Alla som är allergisk mot hö!!

Sv: Alla som är allergisk mot hö!!

Jag är det, har ögondroppar och medicin. Ett tag då jag jobbade på ett turridningsställe så fick jag sprutor. Räckte med en för hela sommaren. Var helt underbart.

Annars har jag Kestine, Clarityn, ceritizin och zyrlex. Ögondropparna heter Lomudal, ibland har jag livostin.

Det är ett helvete att ta in höet på sommarn, men men... hästarna måste ju ha mat

Heh Jo jag var tvungen att ta en "liten" paus från hästarna och se vad som hände och så.. Asså om jag kände mej bättre under dem månaderna

Jag är oxå allergisk mot timotej. Jag löser det genom att bära mask (sån där som tandläkare har) när jag är ute och fixar höet. Funkar ypperligt, ser lite komiskt ut bara ;)

Jag är allergisk mot timotej, ganska så rejält också .. :/ Men på sommaren så försöker jag vara så långt från höet som möjligt och då kan jag ändå hålla på med hästar. Finns även medicin att ta och den funkar jättebra! :)

Jag är ju så gammal så nästan all allergi har växt bort:D. Tar ingen medicin längre fast jag ska vara allergisk mot allt i stallet.
Värst är det i fikarummet där hundarna är.:o
Damm och gräsklippning är värst. Men det finns bra mediciner numera.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 723
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 919
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈