Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Nu har jag tagit tag i utrensandet igen och lagt upp mina skidjackor på Marketplace känner mig så sjukt duktig!! :D:angel:

Degen ska in och det är tacksamt med mer utrymme i garderoben! :up:

0270E31B-B683-47FD-9B96-EF260EBDFA66.png
 
Tog en liten paus i rensandet men idag var jag tillbaka. Gick genom kläder, verktyg och allt under sängen. Bara en påse skräp bort. Nu är det bara bilen och källaren kvar! :laugh: samt att lägga ut säljes/skänkes annonser, men drar mig lite från att göra det, hatar när folk ringer :angel:
 
Tog en liten paus i rensandet men idag var jag tillbaka. Gick genom kläder, verktyg och allt under sängen. Bara en påse skräp bort. Nu är det bara bilen och källaren kvar! :laugh: samt att lägga ut säljes/skänkes annonser, men drar mig lite från att göra det, hatar när folk ringer :angel:
Lägger bara ut på Facebook där folk skriver på messenger och lämnar ofta utanför dörren mvh osocial :D
:angel:
 
Gick igenom bilen igår och det var inte alls så illa som jag hade förväntat mig. Fick bort ganska många småsaker från handsfacket och tog in några grejer från bagageutrymmet men annars är den ren! (Eller ja, i stort behov av en tvätt men ren på prylar åtminstone :p)

Idag tog jag tag i källarutrymmet och där var det lite mer att bita i. Fick bort en säck skräp och en hel låda med grejer som jag ställde ut till grannarna. Sen hittade jag en hel drös med böcker, de flesta på svenska, som jag inte vet vad jag ska göra med. Känns så fel att slänga böcker men tvivlar på att någon komme vilja ha dem. Kan man elda upp dem i kaminen eller? :crazy: Har också lagt upp annonser på symaskin och skrivare. Får lägga upp resten imorgon. Börjar se slutet på rensningen nu!
 
Gick igenom bilen igår och det var inte alls så illa som jag hade förväntat mig. Fick bort ganska många småsaker från handsfacket och tog in några grejer från bagageutrymmet men annars är den ren! (Eller ja, i stort behov av en tvätt men ren på prylar åtminstone :p)

Idag tog jag tag i källarutrymmet och där var det lite mer att bita i. Fick bort en säck skräp och en hel låda med grejer som jag ställde ut till grannarna. Sen hittade jag en hel drös med böcker, de flesta på svenska, som jag inte vet vad jag ska göra med. Känns så fel att slänga böcker men tvivlar på att någon komme vilja ha dem. Kan man elda upp dem i kaminen eller? :crazy: Har också lagt upp annonser på symaskin och skrivare. Får lägga upp resten imorgon. Börjar se slutet på rensningen nu!
Det låter som att du inte bor i Sverige? Finns det någon svensk förening, svenska skolan eller kyrka där du bor?
När jag bodde utomlands var det många svenskar som ville läsa svenska så Svea där hade en bokhylla med böcker för utlåning. Böcker ofta skänkta av svenskar på väg att flytta tillbaka till Sverige igen.
 
Gick igenom bilen igår och det var inte alls så illa som jag hade förväntat mig. Fick bort ganska många småsaker från handsfacket och tog in några grejer från bagageutrymmet men annars är den ren! (Eller ja, i stort behov av en tvätt men ren på prylar åtminstone :p)

Idag tog jag tag i källarutrymmet och där var det lite mer att bita i. Fick bort en säck skräp och en hel låda med grejer som jag ställde ut till grannarna. Sen hittade jag en hel drös med böcker, de flesta på svenska, som jag inte vet vad jag ska göra med. Känns så fel att slänga böcker men tvivlar på att någon komme vilja ha dem. Kan man elda upp dem i kaminen eller? :crazy: Har också lagt upp annonser på symaskin och skrivare. Får lägga upp resten imorgon. Börjar se slutet på rensningen nu!

Kanske det finns någon FB grupp för svenskar där du är? Kan annonsera ut ett skänkes inlägg där kanske? :)
 
Kanske det finns någon FB grupp för svenskar där du är? Kan annonsera ut ett skänkes inlägg där kanske? :)

Det låter som att du inte bor i Sverige? Finns det någon svensk förening, svenska skolan eller kyrka där du bor?
När jag bodde utomlands var det många svenskar som ville läsa svenska så Svea där hade en bokhylla med böcker för utlåning. Böcker ofta skänkta av svenskar på väg att flytta tillbaka till Sverige igen.
Tyvärr inte, bor färre än 100 svenskar i hela landet och ingen i min stad vad jag vet :( Men jag får prova skänka bort dem i den vanliga gruppen och hoppas på det bästa
 
Tyvärr inte, bor färre än 100 svenskar i hela landet och ingen i min stad vad jag vet :( Men jag får prova skänka bort dem i den vanliga gruppen och hoppas på det bästa
Jaha, då blir det kanske lite svårt ja. Nu vet jag inte alls om det kan vara något, men skänka till ett bibliotek om dom har en avdelning med utländska böcker?
 
Blev av med en massa saker idag! :bump: Skänkte bort gamla skidkläder, vantar, hattar, ett strykjärn och lite verktyg. Har ställt ut ett stativ som en snubbe ska hämta strax (tack @_Elly_ för tipset att bara ställa det utanför dörren, det får mig att vilja ge bort allting :D). Imorgon ska det komma förbi en tjej från det lokala hundhemmet och hämta en skrivare och matberedare som de ska sälja vidare för att få in pengar. Så skönt att bli av med det!
 
Greppa tag om en hög i lådan och börja med den då?

Eller bara upprätta tre nya högar/kassar/lådor. För släng/sälj/behåll. Så är det bara att flytta ett plagg i taget.
Grejen är att det tar emot att erkänna att jag gått upp så mycket i vikt att vissa plagg inte passar längre. Jag måste dessutom prova typ allt för att veta om det passar eller inte..

Jag försöker prova ett plagg om dagen, men det blir ingen ordning..
 
Grejen är att det tar emot att erkänna att jag gått upp så mycket i vikt att vissa plagg inte passar längre. Jag måste dessutom prova typ allt för att veta om det passar eller inte..

Jag försöker prova ett plagg om dagen, men det blir ingen ordning..
Förstår den känslan! För mig hjälpte det att tänka att om jag någon dag går ner i vikt så att jag behöver helt nya kläder, så kan jag i så fall se fram emot att köpa något nytt som jag gillar. Dessutom vet vi ju inte hur lång tid det tar innan vi kommer it, och det är ju fullt möjligt att vi då har en helt annan smak och stil!

Om du har något unikt plagg som du verkligen, verkligen gillar kan du ju spara det i en liten låda i förrådet :)
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 743
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 473
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 659
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp