Alla hjärtans dag

Planerar en fest på lördagen så jag kommer nog mest ligga hemma och tycka synd om mitt huvud den dagen och pga festen så kommer inte särbon hit den helgen heller.

Jag är av åsikten att man kan fira kärleken och visa uppskattning oavsett vilken dag eller vilket datum det än är. Tycker bara att det känns som ett jippo att köpa meningslösa mjuksdjur i form av nallar med ett hjärta ii handen som det står I love you på, hjärtformad choklad, röda rosor, boxershorts med hjärtan mm till den dagen.
 
Maken jobbar hela kvällen, så jag och dottern firar ensamma. Funderar på att bjuda mig själv på en halvflaska bubbel och lite choklad, dottern får fira genom att umgås med sin fantastiska moder :D Presenter bryr vi oss inte om, har aldrig gjort. Alltså hade jag inte gett något till en ny partner heller (ska jag ge något föredrar jag att ge av min tid, och göra något trevligt ihop :))
 
Men om du nyligen träffat killen är det väl inget vardagslunk? Är man nykär brukar allt ju kännas helt fantastiskt bara.
Visst är det så :love: Syftade mer på vad jag tyckte om dagen i allmänhet sådär.
I år är ju första gången på länge som jag har anledning att bry mig om den dagen överhuvudtaget :p Annars har det bara varit som vilken random dag som helst.
 
Hmm, jag och min sambo är förmodligen/förhoppningsvis på väg ner för Mount Kenya då. Så eh, det kanske blir att äta upp topptursgodiset och ge varandra en extra smutsig puss då vi inte kommer ha duschat på fyra dagar samtidigt som vi svettats mycket? :p Romantik!
 
Ingen aning om jag kommer träffa killen jag dejtar då. Om han nämner nåt om att det är alla hjärtans dag och ifall vi ska ses kommer jag nog fundera ut nån liten sak, annars inte.
 
>>Firar ni den<<
Nej, verkligen inte.

>>Vad ska ni göra i år?<<
Försöka guida gammelmärrens medryttare genom långpromenaden över byn. Framåt eftermiddagen skulle det nog sitta fint med en inkännande fylla i svinhalkan. Det är ju för fan söndag och allt!


>>Vad skulle ni ge till någon ni ganska nyligen träffat? :p<<
Oj, det var en svår fråga... men sålänge beloppet för investeringen motsvarar ungefär hälften av ens egen månadslön, så tror jag en klarar etikettsreglerna iallafall. Om någon skulle ifrågasätta, menar jag. :)


>>Vet inte om han firar dagen överhuvudtaget faktiskt, men något vill man ju ändå ge<<
Ja, men precis!
Den som är rädd om sitt rykte och sin relation måste ju ta sitt ansvar. Har en gått med i konsumtionskulten (eller vill gå sängvägen in i densamma) får en stå sitt kast! ;)
 
Vi brukar inte fira alla hjärtans dag, men har nog gått ut och ätit på något trevligare ställe något år. Vi har inte planerat något för i år, men det blir nog typ indisk takeaway och jag kan tänka mig att dricka en flaska trevligt vin till det.

Hade jag precis träffat en ny kille hade jag inte gett honom något. Eller ja, det gör jag ju inte nu heller.
 
Jag och en kursare ska leka kulturtanter de luxe genom att springa runt i Stockholm och fönstershoppa kläder från märken som Gudrun Sjödén, äta soppa på NK och snacka skit om andra kulturtanter och massa annat skoj innan vi möter upp resten av kursarna då vi ska på exkursion i hufvudstaden.
 
Vi har aldrig riktigt varit den romantiska typen, men köper gärna nå hjärtformade kakor och ngt litet till dottern så fikar vi tillsammans iaf :)
 
Firar ni den?
Vad ska ni göra i år?

Vad skulle ni ge till någon ni ganska nyligen träffat? :p
Vet inte om han firar dagen överhuvudtaget faktiskt, men något vill man ju ändå ge
Nej, jag brukar inte fira den. Men i år skulle jag faktiskt bli glad av att få något hjärtformat. Jag är nog lite ledsen.
 
Alltså vi firar det mesta; att det är fredag, att båda är lediga, att en inlämning gick bra osv osv :D Men oftast i form av en trevlig middag med vin eller drinkar och musik. Ibland ger vi oss ut på äventyr, men presenter köper vi sällan och har inte firat just alla hjärtans dag hittills. Personligen säger jag inte kategoriskt nej till själva grejen men känner heller inget behov av att fira alla hjärtans dag.

Ontopic så ska jag och min bättre hälft ut på en dagsvandring dagen innan alla hjärtans dag så jag tror att vi båda kommer ha mysig träningsvärk den 14/2 och därför hänga framför varsin dator hela dagen. :p

Mamma kommer säkert skicka ett gulligt sms :love:.
 
Jag gillar alla hjärtans dag, ser inget fel med att fira kärleken (även om man såklart kan göra det lite närsom).

I år tror jag dock vi bara kommer sitta hemma och äta godis. Känns som att hela den här månaden är uppbokad och då kan det var extra mysigt att inte göra något alls. :)
 
Firar ni den?
Vad ska ni göra i år?

Vad skulle ni ge till någon ni ganska nyligen träffat? :p
Vet inte om han firar dagen överhuvudtaget faktiskt, men något vill man ju ändå ge

Jag brukar inte fira Alla Hjärtans Dag om inte pojkvännen vill göra det. Min nuvarande pojkvän har hittills under fyra år inte brytt sig om Alla Hjärtans Dag så antagligen blir det att vi av tradition ser den 14: de som en vanlig vardag och den 15: de ger vi oss ut i affärerna och köper finare Alla Hjärtans Dagchoklad på rea :angel:

Någon man nyligen träffat hade jag gett något litet. En påse med favoritgodiset om hen tycker om godis, annars bjuda på mat, träna tillsammans eller något annat som hen gillar att göra :D
 
Jag har aldrig firat alla hjärtans dag, det är ingen dag som betyder något särskilt för mig. Varken positivt eller negativt. I år råkar det dock falla sig så att jag och maken ska på slottsweekend den helgen :D Vi fick det i bröllopspresent i somras och har inte kommit oss för att boka förrän nu. Maken jobbar helg lite då och då så det fanns inte jättemånga helger att välja på. Tydligen är det lite "extra romantik" på slottet då, men det funkar väl det också :p Men håll tummarna för att de skippar rosenbladen på sängen :rofl:
 
Tror jag/vi ska ta tillfället i akt och lägga lite tid på att laga någon lite lyxigare middag, kanske tappa upp ett bubbelbad, fixa lite fint hemma och köpa hem blommor och ägna lite extra tid åt varandra. Med andra ord såntdär som vi gärna gör ändå men som lätt kommer bort för att det inte alltid hinns med i vardagen.

Egentligen gör det mig detsamma om det är just på alla hjärtans dag eller ej, men det kan vara en välbehövlig "spark i baken" för att faktiskt komma sig för :angel:

Åkte in och spontanshoppade en skidjacka åt min man idag efter att ha sett den i ett annonsblad en halvtimme tidigare och bestämt mig för att han nog behövde en, funderar på att slå in den och ge den till honom i present då så kan han inte säga att det var ett onödigt köp utan att låta otacksam :idea::devil::rofl:
 
Vi är experter på att fira allt som går att fira :D Vi har inte planerat något ännu och jag kommer inte handla något, men dagen kommer iaf garanterat bestå av massor och pussar och en god middag!
 
Vi försöker alltid att hitta dagar att fira på. Allting (nästan ;) ) går att fira! Det behöver inte vara så speciellt, men ja, det känns fint att tänka på det som är bra.

Så ja, alla hjärtans dag är en utav dagarna vi firar. Och jag fyller dessutom år på alla hjärtans dag, så det blir dubbelfirande. ;) Exakt hur firandet ser ut vet jag dock inte än :D
 

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
572
Senast: Amha
·
  • Artikel
Hästnyheter Inför Alla hjärtans dag har Hippson pratat med de tre ridsportprofilerna Rolf-Göran Bengtsson, Cecilia Bergåkra och Henrik Johnsson. De...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Gunnar
·
Kultur Hur firar ni Miniatyrrävens dag? För er som inte vet vad det är så är det den i särklass viktigaste dagen för små och mindre...
Svar
15
· Visningar
972
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp