Bukefalos 28 år!

Allvarliga kattproblem HJÄLP!!!!!!!

M

Maxmax

Jag har två katter som har växt upp ihop. Dom har alltid varit bästa komipsar tills för några dagar sen. När dom satt dom ute båda två i koppel. Den ena Felix hade trsslat in sig en grästrimmer och satt helt fast när jag kom ut. Den andra katten Max blev jätte rädd och attackerade Felix. Det blev väldens kattslagsmål. Dom skrek och slogs hejvilt. Felix fick ena örat ganska kraftigt upprivet och blödde från tre klor. Max klarade sig med att blö från två klor.
Nu kan jag inte ha dom i samma rum ens! Så fort dom kommer i närheten av varanndra som börjar dom morra och sen ryker dom ihop igen. :(

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har provat att ge dom räkor som dom gillar, tillsammans, men det gick inte. Vi har försökt att hålla i dom så dom ser varanndra men det slutade med att Max rev upp min arm.
Dom beter sig som om dom aldrig har sett varandra. Dom är båda kastrerade.

Jag har funderat på att ta kontakt med någon som kan prata med djur. Vad tycker ni om det?? Vet ni någon som är seriös och bra?? Jag bor i Esklistuna.

:bow: Snälla hjälp mig!!! :crazy:
 
Sv: Allvarliga kattproblem HJÄLP!!!!!!!

Håll dom separerade några dygn. När en katt får panik så kan den "glömma" allt den känner igen ett tag. Så låt dom lugna ner sig var för sig och sen sätter du ihop dom försiktigt igen.
När min Yoga fick panik på en utställning så kände hon inte igen mig ens.

Visst kan du be nån prata med dom, men detta är inget ovanligt och det brukar gå att fixa.
 
Sv: Allvarliga kattproblem HJÄLP!!!!!!!

Oki. Det ska jag prova. Dom har varit i olika rum nu i tre dagar. Men jag har släppt ihop dom korta stunder för att se om dom har hittat tillbaka till sitt riktiga jag. Men det har inte hänt något än.
Kanske ska jag inte låta dom träffa varandra på ett par dagar då?

Tack för tipset det kändes skönt och veta att fler har drabbats av det här.
 
Sv: Allvarliga kattproblem HJÄLP!!!!!!!

Ja, låt dom inte ens se varandra på några dagar.
Det finns aldrig några garantier, men jag tror dom flesta som har flera katter nån gång har råkat ut för detta.
Sen kan du köpa hos veterinären en grej som man sätter i eluttaget och som sprutar ut ett ämne som kan vara lugnande. Feliway heter det. Dyrt, men det kan dte nog vara värt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 480
Skola & Jobb Skulle verkligen behöva lite stöd och råd just nu :( Har en katastofal arbetssituation och många tankar om det som jag skulle behöva...
Svar
2
· Visningar
1 546
Senast: Magiana
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 415
Senast: Belethien
·
A
Övr. Hund Blev attackerad av två Siberian Huskys (såg renrasiga ut) när jag skulle ta in hästarna i dag. De kom rakt emot mig skällandes trots...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: Hobnob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp