Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skyndade mig att slänga BÅDA paren favoritskor innan jag får för mig att de går att använda trots allt. De var bokstavligen helt slut, hål lite överallt och fullt av sprickor i sulorna så de har bara använts hemma - men sååå sköna :o

Två par ridskor hamnade i skänkespåsen, får se om det blir loppisen eller om jag ska ta en vända till fritidsbanken och lämna in.

Gud vad jag och sambon har slitit senaste dagarna ute i ladan! Så skönt att han har blivit inspirerad av mitt rensande för det mesta där ute är sånt som han samlat på sig så det är svårt att gå igenom utan honom. Har samlat en stor hög som ska köras iväg till återvinning och en hög att försöka sälja. Sen har jag även skickat iväg två påsar med paket idag.

Ett hörn är rent nu åtminstone 😅
20250301_153049136_iOS.webp

Gud vad jag och sambon har slitit senaste dagarna ute i ladan! Så skönt att han har blivit inspirerad av mitt rensande för det mesta där ute är sånt som han samlat på sig så det är svårt att gå igenom utan honom. Har samlat en stor hög som ska köras iväg till återvinning och en hög att försöka sälja. Sen har jag även skickat iväg två påsar med paket idag.

Ett hörn är rent nu åtminstone 😅
Visa bifogad fil 163131
Wow vilken skillnad! Bra jobbat 💪

3,5 år efter jag flyttat in i huset har jag tönmt sista flyttlådan som stått och drällt i gästrummet 😅 bara en liten en, men ändå. Lite kastat, lite foton lagda på "rätt" ställe och några små saker utlagda på Vinted.
Var på Ikea igår och köpte bland annat en ny kallax, så har ägnat gårdagskvällen och idag åt att greja och fixat. Fått bort dom 2 stora kartongerna med garner jag haft ståendes (knöla de ner dom i 4 lådor i nya kallaxen), pussel har lagts in i hyllan också som stått på golvet i brist på plats 😂
Städat av stora matbordet och tagit bort iläggsskivan, hekt plötsligt kändes gästrummet större (haft bordet för att kunna lägga stora pussel men det går inte nu med katt) 🤣 lagt ut bordet till salu också.

3,5 år efter jag flyttat in i huset har jag tönmt sista flyttlådan som stått och drällt i gästrummet 😅 bara en liten en, men ändå. Lite kastat, lite foton lagda på "rätt" ställe och några små saker utlagda på Vinted.
Var på Ikea igår och köpte bland annat en ny kallax, så har ägnat gårdagskvällen och idag åt att greja och fixat. Fått bort dom 2 stora kartongerna med garner jag haft ståendes (knöla de ner dom i 4 lådor i nya kallaxen), pussel har lagts in i hyllan också som stått på golvet i brist på plats 😂
Städat av stora matbordet och tagit bort iläggsskivan, hekt plötsligt kändes gästrummet större (haft bordet för att kunna lägga stora pussel men det går inte nu med katt) 🤣 lagt ut bordet till salu också.
Åh, känslan av att rummet blir större är verkligen värt allt rensande. Riktigt motiverande!

Ujujuj vilket "bakslag" jag haft idag....🙈😂 Har fått MASSOR med tyger, lakan, handdukar, mm (flera sopsäckar) plus tre stora flyttlådor med torrvaror till skafferiet... Hur bra som helst att få, meeeen jag får ducka i den här tråden en stund... 😉😂

Aldrig hört talas om, vad är de? :)
Ingen aning mer än vad som står på lappen 😅 kommer inte ens ihåg vem jag fått dom av, för jag har då aldrig varit i Guatemala (båda seten ska "vara" därifrån, typ identiska beskrivningar på lappen). Men fattar det som att man ska viska sina bekymmer till en docka, sen lägga den i asken/påsen och så behöver man inte tänka mer på det bekymret 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat