Bukefalos 28 år!

Allt om kanal 5:s CSI-spel

Sv: CSI Training camp - chiffer

JAg blir tokig!!! Har så kasst tålamod med sånt här... men ska testa mer senare :p
 
Sv: CSI Training camp - chiffer

om dom matchar så kommer det fram ett utropstecken på fingeravtrycket på bevissidan
 
Sv: CSI Training camp - chiffer

:D jo jag upptäckte det när jag hittade rätt
 
Sv: CSI Training camp - chiffer

Okej.. Men jag behöver fasen fler ledtrådar till Chiffer-fallet! Någon? :angel:
 
Sv: CSI Training camp - chiffer

Givetvis har jag läst hela tråden (:D) men jag behöver fler ledtrådar. Jag fastnar vid fem misstänka och ingen av dem verkar det vara.
 
Sv: CSI Training camp - chiffer

kl har ni undersökt övervakningskameran?:)
vet nån om man kan komma ut genom dörren?
"okänd substans" :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: CSI Training camp - chiffer

Jag har hittat:

Krypterade filer i datorn som jag lyckats öppna med en nyckel som hittades hemma hos Peter.
Buntbandet samt pulvret där på.
Nyckel som öppnade en dörr där det fanns en anteckningsbok.
Företagets budget i papperskorgen.
Pulver och blåmärke på mordoffret.
Flaskor hemma hos Peter.
Försäkringspapper.
Fläcken på skrivbordet.

Jag har förhört alla minst två ggr, och, tror jag, gjort husrannsakan hos alla. på Magnus har jag varken fingeravtryck eller DNA tillgängligt, på Patrik har jag DNA, på Peter ingenting, Frida DNA och Stefan både DNA och fingeravtryck.
 
Sv: CSI Training camp - chiffer

DNA-analyserat? Ja, men det gav ju ingenting? Med de här misstänkta i alla fall.
 
Sv: CSI Training camp - chiffer

Håller på med chiffer fallet nu.
Har bara hittat en nyckel och har bara en misstänkt:confused:
Hittar inget mer. hjälp någon!

edit: har hittat blåmärket också
 
Senast ändrad:
Sv: CSI Training camp - chiffer

Med hjälp av övervakningskameran får du upp fler misstänkta! (högt uppe finns den)


Mest för att jag är nyfiken, hur gjorde ni för att öppna dörren (den till vänster är det väl?)
Jag klarade ju fallet utan att öppna dörren, så det spelar ju mindre roll, men ändå;)
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon som också kollar på programmet Mullvaden på kanal 5? Vem är mullvad? Vem är det inte?
2
Svar
27
· Visningar
2 202
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 214
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Hästnyheter Tisdagens premiär med unghäst-dressyr i Scandinavium var en succé, inte minst Christoph Hess domaromdömen efter ritterna ger det där...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Välkomna till ulvleken, Tomteland edition! Regler: (tagna ur huvudet då mitt gamla dokument inte ligger på den här datorn så hav...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
17 323
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp