Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag upplever att facebook är bäst för detta.

Jag hade inte heller facebook och var ganska aktiv "motståndare" innan jag tillslut skaffade efter flytten för att kunna bli av med möbler, vitvaror osv.

Det går att nästan låsa sin profil helt, det var det jag var orolig för. Den enda informationen som syns publikt om mig på facebook är vad jag heter och i vilken ort jag bor (tror faktiskt att man inte behöver visa ort heller). Jag har också för mig att jag inte går att "söka" fram, ingen kan se vilka jag är vänner med eller något sådant. Så det går att vara extremt privat på facebook!
Förutom då mot själva facebook som gärna har koll på allt du gör;)
 
Förutom då mot själva facebook som gärna har koll på allt du gör;)
Men vad är det du gör på Facebook som du inte kan stå för eftersom det blir ett dilemma att Facebook vet vad du gör?

Blocket vet också vad du gör. Har du ett Ica-kort vet Ica också vad du handlar etc.

Vilken information är det du inte vill att Facebook ska ha?
 
Försöker bli sv med antika möbler. Billiga grejer, inget fancy. Ingen nappar på Blocket och jag har inte facebook - finns det någon annanstans att lägga upp dem?
Beroende på hur otympligt/stort skulle jag nog prova Tradera ändå. Går ju att skicka med Bussgods, även om det inte är supersmidigt. Eller så anger man Endast avhämtning som leveransalternativ. Begränsar ju vilka som kan tänka sig att köpa såklart, men du kan ju ha tur att nå någon inom rimligt avstånd.
 
Förutom då mot själva facebook som gärna har koll på allt du gör;)
Facebook vet ju bara vad du gör där. Jag gör absolut inget annat än kollar marketplace/lägger upp annonser där. Appen använder jag inte utan loggar in via webbläsaren på datorn. Har både autoblock på de flesta ickenödvändiga cookies samt VPN, tror inte facebook vet speciellt mycket om mig :)

Har du en iphone eller ett inloggat googlekonto på en mobil med plats aktiverat så ger det ut betydligt mycket mer information än vad en facebook du knappt använder skulle göra.
 
Men vad är det du gör på Facebook som du inte kan stå för eftersom det blir ett dilemma att Facebook vet vad du gör?

Blocket vet också vad du gör. Har du ett Ica-kort vet Ica också vad du handlar etc.

Vilken information är det du inte vill att Facebook ska ha?
Jag kan utan problem blockera blocket från att spåra mig på andra webbplatser, ICA-spårar mig inte heller utanför mina köp. Blocket visar inte heller mitt fulla namn. Det är en principiell fråga för mig.
Facebook vet ju bara vad du gör där. Jag gör absolut inget annat än kollar marketplace/lägger upp annonser där. Appen använder jag inte utan loggar in via webbläsaren på datorn. Har både autoblock på de flesta ickenödvändiga cookies samt VPN, tror inte facebook vet speciellt mycket om mig :)

Har du en iphone eller ett inloggat googlekonto på en mobil med plats aktiverat så ger det ut betydligt mycket mer information än vad en facebook du knappt använder skulle göra.
Jo, facebook håller på med cross-site tracking och spårar var du gör på andra sajter än just facebook, det spelar inte någon roll om du har VPN eller inte för det. Vad jag vet går det inte heller att blockera alla facebooks cookies utan att blockera alla cookies överallt, vilket jag inte vill. Jag kan heller inte ha ett konto med mitt riktiga namn av säkerhetsskäl. Det är så pass jobbigt att inte ha facebook att jag hade skaffat det vid det här laget om jag kunde, så ni får helt enkelt ta det för vad det är. Jag bad bara om tips kring gamla stolar, lite förvånad att det ska huggas om min internetaktivitet eller övertalas om facebook. Vi är ganska många som överlever utan den sidan:laugh:
 
Jag kan heller inte ha ett konto med mitt riktiga namn av säkerhetsskäl.
Fast det är ju många som inte har sina riktiga namn på Facebook. Jag är vän med rätt många poliser och jurister inom rättsväsendet och där är det många som har andra namn än sitt riktiga.
 
Fast det är ju många som inte har sina riktiga namn på Facebook. Jag är vän med rätt många poliser och jurister inom rättsväsendet och där är det många som har andra namn än sitt riktiga.
Som sagt, det är en principell fråga för mig. Jag vill inte ha att göra med ett företag som inte har något emot att påverka demokratiska val för pengar, bland annat. Vill du diskutera facebooks förträfflighet kan du väl starta en tråd om det? Jag har inte någon lust att diskutera frågan och förstår inte varför det är så viktigt för dig att övertala mig att sälja grejer på facebook.
 
Jag har inte någon lust att diskutera frågan och förstår inte varför det är så viktigt för dig att övertala mig att sälja grejer på facebook.
Jag skiter fullständigt i om du säljer grejerna på Facebook eller någon annanstans. För mig är det mer en grej att förstå varför man avstår någonting som förenklar livet såpass mycket som Facebook gör.

Sen finns det inget krav att ha Facebook. Jag förstår bara inte aversionen.
 
Jag skiter fullständigt i om du säljer grejerna på Facebook eller någon annanstans. För mig är det mer en grej att förstå varför man avstår någonting som förenklar livet såpass mycket som Facebook gör.

Sen finns det inget krav att ha Facebook. Jag förstår bara inte aversionen.
Tja, jag har listat flera anledningar redan. Facebook (och dess avstickare) gör mycket fult och jag är en sådan person som försöker att i största möjliga mån inte associera mig med oetiska företag. Är du mer intresserad finns det massor med info om saken en googling bort, eller på Wikipedia.
 
Slängt ut säng och madrasser på Blocket, hoppas få in nån peng för det när i nyskick och knappt använts. Försökte på marketplace och där gick det trögt. Folk som helst vill ha sakerna gratis, skyller på inte har pengar pga vart nyår, långt att åka osv.. Bah!

Har lite kläder jag skulle vilja sälja av. Något tips på var lägga ut dessa? Ej fb marketplace, det har gett upp får inte sålt genom där alls när gäller kläder.

Har ett pussel som ska ut på försäljning när jag orkar. Har förråd som ska gås igenom nån gång, troligen varmare väder 😅
 
Nån som har sålt internationellt på ebay å det senaste, och vet hur det brukar fungera med frakt nuförtiden? Har de integrerat som tradera eller måste en kolla upp innan själv?
 
Nån som har sålt internationellt på ebay å det senaste, och vet hur det brukar fungera med frakt nuförtiden? Har de integrerat som tradera eller måste en kolla upp innan själv?
Inget svar på din fråga direkt, men en kompis som säljer internationellt på tradera ibland brukar lägga upp en "skräpgrej" (typ värmeljus) med köp nu vad frakten blir, så köper köparen den och betalar. Tydligen enklast när det handlar om PayPal betalningar enligt honom än att "lägga till" frakten på nått sätt i samma betalning.
 
Inget svar på din fråga direkt, men en kompis som säljer internationellt på tradera ibland brukar lägga upp en "skräpgrej" (typ värmeljus) med köp nu vad frakten blir, så köper köparen den och betalar. Tydligen enklast när det handlar om PayPal betalningar enligt honom än att "lägga till" frakten på nått sätt i samma betalning.
Fast tradera beräknar ju internationell frakt automatiskt :confused: Men jo, så kan en ju göra, men det trevligare för köparen om rätt frakt står från början.
 
Nån som har sålt internationellt på ebay å det senaste, och vet hur det brukar fungera med frakt nuförtiden? Har de integrerat som tradera eller måste en kolla upp innan själv?
Jag sålde precis en fiskerulle på Tradera till en man i Frankrike. Jag tror banne mig att Tradera ordnade vad frakten skulle kosta för han betalade den extra frakten och jag behövde bara boka frakten och allt var klart.
 
Nu har jag kommit igång lite bättre. 2 st av 4 skidjackor är sålda. En fiskerulle som legat och skräpat skitlänge fick jag 615:- för. Och så sålde jag Höganäs-kruset med lock jag verkligen inte behöver till något. Fick 185:- för det.

Nu har jag fått för mig att köpa en häst till så nu behöver jag in alla pengar jag kan få. :D Nu ska jag rensa ut och sälja av mer grejer.
 
Nu har jag kommit igång lite bättre. 2 st av 4 skidjackor är sålda. En fiskerulle som legat och skräpat skitlänge fick jag 615:- för. Och så sålde jag Höganäs-kruset med lock jag verkligen inte behöver till något. Fick 185:- för det.

Nu har jag fått för mig att köpa en häst till så nu behöver jag in alla pengar jag kan få. :D Nu ska jag rensa ut och sälja av mer grejer.
Jag har massa extra hästgrejer om du behöver :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 255
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 289
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp