Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit på Återbruket (åvc) och slängt en liten hög böcker (i ruggigt dåligt skick.. verkligen slutlästa..), en liten kasse kläder som jag försökt sälja för nån tjuga utan resultat (de hamnade i en sån insamlingstunna - använda men hela och helt okej kläder!), en trasig del till vår nya tv-bänk (vi har fått en ny del), och lite elektronik (två mobiler som inte går att starta ens, en gammal bankdosa som är stendöd och ersatt, min gamla laptop som agerat backup i ett par år - den är ca 10år gammal och byttes ut för att den helt sonika lade av.. funkat emellanåt sen dess men bla tangentbordet funkade som det ville - när jag rensade ur den tog det tio minuter att lyckas logga in med rätt lösenord..). Bort med skräpet som bara legat i väntan på just det, alltså. Gött!

Jag har också rensat bland emballage och kartonger. Jag sparar en del sånt när jag får paket och använder när jag själv skickar grejer (tex vid försäljning), men nu blev det lite väl mycket så en hel del fick åka till återvinning istället. Nån måtta får det vara.

Om det räknas :D:idea: så har också datorns hårddisk (och backuperna) och pärmarna för papper rensats lite. Mycket sånt lär en ju spara i åtminstone sex-sju år (allt underlag för deklaration osv..), men en del fick jag väck iaf!
 
Senast ändrad:
Dessa är köpta i ”mycket gott skick” på sellpy 😅 Jag fattar inte hur de kunde få bilderna så bra att jag inte kunde se hur illa det var!
802C8B79-D64C-48F1-BB56-1FB3578D94E8.jpeg
 
Börjar få slut på kartonger att skicka i, men har ju massor mer att sälja. Är det värt att köpa packkartonger tror ni om jag säljer drygt 100 grejer i månaden? Inte alltid för mer än en tia, men ändå. Jag vill ju bli av med det.
 
Börjar få slut på kartonger att skicka i, men har ju massor mer att sälja. Är det värt att köpa packkartonger tror ni om jag säljer drygt 100 grejer i månaden? Inte alltid för mer än en tia, men ändå. Jag vill ju bli av med det.

Jag hade inte gjort det. Kollade kartonger när jag drev eget och de kan kosta en hel del.. Men långt ifrån allt behöver ju skickas i kartong.
 
Börjar få slut på kartonger att skicka i, men har ju massor mer att sälja. Är det värt att köpa packkartonger tror ni om jag säljer drygt 100 grejer i månaden? Inte alltid för mer än en tia, men ändå. Jag vill ju bli av med det.
Har du någon i din närhet/något företag som får mycket paket som du kan be att få kartonger från? Jag återanvänder kartonger som kommer till jobbet, får hjälp av postgänget som lägger undan till mig 💕
 
Jag hade inte gjort det. Kollade kartonger när jag drev eget och de kan kosta en hel del.. Men långt ifrån allt behöver ju skickas i kartong.
Attans. Tyvärr är det just saker som behöver skickas i kartong som jag säljer mest av, typ glas, tallrikar, krukor och annat ömtåligt. Även böcker som mår bra av kartong runt sig.
Har du någon i din närhet/något företag som får mycket paket som du kan be att få kartonger från? Jag återanvänder kartonger som kommer till jobbet, får hjälp av postgänget som lägger undan till mig 💕
Tyvärr :( Har redan bett alla som någonsin kommer hit med bil att ta med sig alla sina kartonger, men det räcker inte. Kanske får börja snickra trälådor av alla stuvbitar jag har liggande, att skicka i:laugh:
 
Attans. Tyvärr är det just saker som behöver skickas i kartong som jag säljer mest av, typ glas, tallrikar, krukor och annat ömtåligt. Även böcker som mår bra av kartong runt sig.

Tyvärr :( Har redan bett alla som någonsin kommer hit med bil att ta med sig alla sina kartonger, men det räcker inte. Kanske får börja snickra trälådor av alla stuvbitar jag har liggande, att skicka i:laugh:
Du får börja köpa mer grejer online så du får lådor :idea:

Nä men skämt åsido så hör med någon lokal butik, typ ICA eller så? De har ganska ofta lådor och skit som blir över som man nog kan få om man frågar snällt, sparar dem pengar att få lite mindre som måste hämtas av återvinningsbilen :)
 
Attans. Tyvärr är det just saker som behöver skickas i kartong som jag säljer mest av, typ glas, tallrikar, krukor och annat ömtåligt. Även böcker som mår bra av kartong runt sig.

Tyvärr :( Har redan bett alla som någonsin kommer hit med bil att ta med sig alla sina kartonger, men det räcker inte. Kanske får börja snickra trälådor av alla stuvbitar jag har liggande, att skicka i:laugh:
Till tallrikar och glas och sådant hjälper det inte, men jag har en rulle golvskyddspapp (ursprungligen köpt för att skydda golvet vid målning) som jag använder och slår in det jag ska skicka (t.ex. böcker, slår in som med presentpapper fast med pappen och paket-/silvertejp).
 
Du får börja köpa mer grejer online så du får lådor :idea:

Nä men skämt åsido så hör med någon lokal butik, typ ICA eller så? De har ganska ofta lådor och skit som blir över som man nog kan få om man frågar snällt, sparar dem pengar att få lite mindre som måste hämtas av återvinningsbilen :)
Tänker att de mest har jättestora lådor? Men de kanske har mindre också?
Till tallrikar och glas och sådant hjälper det inte, men jag har en rulle golvskyddspapp (ursprungligen köpt för att skydda golvet vid målning) som jag använder och slår in det jag ska skicka (t.ex. böcker, slår in som med presentpapper fast med pappen och paket-/silvertejp).
Åh, smart! Nog billigare än en massa kartonger i alla fall, tack för tipset!
 
Jag ska försöka ta tag i mitt eget hem. Har alldeles för mycket prylar på liten yta, som i sin tur medför att jag tappar suget på att försöka hålla i ordning.
Tänkte jag ska börja med att ge mig på bokhyllan och ta ur allt och sen ställa tillbaka det som jag verkligen använder. Resten åker, så får vi se sen.
 
Jag ska försöka ta tag i mitt eget hem. Har alldeles för mycket prylar på liten yta, som i sin tur medför att jag tappar suget på att försöka hålla i ordning.
Tänkte jag ska börja med att ge mig på bokhyllan och ta ur allt och sen ställa tillbaka det som jag verkligen använder. Resten åker, så får vi se sen.
Smart att plocka ut allt från hyllan. Blir oftast mer rensat på det sättet än om man bara tittar på där man tror att man ska rensa. Heja ! :)
 
Attans. Tyvärr är det just saker som behöver skickas i kartong som jag säljer mest av, typ glas, tallrikar, krukor och annat ömtåligt. Även böcker som mår bra av kartong runt sig.

Tyvärr :( Har redan bett alla som någonsin kommer hit med bil att ta med sig alla sina kartonger, men det räcker inte. Kanske får börja snickra trälådor av alla stuvbitar jag har liggande, att skicka i:laugh:
Systembolagen brukar vilja bli av med kartonger. De butiker som jag känner till har dem vid kassorna och uppmanar kunderna att ta en kartong istället för en påse. Kartonger som det har varit flaskor i är ofta rejäla och de finns i olika storlekar. Är de för höga kan du ju klippa ner dem. Du kan kanske t o m få nytta av inredningen?
 
Attans. Tyvärr är det just saker som behöver skickas i kartong som jag säljer mest av, typ glas, tallrikar, krukor och annat ömtåligt. Även böcker som mår bra av kartong runt sig.

Tyvärr :( Har redan bett alla som någonsin kommer hit med bil att ta med sig alla sina kartonger, men det räcker inte. Kanske får börja snickra trälådor av alla stuvbitar jag har liggande, att skicka i:laugh:
Som sagt, Coop/Ica får hundratals kartonger dagligen, de får du om du ber snällt :)
 
Systembolagen brukar vilja bli av med kartonger. De butiker som jag känner till har dem vid kassorna och uppmanar kunderna att ta en kartong istället för en påse. Kartonger som det har varit flaskor i är ofta rejäla och de finns i olika storlekar. Är de för höga kan du ju klippa ner dem. Du kan kanske t o m få nytta av inredningen?
Systemet finns inte här tyvärr men ska fråga matbutiken:)
 
Smart att plocka ut allt från hyllan. Blir oftast mer rensat på det sättet än om man bara tittar på där man tror att man ska rensa. Heja ! :)
Jo jag funderade lite på det. Vet att DVD filmerna kommer få stå kvar samt allt i vitrinskåpet, men övriga hyllan ska allt ur å så ställer jag tillbaka det jag ska spara på resten åker till second hand/tippen.

Ska göra så med min andra bokhylla också. Tror även jag bör göra det med garderoberna också.
Finns hur mycket som helst som jag aldrig använder.
 
Fy bubblan va jobbigt det är, har kommit lite mer än halvvägs. Fyllt en bananlåda som ska till second hand, sen är det en stor hög på golvet med saker som ska slängas. Har en hel del kvar.
Ska gå igenom CD skivor, VHS, kassetband, disketter å massa annan bråte. Kommit en bit på vägen i alla fall.
Velar lite om jag ska skicka iväg Harry Potter böckerna jag har på engelska, kommer inte läsa dom igen. Har de svenska kvar....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 811
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 092
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 069
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp