Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg precis(bättre sent än aldrig antar jag 🫠) att man kan försöka förhandla med folk som favoritmarkerar ens grejer på Vinted, är det nån ni brukar göra? Är det vad folk vill att man gör liksom? :o

Insåg precis(bättre sent än aldrig antar jag 🫠) att man kan försöka förhandla med folk som favoritmarkerar ens grejer på Vinted, är det nån ni brukar göra? Är det vad folk vill att man gör liksom? :o
Ibland, om det är nått jag haft ett tag och kan tänkas släppa billigare så kan jag skicka ett erbjudande på lägre pris, men inte så ofta någon nappar 😂 nån gång kan jag skicka ett "om du köper alla x saker så får du y på köpet" om någon favorotmarkerat typ 4-5 grejer, senast igår när en sparat 4 rosa ljung hästar, men "bara" försökte orita på en, den som kostade 80 kr istället för dom andra för 380 kr st 🤣 då skrev jag att om gen köpte de andra 3 kunde hen få den billiga på köpet :)

Jag gör det ibland när det är något som är värt mer än någon tia och jag har lagt upp det dyrare än för vad jag är villig att släppa det för. Jag har fått det sålt några gånger, men om man räknar antalet erbjudanden jag har skickat så är procenten som köper rätt liten

Gör det ibland, beroende på tid ork och lust. Samt om det är något som legat länge och jag tröttnat på att förvara.
Om någon favoritmarkerar flera brukar jag erbjuda något på köpet osv.

Får ibland napp :)

Nu har jag fått ut alla nitar utom 8 st och så har jag en hög av någon sorts d-ringspännemojäng som jag inte vet vad jag ska kalla i annonsen 😅 En låda hundgrejer, en hög kläder, ett par stövlar och ett gäng småprylar ligger och väntar på att läggas ut också nästa gång jag får ett ryck.

Inga fler sålda sedan igår, men då fick jag sålt betydligt fler än vad jag trodde att jag skulle göra så jag är än så länge nöjd ändå! Fast nu börjar den nervösa väntan på att allt kommer fram som det ska och blir godkänt 😬 Jag är inte jätteförtjust i beställningar för högre än 100kr för jag behöver pengarna. Jag har tex ett hundtäcke för 160kr som är på vift och ingen vet var det är eller riktigt vad som kommer att hända om det inte dyker upp 😕 Men visst är det ändå nimt att få sålt en större bundle och bara behöva packa ett paket jämfört med 15 olika

Fått ett negativt omdöme utan någon som helst kommunikation innan..

Jag veeet att ett negativt inte spelar någon egentlig roll bland 400 positiva och 5.0 i medelvärde men vad fan, det är så jäkla trist. Tappar ju säljsuget totalt :(
Såg nu att köparen gjort två affärer innan mig varav det ena blev negativt omdöme.

Ska man behöva granska omdömen inför varje affär?..

Har lite plagg jag tänkt lägga upp men är ju mörkt dygnet runt nu känns det som. Vill ju ha dagsljus så jag kan ta bra bilder. :angel:

Sen har jag nog läst lite förmycket på Vinted- relaterade Facebook sidor. Känner mig lite avskräckt efter hur många som det uppstått problem för?
Samtidigt har det än sålänge gått nästan helt smärtfritt för mig som säljare och så tänker jag att det är nog bra många fler transaktioner som går smärtfritt än dessa negativa det skrivits om senaste tiden. 😅

Har lite plagg jag tänkt lägga upp men är ju mörkt dygnet runt nu känns det som. Vill ju ha dagsljus så jag kan ta bra bilder. :angel:

Sen har jag nog läst lite förmycket på Vinted- relaterade Facebook sidor. Känner mig lite avskräckt efter hur många som det uppstått problem för?
Samtidigt har det än sålänge gått nästan helt smärtfritt för mig som säljare och så tänker jag att det är nog bra många fler transaktioner som går smärtfritt än dessa negativa det skrivits om senaste tiden. 😅
Man skriver ju bara om de dåliga erfarenheterna.
Som jag igår 😆

Överlag tycker jag Vinted fungerar riktigt bra.

Jag har köpt en del julklappar på vinted så nu började mitt konto sina och jag blev motiverad att lägga ut mer - tre paket att skicka :D
Det ena ett par skor där jag sänkte priset till den som favoritmarkerat, hon prutade mer och 50:- slår ändå 0:- 🤷🏻‍♀️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka