Allt har rasat

Mina föräldrar finns där som stöd, verkligen!
Men det är gränslösheten som är problemet, ger jag lillfingret tar de hela mig. De försöker styra mig och kontrollera mig.
Jo det känner jag igen. Har ju funderat på att utbilda mig till socionom istället för ekonom. Då säger mamma ja det är ju ditt liv m.m. sen går hon och försöker manipulera mina barn så de ska tjata om att jag ska bli ekonom för att tjäna pengar istället föe att hjälpa folk.. :crazy: Sen att jag dessutom går mer och mer åt vänsterhållet är inte populärt.. här ska man vara moderat eller sdare :yuck::rage:
 
Jo det känner jag igen. Har ju funderat på att utbilda mig till socionom istället för ekonom. Då säger mamma ja det är ju ditt liv m.m. sen går hon och försöker manipulera mina barn så de ska tjata om att jag ska bli ekonom för att tjäna pengar istället föe att hjälpa folk.. :crazy: Sen att jag dessutom går mer och mer åt vänsterhållet är inte populärt.. här ska man vara moderat eller sdare :yuck::rage:
Tänk jag som går konsrutbildning efter konstutbildning efter konstutbildning.. De stöttar mig i det dock, men de har noll intresse alls i vad jag gör. De frågar aldrig om de får se något jag gjort, vad jag håller på med nu eller hur det går..
De frågar hur det går på brödjobbet och pratar gärna en massa om det, men konsten bryr de sig inte ett dugg om.
 
Tänk jag som går konsrutbildning efter konstutbildning efter konstutbildning.. De stöttar mig i det dock, men de har noll intresse alls i vad jag gör. De frågar aldrig om de får se något jag gjort, vad jag håller på med nu eller hur det går..
De frågar hur det går på brödjobbet och pratar gärna en massa om det, men konsten bryr de sig inte ett dugg om.
Tråkigt, även om man inte är så mycket för konst själv borde man ju ändå kunna känna lite intresse? Eller försöka visa intresse.. :(
 
Tänk jag som går konsrutbildning efter konstutbildning efter konstutbildning.. De stöttar mig i det dock, men de har noll intresse alls i vad jag gör. De frågar aldrig om de får se något jag gjort, vad jag håller på med nu eller hur det går..
De frågar hur det går på brödjobbet och pratar gärna en massa om det, men konsten bryr de sig inte ett dugg om.
Det kan vara så att de inte förstår. Bröd är något konkret och lätt att tala om medan konst ofta handlar om betydligt djupare saker. Och säkert framförallt svårt att prata med dig om det eftersom du är deras dotter och med tanke på historien.
 
Det kan vara så att de inte förstår. Bröd är något konkret och lätt att tala om medan konst ofta handlar om betydligt djupare saker. Och säkert framförallt svårt att prata med dig om det eftersom du är deras dotter och med tanke på historien.
Fast vore fint om de brydde sig tillräckligt för att iaf dyka upp på någon utställning.
Är inte bröd jag jobbar med alltså, utan mitt brödjobb är keramiklärare. 🙂
 
Fast vore fint om de brydde sig tillräckligt för att iaf dyka upp på någon utställning.
Är inte bröd jag jobbar med alltså, utan mitt brödjobb är keramiklärare. 🙂
Ja visst ja det har du ju skrivit om att du är keramiklärare 😅
Förstår absolut att du är besviken på dem. Båda två.
Men jag skulle inte räkna med att de dyker upp på någon utställning någongång.
 
Ja, fast vi har knappt någon kontakt tyvärr. Men berättat för honom om allt som hänt iaf. Han är dock autistisk och gillar när allt är som vanligt så han är bitter över att jag inte kommer hem till jul..
Ha ha ja, han får försöka hantera det, det blir lite träning för honom. Men han kanske kan framföra till dina föräldrar att du inte orkar ha kontakt med dom just nu, så de inte skickar polisen hem till dig när de inte kommer fram på telefon.
 
Ha ha ja, han får försöka hantera det, det blir lite träning för honom. Men han kanske kan framföra till dina föräldrar att du inte orkar ha kontakt med dom just nu, så de inte skickar polisen hem till dig när de inte kommer fram på telefon.
Smart, det ska jag be honom göra. De tror alltid att jag är död om jag inte svarar på deras mess på en gång. Förstår dom iofs med tanke på min historia av intoxer, men ja..
 
På tal om ingenting @parellikusken, men jag tänkte på dig när jag intervjuade en person för ett tag sen. Vet inte varför, hon är konstnär, har mått dåligt (inte som du dock) och hade kloka tankar och var så mysig. Som jag uppfattar dig här i cyberrymden.
Här finns intervjun och länk till hennes exjobb om du är uttråkad någon gång: https://ju.se/center/encell/kunskap...1-27-den-lekande-lakande-larande-konsten.html

Det låter klokt att blocka föräldrarna men att genom någon annan informera dem om det. Jag tror att jag som orolig mamma med självmordsbenägen avkomma skulle kunna gå bananas om jag inte kom fram plötsligt.
Hoppas att de fattar och ger dig space.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 830
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 089
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Hej, jag är ny här så jag vet inte riktigt hur detta funkar. Jag får prova mig fram!:) Jag heter Jennifer och hundar har alltid varit...
2
Svar
28
· Visningar
3 043
Kropp & Själ Jag har sån ångest och ingen att prata med. Vill inte beklaga mig över mitt mående mer just nu till den jag gör det mest. Vill inte att...
Svar
4
· Visningar
1 248
Senast: Heelo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp