på den stora bilden och kopiera bildadressen därifrån.

/Erica

Tack ! Det var precis där felet satt. Nu är det roligt igen :p

Hej!
Kan någon hjälpa mej att förbättra några bilder?:o

Grimman skall bort...
Dofta

Annan bakgrund
Sally

Skulle vilja ha svansen snett uppåt, om det går... ingen aning...:confused:
Sally igen

Tack på förhand.... :bow: :bow:
/Sussi

Ursäkta att det drabbar dig, men!
Varför lägger ni ut bilderna så här lågupplösta, det går inte att göra något vettigt med dem då.. :mad:
Jag kräver from nu att bilderna ska vara minst 1024 x 768 innan jag bemödar mig med att starta photoshop och lägga ner timmar med gratisarbete.

Så, nu har jag fått gnälla, någon annan kanske kan hjälpa dig med dina pluttisar. ;)

Förlåt...:crazy:

Har varit här länge, men inte skrivit så mkt och aldrig lagt ut bilder, har precis lärt mej:bump: var rädd för att de skulle va förstora om jag la ut dem som de va... har ingen aning om bildstorlekar m.m :angel:

kan ju lägga ut dem i normalstorlek...

ett tips om man är rädd för att bilderna blir för stora ä'r att bara lägga ut länkar...

FeatherCloud: Tack, har ju lagt ut dem som länkar, men tänkte att det var jobbigt mé stora bilder ändå...;) skönt att slippa förminska dem innan man lägger ut dem...

Verkar inte som det går med photobucket....:confused:
ja, ja.... det gör inget. Mina älsklingar är fina iaf...:love:

Och så har man visst fått sig ett öknamn... Efter ett program dessutom :crazy:

Så länge tips framförs på ett sansat sätt och inte som klagande kritik så tar jag inte illa upp. På bilden i fråga var hästen ganska svettig, var delvis därför jag använde NeatImage, för att lugna ner "pälsigheten". Sedan vet jag inte om jag blir lite lurad av min skärm, sitter med en bärbar som har sådan där "mjuk" skärm, petar man på ytan är den mjuk och så blir det liksom "vågor" precis runt där man petar. Kollar man inte rakt framifrån på den blir också färgerna helmysko. Tror den är lite mörkare än vad skärmar brukar vara också.

Har gjort lite mer med den, hade bla missat en bit av grimskaftet :o

/Ida

Man ska vara mycket restriktiv och bara använda neat image för det det är tänkt för egentligen, reducera brus, allt annat tenderar att se onaturligt ut. :)
(hud kan se "okej" ut att neata också), och som moiran sa, om man exempelvis kör neat image på någons ansikte ska man ha flera lager i photoshop så att man plockar hår och andra saker som kräver struktur från det orörda lagret.

Skrev visst inte allt jag tänkte där...

Alltså. Det var brus i bilden. Hästen var även svettig. Svettig päls blir rufsig, torr päls är slätare. När jag tittade på bilden fick jag intrycket att mycket av "svettigheten" i ansiktet, och även på halsen, i själva verket kunde vara brus och jpeg-komprimeringsspår. Därför tog jag den i NeatImage för att dämpa det jag uppfattade som brus, med följden att ansiktet blev slätare. I mina ögon och på min skärm ser det ok ut, men jag tror som sagt att min skärm luras en del.

/Ida

Kan någon hjälpa mig att få fram min bild??!! :bump:
Jag fattar inte vad jag gör fel :(

Vilken bild? Få fram den var?

Du har mycket större chans att få ett bra svar om du talar om lite tydligare vad det är du vill.

/Ida

*lånar*

Har införskaffat Adobe Photoshop Elements 4.0 och tänker mig ta bort lite störande bakgrunder på en del kort. Följer boken och det blir ändå inte bra :cry: Kan någon vara så snäll att guida mig hur i fridens dagar man gör??

Det är svårt att guida utan att veta hur bilden ser ut. Men normalt ligger hemligheten i att markera på rätt sätt. Knepet är alltså att välja rätt verktyg när man markerar det som ska raderas.

Nu använder ju jag i och för sig Photoshop så det kan hända att en del verktyg är annorlunda. Men trollspöt är ofta helt grymt när det gäller att markera lite "brokiga" bakgrunder. Experimentera med tolerensen tills det ser bra ut. Är det här någon hjälp?

ska testa sedan..Har hållit på ½ evighet med att få till det, men det funkar inte så bra :(

Sv: photoshop

Du markerar irisarna med t.ex. lassot. Kopiera (med lite ludd om det behövs) och klistra in i ett nytt lager. Ändra färgerna i detta lagret.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: Shaggy
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 560
Senast: qitis
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 950
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
50 037
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka