allt vill jag veta!!!

Sv: allt vill jag veta!!!

Haha där ser man hur olika man är. Jag gav iofs upp sittandeamningen efter en månad, men om jag försöker nu blir det bara spott, fräs och en massa luft. Så man måste såklart hitta det som är bäst för en själv!
 
Sv: allt vill jag veta!!!

jag har en liten fråga till:p

dom sa till mig att ta tiden, men är det tiden mellan sammandragningarna(alltså när magen blir hård och det trycker) eller bara när det gör ont? för jag får sammandragningar som inte gör ont också..det bara trycker och är obekvämt eller obehagligt eller hur man ska beskriva det..
 
Sv: allt vill jag veta!!!

Nä ta tiden från första värkens början till nästa värks början. De behöver inte göra speciellt ont. När de är regelbundna (typ 6 minuter mellan eller beroende på hur långt du har till sjukhuset) så ska du åka in. Har du inte gått nån föräldrakurs eller vad de kallar den i Sverige?
 
Sv: allt vill jag veta!!!

men hur ligger man då? går det ligga på rygg så barnet ligger på magen eller får den inte i sig nått då?

I början var det svårt att ligga och amma, men nu tycker jag nog det är det bekvämaste egentligen. Det är också enklare när bebis blivit lite större och har mer egen kontroll över sin kropp tror jag. Jag ligger på sidan med den undre armen ovanför bebis huvud och med andra armen brukar jag smeka bebis över ryggen. Typ som på vindvisslas bild, men med övre armen nere över bebis rygg (kanske var det fotograftillfället som gjorde att hon höll upp båda armarna så man skulle se bebbe!?).

Jag har också (efter att ha läst på familjeliv om en som gjorde så) lärt mig att amma från båda brösten liggande på samma sida. Så att man inte mitt i natten behöver flytta bebisen till andra sidan om sig själv. Då lägger jag mig halvt på mage och bjuder bebis andra bröstet. Det är lite obekvämare för mig själv (kan knappast somna så då man nästan ligger halvt "över" bebis), men enklare än att flytta bebis. Man kan annars amma på samma bröst hela natten, så länge mjölken inte tar slut. Men då brukar det icke-ammade bröstet bli som en fotboll framåt morgonkvisten. :D Jag tror det är svårare att göra så om man har stor byst; för man ligger ju så att säga på sitt ena bröst när man gör så.
 
Sv: allt vill jag veta!!!

Hehe ja så gör jag numer, låter honom suga så mycket han vill typ halva natten på vänstran, sen flyttar jag honom till andra sidan och så får han ta det bröstet resten av natten. Men de första veckorna ska man nog vara noga med att amma lika från båda så att produktionen jämnar ut sej. Nu för tiden vaknar jag knappt, kanske en gång per natt, sen lite mer framåt morgonen.

Jag kan inte ligga på samma sida hela natten, får så jäkla ont i höften! Och jo, den andra armen brukar mest vara på Sam nånstans, han är rätt kittlig så smeka över ryggen går inte, men man får hålla i benet om man är snäll.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 861
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 785
Senast: Fibusen
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 915
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp