Alla hjärtans dag

Mirre

Trådstartare
Firar ni den?
Vad ska ni göra i år?

Vad skulle ni ge till någon ni ganska nyligen träffat? :p
Vet inte om han firar dagen överhuvudtaget faktiskt, men något vill man ju ändå ge
 
Jag, eller vi egentligen, åker på ponnyutställning i Örebro som hålls varje år i samband med Alla hjärtans dag. Priserna går i rött och man brukar få en liten påse med röda geléhjärtan. Det delar vi på, min sambo och jag!
 
Firar ni den?
Vad ska ni göra i år?

Vad skulle ni ge till någon ni ganska nyligen träffat? :p
Vet inte om han firar dagen överhuvudtaget faktiskt, men något vill man ju ändå ge

Jag fick en ros första alla hjärtans dag (då hade vi träffas några veckor)

Nu firar vi det inte alls. Ser ingen vits med det, vi visar uppskattning när som helst istället för speciella dagar :)
 
Jag brukar fira med att äta något hjärtformat, t ex choklad eller bakelse, antingen ensam eller tillsammans med de som råkar vara närvarade. I år bakar jag nog en hjärtformad kaka hemma hos föräldrarna.
 
Jag mår illa av allt krimskrams och hetsen kring det hela (och det gör särbon med, han bryr sig inte alls i årsdagar etc) så vi gör inget speciellt.

Däremot kan vi båda hitta på något den andre tycker om närsomhelst, inte bara för att det är någon "dag".
 
Ibland brukar vi gå ut på alla hjärtans dag och käka tillsammans jag och sambon. I år blir det nog inte så eftersom det är en söndag och ont om öppna restauranger. Jag har ibland fått ett smycke eller en nalle av specifikt märke, men jag förväntar mig aldrig något. Presenter tycker jag inte behövs.
 
Jag tycker väl egentligen mest att dagen är ett kommersiellt jippo, men lite kul ändå.
En anledning att bryta vardagslunket lite :p
 
Blir nog inte mycket energi att göra nått, då karln ska åka Engelbrektsloppet, 6 mil på längdskidor :p Han kommer vara rätt död efter det misstänker jag haha :p Däremot är vi nog rätt duktiga att tycka om varandra lite extra lite när som, så det känns inte som ett "måste" att göra nått extra just den dagen.
 
Jag brukar aldrig göra nåt speciellt på alla hjärtans dag. Tycker som många andra att det är ett kommersiellt jippo typ. Men i år ska jag bjuda min pojkvän på en fine dining-restaurang som han älskar. Vi är generellt väldigt romantiska och visar varandra mycket uppskattning men jag kände för att göra så den här gången.
 
Jag brukar aldrig fira alla hjärtans dag, men misstänker att han jag dejtar skulle tycka om det. Det blir ingen present eller så, vi har dejtat så kort tid, men tänker mig att vi lagar finmiddag och dricker bubbel i alla fall.
 
Jag brukar aldrig göra nåt speciellt på alla hjärtans dag. Tycker som många andra att det är ett kommersiellt jippo typ. Men i år ska jag bjuda min pojkvän på en fine dining-restaurang som han älskar. Vi är generellt väldigt romantiska och visar varandra mycket uppskattning men jag kände för att göra så den här gången.

Ja, alltså om man känner för att göra något sådant på alla hjärtans dag ska man givetvis göra det (det har ju också gått prestige i att vägra göra något sådant i vissa kretsar också :meh:). Det är ju bara när man känner sig tvingad att ha paraktivitet och vara romantisk som det blir fel.
 
Brukar fira den med familjen. Kör vartannat år-principen, så vartannat år är det min tur att bestämma vad som ska hända och varannan är det makens. I år är det min tur men jag har inte riktigt bestämt vad vi ska göra än. Funderade på kanelbulleätarutflykt med museibesök, men kom sedan på att maken är vegan numera. Hm, jäklar. Min standardlösning sushi fungerar inte heller, för det lär vi äta dagen innan (ska iväg på en fest och lär behöva grunda).

Så ... jag ska tänka på det :D
 
Jag vet inte om jag kommer "fira" mgt alls, brukar inte göra det. Blir kanske en god middag kvällen innan, annars slappar jag nog om jag inte får besök.
 
Jag är för första gången i mitt liv singel på AHD. Jag har således inga som helst planer. På lördagen ska jag på wrestling med jobbet. Kanske att jag och några singelkompisar dricker några glas bubbel på söndagen och bara har kul och tycker att det är skönt att vara singel. :)

Eller så åker jag ut till torpet och rensar lite i trädgården.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Inför Alla hjärtans dag har Hippson pratat med de tre ridsportprofilerna Rolf-Göran Bengtsson, Cecilia Bergåkra och Henrik Johnsson. De...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Gunnar
·
Kultur Hur firar ni Miniatyrrävens dag? För er som inte vet vad det är så är det den i särklass viktigaste dagen för små och mindre...
Svar
15
· Visningar
972
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
627
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp