Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Rensade lite i köket i helgen. Gjort plats i ett skåp för matlådor. Gick igenom alla, slängde några som aldrig används, slängde lite extra lock som fanns osv. Nu är de sorterade och har en bra plats, mycket nöjd med det.

Jag har en manuell kaffekvarn och ett sånt drop over kaffeset från Hario, inköpspris drygt 1000 kr och i princip aldrig använt nästan. Jag har försökt sälja det (billigt!!) på Facebook länge men inget napp. Så nu åker det faktiskt till återbruket. Jag grämer mig för det har ju ett värde, och bodde jag i en större stad hade jag säkert fått sålt det, men nu gör jag inte det och jag får nästan ångest nu varje gång jag ser skiten så klarade äntligen att bestämma mig för att jag tar den förlusten för att få lite sinnesro.
 
Har hittat en secondhandbutik för hästrelaterade grejer dit man kan skicka sina saker och de säljer åt en på provision.

Väntar nu bara på svar och fraktetikett och sen ska jag leta grejer att skicka. Det hade ju varit perfekt för mig! :bump:
En sån butik använde jag både gångerna jag blivit hästlös! Körde dit helt galet mycket prylar både gångerna 😮
Sista gången var för 3-år sedan och uppenbarligen har jag några grejer kvar för jag fick en utbetalning förra månaden 😁
 
Har hittat en secondhandbutik för hästrelaterade grejer dit man kan skicka sina saker och de säljer åt en på provision.

Väntar nu bara på svar och fraktetikett och sen ska jag leta grejer att skicka. Det hade ju varit perfekt för mig! :bump:
Åh? Vill du tipsa om vilken? Jag har ett helt förråd fullt som jag tänkt köra på tippen pga lat. 😅🙈
 
En sån butik använde jag både gångerna jag blivit hästlös! Körde dit helt galet mycket prylar både gångerna 😮
Sista gången var för 3-år sedan och uppenbarligen har jag några grejer kvar för jag fick en utbetalning förra månaden 😁
Wow, 3 år sedan, det är inte dåligt det 😄
 
Äntligen tagit tag i att lägga ut byxorna som köparen inte hämtade ut så jag fick paketet på retur. Som tur var hade jag bilderna kvar så behöver inte packa upp paketet i onödan.Så nu hoppas jag någon ny köper dom så dom kommer härifrån tillslut. 😅
 
Rensat bland mina garner
IMG20240529095309.jpg

Papperskassen ska till secondhand. Soppåsen är skräp, och plastlådan ska behållas.
Blev rejäl skillnad!
 
Har Vinted blivit tjatigare? Man har ju fem dagar på sig att lämna in men nu de senaste paketen har det kommit meddelanden ifrån Vinted om att det är dags att skicka redan dag två och sen igen dag tre! O_o
Det tjatas enormt nu. Förut kom det dag fyra en påminnelse.
 
En bok såld och ivägskickad.

Jag har även svarat på alla möjliga frågor om en bikini. Svårt att svara om den är sann sin storlek då den är några år och jag kan inte prova pga helt andra former/storlek nu än när jag hade den sist. Och minne sen dess hur den satt har jag inte heller. :angel: Mätte och fotade iaf så får hon själv avgöra.
Är ju 20 kr och en sak mindre jag får om hon köper. Så känns det bättre med tiden jag lagt ner på det också, om det nu blir ett köp då. 😅
 
En bok såld och ivägskickad.

Jag har även svarat på alla möjliga frågor om en bikini. Svårt att svara om den är sann sin storlek då den är några år och jag kan inte prova pga helt andra former/storlek nu än när jag hade den sist. Och minne sen dess hur den satt har jag inte heller. :angel: Mätte och fotade iaf så får hon själv avgöra.
Är ju 20 kr och en sak mindre jag får om hon köper. Så känns det bättre med tiden jag lagt ner på det också, om det nu blir ett köp då. 😅
Det är så irriterande med folk som ska ha sjutusen frågor för ett plagg för typ 20 kr.
Jag hade nån som ville ha bild med en jacka på, (som också ligger ute för 20 kr) en helt vanlig skinnjacka som dessutom sitter på en skyltdocka på första bilden, och resterande bilder på galge 😂 en "bikerjacka" kan liksom inte sitta på så olika sätt 🤷🏼‍♀️
 
Det är så irriterande med folk som ska ha sjutusen frågor för ett plagg för typ 20 kr.
Jag hade nån som ville ha bild med en jacka på, (som också ligger ute för 20 kr) en helt vanlig skinnjacka som dessutom sitter på en skyltdocka på första bilden, och resterande bilder på galge 😂 en "bikerjacka" kan liksom inte sitta på så olika sätt 🤷🏼‍♀️
Tom på en skyltdocka? Då kan det väl knappt bli tydligare.😂
Kan sakna att ha en själv när jag ska foto till annonserna. Blir ju så mycket bättre än när man ska försöka få till något bra och tydligt på en galge/golv.


Det här är min "första" med så många frågor. Någon enstaka fråga har jag fått och även själv ställt, men hon nu känns väldigt osäker/noga. Jag hade förstått om den kostade 200 men inte för en tjuga.
Är en trekants snörbikini så svårt för mig och bedöma. Beror ju helt på bh storlek och annat hur den sitter på sen, oavsett storlek på plagget. 😅

Hon ska iaf återkomma senare när hon mätt en befintlig bikini. Så håller tummarna att hon köper den. Eller ja att någon iaf köper bikinin den närmsta tiden. :angel:
 
Tom på en skyltdocka? Då kan det väl knappt bli tydligare.😂
Kan sakna att ha en själv när jag ska foto till annonserna. Blir ju så mycket bättre än när man ska försöka få till något bra och tydligt på en galge/golv.


Det här är min "första" med så många frågor. Någon enstaka fråga har jag fått och även själv ställt, men hon nu känns väldigt osäker/noga. Jag hade förstått om den kostade 200 men inte för en tjuga.
Är en trekants snörbikini så svårt för mig och bedöma. Beror ju helt på bh storlek och annat hur den sitter på sen, oavsett storlek på plagget. 😅

Hon ska iaf återkomma senare när hon mätt en befintlig bikini. Så håller tummarna att hon köper den. Eller ja att någon iaf köper bikinin den närmsta tiden. :angel:
Haha ja men exakt, stor summa pengar = mer berättigad att ställa frågor. Sen kan det ju vara vissa saker som missas av säljaren och man behöver fråga om, men det ska ju inte bli frågesport av det 😅

Japp, jag återanvänder en bild från när jag köpte den på sellpy 😂🙈 så rätt tydlig tycker jag den är 🤣
Screenshot_2024-05-30-18-17-14-568_fr.vinted.jpg
 
Haha ja men exakt, stor summa pengar = mer berättigad att ställa frågor. Sen kan det ju vara vissa saker som missas av säljaren och man behöver fråga om, men det ska ju inte bli frågesport av det 😅

Japp, jag återanvänder en bild från när jag köpte den på sellpy 😂🙈 så rätt tydlig tycker jag den är 🤣
Visa bifogad fil 146379
Kan väl inte bli mycket tydligare.
Skulle ev vara om man köper från sin egna tvilling eller så då för att kunna få en relativt syn på hur den skulle se ut på sig själv :rofl: :angel:
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 189
Senast: ptr
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 058
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 247
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp