Allt har rasat

Livet suger så jäkla hårt. Det är bara så tungt att leva. Pallar knappt mer.
Gjorde ett suicidförsök för typ två veckor sedan och fick åka ambulans in till sjukhuset och vara där några timmar för att hålla koll på hjärtat. Blev dock inte inlagd på psyk märkligt nog.
Just nu känner jag för att ta ännu en intox, men får inte ha medicin hemma längre utan hämtar några gånger i veckan på mottagningen.

Mina föräldrar driver mig till vansinne och jag håller på att ta ett break från dom. Min lägenhet fallerar, räkningarna är inte betalda trots att jag har pengar och allt bara strular.

Mår vissa stunder okej och då vill jag ta tag i livet, medan några timmar efter vill jag bara avsluta det.
Kan inte äta hemma längre utan att kräkas efteråt, händer även på uteställen numera. Behöver äta hos vänner för att behålla maten. Ätstörningsmottagningen har nekat min remiss.
Jag inser att allt jag gör i livet utom hästen handlar om att straffa mig själv. Jag straffar mig genom att skapa för mig känslomässig konst, jag duschar kallt, jag läser bara böcker jag lär mig något av för att jag inte förtjänar lättsamma böcker, jag mår kasst av nyheterna ändå nyhetsknarkar jag, jag skär mig ibland o.s.v.
Jag håller just nu på med ett konstprojekt om våldtäkten jag utsattes för i höstas, alldeles för tidigt för det, men jag gör det just för att det gör ont.

Jag mår skit och orkar inte mer nu.
Åk in till akutpsyk nu! ❤ Du behöver vara rädd om dig!
 
Jag orkar inte bli inlagd igen. Kommer inte göra något suicidförsök nu ändå, så klarar mig hemma. Men jag ska träffa läkaren imorgon så hon lägger in mig om hon anser det behövs. Vilket hon gör ibland.

Men tack för omtanken!

Jag tänker på dig ❤️

Du är värdefull och viktig, skulle sakna dig massor om du försvann. Är det något en som inte bor i närheten av dig skulle kunna hjälpa dig med? Skulle du våga lita på hjälp med att betala räkningar tex så ställer jag gärna upp.
 
Jag tänker på dig ❤

Du är värdefull och viktig, skulle sakna dig massor om du försvann. Är det något en som inte bor i närheten av dig skulle kunna hjälpa dig med? Skulle du våga lita på hjälp med att betala räkningar tex så ställer jag gärna upp.
Tack! ❤

Jag har boendestöd som ska komma en gång i veckan, men inte kunnat ta emot dom senaste två veckorna då jag suttit på psykakuten då.
Så jag har hjälp.
 
Skickar en styrkekram, och hoppast du inser en dag vilken fin människa du faktiskt är. :heart

Vet dina föräldrar att du är suicidal? Skulle det gå att få dem att förstå de de får dig att må dåligt..?
 
Hoppas du kom iväg med vännen! ❤️

Om inte du orkar säga till dina föräldrar hur de får dig att må och att det kanske vore bäst att ni tar en paus eller bryter; skulle din läkare eller psykolog kunna ta det snacket?
Så du kan få ro och läka ett tag.

Hoppas morgondagen blir en bättre dag! ❤️
 
Skickar en styrkekram, och hoppast du inser en dag vilken fin människa du faktiskt är. :heart

Vet dina föräldrar att du är suicidal? Skulle det gå att få dem att förstå de de får dig att må dåligt..?
Jag har försökt fått dom att förstå. Men de tar inte in det. De tror att de är omtänksamma, men istället är de gränslösa med extrema kontrollbehov.

Kram. Och tack. ❤
 
Hoppas du kom iväg med vännen! ❤

Om inte du orkar säga till dina föräldrar hur de får dig att må och att det kanske vore bäst att ni tar en paus eller bryter; skulle din läkare eller psykolog kunna ta det snacket?
Så du kan få ro och läka ett tag.

Hoppas morgondagen blir en bättre dag! ❤
Jag har försökt som jag skrev i inlägget ovan. Pratade med min vän om att låta psykologen ta samtalet.
Till saken hör att jag under hela min uppväxt blivit misshandlad fysiskt och psykiskt av min far, medan min mor inte gått in och brutit. Så ligger mycket undangömt vi aldrig pratat om o vår relation som börjar komma upp till ytan för mig nu.
Inser hur dåliga föräldrar de varit och att de fortfarande vill hålla kvar kontrollen om mig.
 
Jag har försökt som jag skrev i inlägget ovan. Pratade med min vän om att låta psykologen ta samtalet.
Till saken hör att jag under hela min uppväxt blivit misshandlad fysiskt och psykiskt av min far, medan min mor inte gått in och brutit. Så ligger mycket undangömt vi aldrig pratat om o vår relation som börjar komma upp till ytan för mig nu.
Inser hur dåliga föräldrar de varit och att de fortfarande vill hålla kvar kontrollen om mig.

Men fy, vad vidrigt! Har du pratat med psykologen om detta? Alltså om det som hänt i din uppväxt?

Om det inte går att få dem att inse/erkänna hur fel de betätt sig, så vore det kanske bäst att bryta kontakten helt, iaf för ett tag tills du mår bättre?
 
Men fy, vad vidrigt! Har du pratat med psykologen om detta? Alltså om det som hänt i din uppväxt?

Om det inte går att få dem att inse/erkänna hur fel de betätt sig, så vore det kanske bäst att bryta kontakten helt, iaf för ett tag tills du mår bättre?
Ja, pratat med psykologen om det, är väl därför det kommit upp i tankarna mer nu. Har alltid skyllt på mig själv och tyckt att jag förtjänat det som ett jobbigt adhd-barn som jag var. Men nu senaste halvåret insett att det var föräldrarna som gjorde fel, jag var bara ett barn.
Det är inte okej att slå barn, inte okej att trycka ned i sängen och skrika i ansiktet, inte okej att kasta vatten på någon med panikångest, inte okej att ta bort dörren till ens rum för att man haft panikångest o.s.v.

Det är svårt att bryta med dom. Men har börjat sakteliga. Kommer inte åka upp dit och fira jul utan firar med vänner istället. Det är en stor grej att jag är frånvarande då vi bara är fyra i familjen och har ingen släkt. Så det blir bara tre där i år.

Funderar på att skicka ett brev till dom och berätta hyr jag känner.
 
Ja, pratat med psykologen om det, är väl därför det kommit upp i tankarna mer nu. Har alltid skyllt på mig själv och tyckt att jag förtjänat det som ett jobbigt adhd-barn som jag var. Men nu senaste halvåret insett att det var föräldrarna som gjorde fel, jag var bara ett barn.
Det är inte okej att slå barn, inte okej att trycka ned i sängen och skrika i ansiktet, inte okej att kasta vatten på någon med panikångest, inte okej att ta bort dörren till ens rum för att man haft panikångest o.s.v.

Det är svårt att bryta med dom. Men har börjat sakteliga. Kommer inte åka upp dit och fira jul utan firar med vänner istället. Det är en stor grej att jag är frånvarande då vi bara är fyra i familjen och har ingen släkt. Så det blir bara tre där i år.

Funderar på att skicka ett brev till dom och berätta hyr jag känner.

Bra att du får hjälp att bearbeta det, och låter som en bra plan att skicka ett brev, evt även få psykologen eller någon annan att prata med dom.

Helt klart att det är de som gjort fel och absolut inte du.
 
Jag har försökt fått dom att förstå. Men de tar inte in det. De tror att de är omtänksamma, men istället är de gränslösa med extrema kontrollbehov.

Kram. Och tack. ❤
Känner igen mig väldigt mycket i det här. När jag nämnt att jag mått dåligt, haft självmordstankar så säger min mor att det bara beror på att jag är bortskämd. Sedan tycker dom det är konstigt varför jag inte är öppen med vad som sker på insidan.. :cautious: har aldrig fått något stöd alls av dom i min problematik, ändå har de sagt flera gånger de varit rädda för att jag skulle ta livet av mig. Men varför försöker man då inte hjälpa? Stötta? Istället för att bara klanka ner och förlöjliga ens problem..
 
Känner igen mig väldigt mycket i det här. När jag nämnt att jag mått dåligt, haft självmordstankar så säger min mor att det bara beror på att jag är bortskämd. Sedan tycker dom det är konstigt varför jag inte är öppen med vad som sker på insidan.. :cautious: har aldrig fått något stöd alls av dom i min problematik, ändå har de sagt flera gånger de varit rädda för att jag skulle ta livet av mig. Men varför försöker man då inte hjälpa? Stötta? Istället för att bara klanka ner och förlöjliga ens problem..
Mina föräldrar finns där som stöd, verkligen!
Men det är gränslösheten som är problemet, ger jag lillfingret tar de hela mig. De försöker styra mig och kontrollera mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 875
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 108
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Hej, jag är ny här så jag vet inte riktigt hur detta funkar. Jag får prova mig fram!:) Jag heter Jennifer och hundar har alltid varit...
2
Svar
28
· Visningar
3 048
Kropp & Själ Jag har sån ångest och ingen att prata med. Vill inte beklaga mig över mitt mående mer just nu till den jag gör det mest. Vill inte att...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Heelo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp