Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ska inte vara "bitter, ........" Du ska var kåt, glad och tacksam!![]()
Ha ha ha - det där beskriver väldigt väl även de något äldre männen.
Minns särskilt en lönnfet man som hade en surmulen bild på sig själv pösande i soffan i bara kallingar men med en cowboyhatt på huvudet.
Otaliga är fiskebilderna - vad får dem att tro att jag vill ha en man som inte är hemma utan åker iväg och fiskar stup i kvarten??
Och MC-bilderna. Med eller utan poserande ägare. I mina ögon patetiskt. Dessutom har jag haft tre vänner genom livet som förolyckats i MC-olyckor. Plus att jag har en kropp som värker av att sitta stilla. Så nej tack. Aldrig i livet att jag åker MC.
Sedan tillkommer alla de där som vill att kvinnan ska flytta hem till dem och beskriver sitt hem.
Tack, jag bor bra där jag bor.
Nej - jag nätdejtar inte längre.
Jag anser att den tolkningen grundar sig på okunskap. Alltså inte elakhet.
Jag tycker inte det är så konstigt att de vill visa upp sina intressen. Och just att man inte är hemma mkt om man åker och fiskar- det låter ju som idealet för många hästtjejer. Många har ju skrivit i tidigare trådar om att det är jobbigt med killar som vill umgås jämt och är klängiga. Låter ju som en bra match.![]()
Nej, om de visar upp sina intressen är det väl OK, men när de försöker skapa en bild av vad de tror att kvinnor vill se på bilderna- då blir det patetisktDessutom läser man ju presentationen också, om man då upplever att bilder o pres inte matchar... Då blir åtminstone jag lite skeptisk!
Men det jag skrev var handlade inte om svar, utan om frågor. När du får frågor på det du skriver så blir du ofta stött i varierande grad.
(Om du inte vill verka upprörd, använd färre utropstecken)
Odds på att svaret nu innehåller begreppet ordknulleri:
Jag är lite skadad kanske av bekanta som fiskar ALL ledig tid. Eller åker MC på just ALL ledig tid. För att itne tala om de som jagar jämt. Vad vill de hitta för typ av kvinna? Någon som städar åt dem?
Jag föredrar människor som har varierande intressen och som kanske kan vara öppna för att pröva på nya saker i livet. Precis som jag själv vill.
Jag drar mig tillbaka. Har svårt att hitta rätt ord uppenbarligen.
Jaså? För nedanstående känns ju lite lätt upprört? Om du inte är så upprörd som du verkar så kanske du ska fundera över hur du skriver? Att säga att folk med våld försöker få dig att må dåligt och sedan slänga in tre frågetecken känns ju liksom inte helt sansat.
Jag anser att den tolkningen grundar sig på okunskap. Alltså inte elakhet.
Tja, vit text är inget ovanligt bukeskämt. Men det är första gången jag sett någon ta illa upp av det (vilket jag naturligtvis borde förutsett)
Men, tott, på vilket sätt var det otrevligt? Kom igen nu, du drar ju på dig koftan vid minsta lilla.Trevlig analys.
Jag håller med digKanske inte elakhet, men väl bristande förmåga att sätta sig in i andras situation och känslor.
Som han som läste en lång och utförlig presentation av en djupt intresserad hästnörd med ett album fyllt med bilder av hovslageri, ridning och hästaktiviteter. Mannen mailade och berättade att hans familj hade häst när han växte upp. Som att det på något sätt skulle vara en gemensam nämnare.
Kvinnors intressen betraktas som gulligt tidsfördriv i väntan på mannen/barnen som ska vara mittpunkten i hennes liv.
Tack, men nej tack.
Men, tott, på vilket sätt var det otrevligt? Kom igen nu, du drar ju på dig koftan vid minsta lilla.
Det är ett faktum att jag, och nog många med mig, uppfattar dig som upprörd när du skriver med så känslomässigt språk och sedan förstärker det med flera utropstecken eller frågetecken.
Moget Mandalaki! Moget att osynliggöra det som jag gjort rött.
...men vet du, du ska inte få min energi mera i den här frågan. Jag har trevligare människor att diskutera med.