Alla hjärtans dag

Jag firar inte alla hjärtans dag, egentligen, men jag funderar på att äta gelehjärtan i år :angel: Vanligtvis äter jag inget med gelatin i och undviker godis, men jag älskar verkligen gelehjärtan och brukar ge mig några (köper i lösvikt) någon enstaka gång per år.
 
Jag har aldrig firat det och jag känner mig främmande för idén. Dels därför att det inte riktigt förekom när jag var ung, tror jag. Dels för att jag tycker att Alla Hjärtans Dag är som en del av något slags "typisk romantik", som enligt min mening snarare skapar avstånd än närhet mellan parterna i en relation. Lite som att man "spelar kär", snarare än lever.
 
Inget firande, inget jag firar planerat på nåt sätt, aldrig känt behov av att ge bort grejer eller så heller, oavsett om jag varit singel eller i ett förhållande. På sin höjd har det väl blivit något "alla hjärtans dag-fika" eller så.

Men jag kan villigt erkänna att jag skulle bli löjligt glad om jag fick blommor eller choklad eller så i år. Det skulle jag visserligen bli oavsett dag, men ska man få sånt andra dagar måste man ju nästan be om det. :mad:

Vilket jag visserligen har gjort idag. Har gett order till en vän att komma hem med choklad. Jag ska nog fira alla hjärtans dag idag istället. :D
 
Jag, eller vi egentligen, åker på ponnyutställning i Örebro som hålls varje år i samband med Alla hjärtans dag.

Det låter som ett perfekt sätt att fira på!

Här brukar sambon vilja vara gullig och fira, brukar sluta med en bukett blommor eller en blommande krukväxt (jag älskar blommor, han hatar att jag köper så mycket blommor så det är lite roligt varje gång det är han som köper :D). Det brukar vara allt.
Fast å andra sidan är jag ingen firande människa, det enda jag firar är midsommar, nyår och barns födelsedagar (och barn finns det inte många i mitt liv). Men å den andra sidan gillar jag alla "högtider" som har med mat att göra; semletid, chokladtid, kanelbulletid, kräftskivetid.. Jag gillar att ha en anledning äta onyttiga eller konstiga saker :D
 
Jag har aldrig brytt mig om alla hjärtans dag.
Men har precis börjat träffa en person och han sa för en vecka sedan "att om två veckor är det alla hjärtans dag"
Jaha sa jag förvånat.

Så nu verkar jag ha träffat någon som verkar tycka sånt är viktigt. :p
 
Det kanske jag gör!

Men jag är lite ställd för jag har aldrig firat såna dagar. Jag fattar inte ens vad man firar.

Och nu har jag träffat en person som verkade gilla sånt. Medan jag förvånat utbröt "hur firar man sånt?" Vad firar man?
Inte jag heller, så jag har lite bestämt mig för att fira mig själv och typ... Fira att jag är bra så fort det är dagar i stil med den här :p
 
Jag vet inte än hur vi ska fira. Men umgås ska vi göra. Vi myser nog hemma och äter och dricker gott skulle jag tro. Och det kan bli några små presenter med.
 
Jag ska börja dagen med att kolla på när ponnypiloten rider hopplektion med min ponny.
Sen åker vi till svärmor en sväng på eftermiddagen då hon fyller år dagen efter och vi inte kan fira på hennes dag i år. Så jag antar hon kanske gör en hjärtformad tårta eller kaka av något slag :p

Om någon vill ge mig en present den dagen så kan denne någon få betala ponnyns lektion :angel: :p
 
Firar ni den?
Vad ska ni göra i år?

Vad skulle ni ge till någon ni ganska nyligen träffat? :p
Vet inte om han firar dagen överhuvudtaget faktiskt, men något vill man ju ändå ge
Vi ska ha släktkalas för dottern som fyller sju:)

Vi firar inte alla hjärtans dag speciellt, det är viktigare att visa uppskattning i vardagen.
11 åriga sonen har dock firat med flickvännen
Första året var det middag här hemma, med hjärtformade hamburgare på beställning.
Andra året hade dom dubbeldate på pizzeria med förkläden i andra änden av lokalen.
Tredje året var flickvän och lillebror på tacomiddag här igen.
I år har han dock inte pratat om hur han vill fira. Det kanske är slut?
 
Tycker inte om konsumtionshetsen och Alla hjärtans dag är ju en av de "högtider" vi har där vi konsumerar mer än nödvändigt.

Men det blir middag och bio (Deadpool - Längtat som bara den!) i år, skulle egentligen se den på premiären den 12e, men vi tyckte vi lika gärna kunde ta den på söndag. :)

Pojkvännen har aldrig firat Alla hjärtans dag. Vill att han ska få en extra cheesy dag pga. det och just därför ska jag göra en sån här till honom :laugh::

057989865fea6f08ae26c22b524d7768.jpg
 
Vi ger inget varandra de är överskattat ! Killen tycker de är onödiga pengar att slänga ut och de tycker jag med för de känns som att man måste bekräfta att man älskar/är ihopa med varandra som denna dagen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Inför Alla hjärtans dag har Hippson pratat med de tre ridsportprofilerna Rolf-Göran Bengtsson, Cecilia Bergåkra och Henrik Johnsson. De...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Gunnar
·
Kultur Hur firar ni Miniatyrrävens dag? För er som inte vet vad det är så är det den i särklass viktigaste dagen för små och mindre...
Svar
15
· Visningar
972
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
627
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp