Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 727
  • Visningar Visningar 58 077
Hur ser man att sytråd blivit dålig? Jag har liksom tråd kvar som jag har ärvt efter farmor 😅
Intresserad av svaret, jag har också ärvda trådrullar.

Jag testar om det går att dra av med handkraft :) alltså lindar en bit om fingrarna som tandtråd och försöker dra av den, knäpper den av utan särskilt mycket kraft är det dålig! Är den bra kan det göra ont i fingrarna i stället så var försiktiga :p

Har precis gått två steg framåt och en massa bakåt.
Föll för Stubbens Black Friday rea så klickade hem lite nya hästgrejer. Ångrade mig nu när jag fick hem det, det var absolut inga MÅSTE köp, mer VILL HA köp...
Men har fått några barfotaboots sålda och ska kika igenom vintertäckena och liners, har sparat alldeles för många, så ska sälja dem.

Oooooh my god vad mycket skit jag har slängt. Ett löspuder jag snodde av mamma när jag flyttade hemifrån för 16 år sen 💀 Ett halvtomt värmeskydd till håret som också var där kring 15-årsstrecket och tassade. Parfymprover som förångats(!?), märkte jag när jag öppnade fodralet, och TRE tomma deodoranter. Det står hälften så mycket saker uppepå tvättmaskinen nu, sån lättnad när man har litet badrum.
Lagt tre böcker till loppis. En kjol ut på Vinted(innan jag fick hjälp av fyra ivriga tassar och pausade). Slängt gamla magasin och tidningar. Gått till posten med garn jag tydligen la ut alldeles för billigt :p

Fick en snilleblixt när alla kuddar skulle packas.
De är ju väldigt skrymmande, så jag tog vacuumpåsar och sög ur luften. Påsarna skulle ändå kasseras eftersom de inte fungerade att säsongsförvara i, luften gick ur då.
KUnde använda betydligt mindre förpackning till kuddarna :bump:
Borde ju även fungera till liners och andra tjocka hästtäcken?

Lade ut och fick en massa hästgrejer sålda under helgen, så nu känns min BlackFridayshopping hos Stübben mer okej :)
Screenshot_20251201_115630_Vinted.webp

Jag behöver en spark i baken.
Jag köpte en brudklänning (beg, så inte fruktansvärt dyr, men ändå en slant) när jag skulle gifta mig, som jag sen inte använde ftersom jag valde en annan.

Begagnatmarknaden för brudklänningar är ganska mättad... vad gör jag med den? Hade ju hoppats kunna sälja den, men.
Spark i baken att lämna den till secondhand eller andra tips?

Jag behöver en spark i baken.
Jag köpte en brudklänning (beg, så inte fruktansvärt dyr, men ändå en slant) när jag skulle gifta mig, som jag sen inte använde ftersom jag valde en annan.

Begagnatmarknaden för brudklänningar är ganska mättad... vad gör jag med den? Hade ju hoppats kunna sälja den, men.
Spark i baken att lämna den till secondhand eller andra tips?
Jag vet att det finns sömmerskor som syr "dopklänningar" åt änglabarn (barn som föds döda eller som dör kort efter födsel), de brukar gärna ta emot brudklänningar för att återanvända.

Två bundles med sammanlagt 13 prylar och en packe med 10 rullar satinband sålda. Bara jättebilliga prylar, men jag blir av med dem :bump:

Jag har ett rätt så dyrt hundtäcke som kommit bort på vägen så jag hoppas verkligen att det löser sig! Varför måste det vara dyraste grejen jag hade ute som försvinner?!

Idag ska jag försöka lägga ut en massa nitar. Jag har rensat ut rejält och har en hel låda som ska bort med både vanliga nitar, koner, hjärtan, strassnitar och skruvnitar/chicagoskruvar. Jag måste bara bestämma om jag ska lägga ut dem i mindre mängd per annons eller alla i ett paket

Jag fick lite hjälp med ett par impulsköp också. Köpte en rosa bikerjacka och en agora gifthouseälva och visst ville jag ha båda, men jag ska ju både rensa och spara pengar. Jackan hade troligen legat undanstoppad för länge för den sprack i ytan när jag hängde den på en galge så jag fick pengarna tillbaka. Lite tråkigt bara att jag inte kunde lämna ett omdöme för den säljaren förtjänade fem stjärnor för hon var så tillmötesgående både innan och efter köpet. Älvan hade säljaren lagt ut fel sa hon och den som skulle ligga i den annonsen ville jag inte ha så jag fick pengarna tillbaka där också. Den älvan var också jättefin egentligen, men hon hade händerna bundna och den detaljen gillade jag inte.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Secret Santa 2025
  • Vad gör vi? Del CCXXIII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar