Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt inspirerande tråd!!!

Vill tipsa om att bl a HM och Hemtex har textilinsamling för återvinning - så man behöver inte slänga sådant som är för slitet för att lämna till Myrorna och liknande. (I alla fall HM vet jag tar emot alla former av textilier som sedan sorteras så att det som kan skänkas till ny användning går till sådant och resten går till återvinning för att bli t ex bilklädslar och annat.) I båda fallen får man dessutom rabattkuponger för besväret - men det är ju inget som säger att man måste använda dessa (om man nu undviker att samla på sig sådant man inte behöver.) Jag har bl a lämnat gamla gardiner och urtvättade, fula schabrak till HM:s insamling, förutom trasiga kläder.
 
...och fortsatte nu sedan med att gå igenom lite saker i mitt barndomshem, två plastpåsar slängde jag, och mer finns det ännu, men som sagt, jag är nöjd med lite i taget. Skulle jag känna mig tvungen att gå igenom "allt" på en gång skulle jag aldrig lyckas skaffa motivationen till att ens börja :)
 
...och fortsatte nu sedan med att gå igenom lite saker i mitt barndomshem, två plastpåsar slängde jag, och mer finns det ännu, men som sagt, jag är nöjd med lite i taget. Skulle jag känna mig tvungen att gå igenom "allt" på en gång skulle jag aldrig lyckas skaffa motivationen till att ens börja :)

:up:

Jag hoppas kunna gå igenom något ikväll för nu var det segt värre.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
...och fortsatte nu sedan med att gå igenom lite saker i mitt barndomshem, två plastpåsar slängde jag, och mer finns det ännu, men som sagt, jag är nöjd med lite i taget. Skulle jag känna mig tvungen att gå igenom "allt" på en gång skulle jag aldrig lyckas skaffa motivationen till att ens börja :)

Många bäckar små! :D

Jag vet inte riktigt vad jag kan ta tag i förutom papper och block, kläder har jag redan gjort mig av med och smink rensade jag ur för inte särskilt länge sedan. :o
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Fick ett ryck och städade ur några lådor på vinden.
Det blev en flyttlåda med akvariegrejer som jag ska sälja och en påse med barnsaker.
Två lådor med skräp som läggs på en hög som sambon får åka till tippen med nästa vecka :)

Av tre fulla lådor kommer jag behålla saker som tillsammans ryms i en halv :bump:
 
Senast ändrad:
Men alltså hur mycket akvariegrejer går det att ha!?

Två flyttlådor fulla med diverse akvarierelaterat. Cirka en låda ut på annons, en halv slängs och strax över en halv behålls.
Jag kommer få gå igenom mina sparade akvariegrejer en gång till och gallra mer, men det är en start iallafall.

Hittade dessutom en låda i boden där några möss huserat.
Väldigt tacksamt nu när jag är i rensartaget för 95% slängdes direkt. Som tur var var det inget särskilt speciellt i lådan.
 
Det blir väldigt tydligt hur jag för några år sedan sparade på allt, "kan ju vara bra att ha..", "om jag skaffar mig en xxx om yyy år kanske jag skulle behöva den här zzz-saken".

Det är verkligen en slags frigörelse att få gå igenom saker och inse att det är så himla mycket jag /vi egentligen inte behöver. Då är det ju mycket bättre om någon som verkligen är i behov av de sakerna kan få dem till skänks eller köpa billigt istället för att de bara ligger hos mig och tar plats.
 
Idag fick 2 stora svarta soppsäckar och en vanlig kasse åka till myrorna och fler kommer det att bli. Vet inte var jag ska göra av alla hästsaker bara. Tror inte att det finns någon secondhand här som tar emot sådant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
92 496
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 009
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
105 175
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp