Alpen Furst......

B

**BORTTAGEN**

Någon som vet något om honom? Vad han har gett? om han tävlas fortfarande och isådanafall med vem?
Hur ser han ut? stam?
det blev många frågor det där:)
 
Hej!

Alpen Fürst 517 föddes 1972 i Malmö, men växte upp hos Anders Carlsson i Skänninge, och förblev där till sin död 1999. Han var e. Utrillo 432 u. Alprosen 6928 e. Jovial 369-Milex 164-Printonan Boy xx. Han var 166 cm hög, mbr (nästan svart), med stjärn, snop och 4 vita ben. Det exteriöra utlåtandet då han godkändes löd: "Harmonisk hingst med utmärkt överlinje, står över mycket mark. Goda inskeningar. Utmärkta rörelser, god mekanik i såväl skritt som trav".

Alpen Fürst var A-premierad och verkade i aveln under åren 1975-1999. Totalt betäckte han drygt 1600 ston. Som mest populär var han i slutet av 80-talet. 1986 belönades han med ASVH:s förärvningsplakett för sina goda avkommor.

Alpen Fürst tävlades aldrig i några högre klasser, men har däremot haft ett flertal placerade avkommor i svår klass i både hoppning och dressyr. Han är även far till hingstarna Steinbeck 688 och Alpen Corrado 844.

Om du gör en sökning på "Alpen Fürst 517" på t.ex. www.google.com får du fram några bilder!

MVH Tabitha
- som har ett sto e. Alpen Fürst :)
 
Alpen Furst......

Min kompis sköthäst är e. Alpen Fürst. Hon heter Moulina och är duktig på både hoppning, dressyr och fälttävlan. Ingen medelsvår men endel LB tror jag hon har tävlat i... Hon har mer kapacitet. Mamman är e. Unesco
 
Tjing!

Alpen Furst lämnar ofta avkommor med mycket hopp i. Han har många avkommor som går eller har gått Msv klass. Kolla avkommestatistiken från förr och nu.

Hej Hopp!
 
En häst som jag känner heter Tarzan och har Alpen Fürst som morfar, han har varit ridskolehäst länge nu så han är ''förstörd''. Han har varit dressyrhäst innan vet jag.
 
har ett sto E: Alpen Fürst - Guvernör
många har påpekat att hon är lik sin far, lite i huvet, lite i utseendet och så har hon fått en väldig hopptalang. det kan ju även ligga på moderns sida men ändå.
har haft många bilder, inte så många nu längre tyvärr, men dom jag hade på honom ja då var han skitläcker! :):
 
Jag måste faktiskt bara lägga mej i. Vad har hästen för mamma? (väldigt nyfiken) Jag har inte stött på så många avkommor av Guvernör...

Lisa
 
E: Alpen Fürst U: Ramona (sen fortsätter det med Timona, Bellona har allt nerskrivet ngn stans) :)
 
Jag har en valack född -98 efter Alpen Corrado 844 som ju i sin tur är efter Alpen Fürst. Och min är mer en gångartshäst, dock trodde de att han skulle bli hopphäst då hans mamma gått svår hoppning, men icke sa nicke. Men inte mig emot, jag vill ju bara dressyra! Nu tror jag Alpen Corrado bara tävlas i dressyr!

Min är ganska kort och kompakt och inte högre än 1.60 (kanske växer något till), men det kommer nog från hans mamma som inte var mycket högre hon heller.

Min lilla StarFighter ser i alla fall ut så här:
http://snyggast.com/?447773

Mvh,
//Cutie :)
 
Känner en valack efter honom , Medoc går som ridskolehäst , säkert 170 cm hög tror han har nåt fel på ögat.
Fux.
 
Har en bamsevalack, säkert över 175 i mkh, (privatägd) i stallet.
Han är e. Alpen Fürst eller om han var ee. Alpen Fürst.
Tävlas i 130-klasser.
 
Har ett sto f-99 e Alpen Corrado ee Alpen Furst vet inte riktigt ännu åt vilket håll det bär men hon är typiskt allround fast med mkt spänst!!
 
Jag rider ett sto e: Alpen Fürst - Vagabond, som också har lite i huvudet men väldig hopptalang. Är det något generellt för Alpen Fürsts avkommor, i den mån man nu kan tala om generella drag?
 
Alpen Furst

Hey Hey! Jag tror att en av Alpen Furst avkommor står på min ridklubb! Om Alpen Furst var en New Forest så är det rätt :banana: Han heter Pamir och är ca 10 år! Han är Svart men bläs! Om det är han så svara gärna och skicka en bild på honom till mig! :D
 
Sv: Alpen Furst......

red ett sto efter Alpen Furst som var fött 1979 och hette Minelli. Hon var undan Lucky Girl mkt temperament var det men häftig häst att rida på, kändes större än 156 som hon var.
Leatde länge efter en Alpen Furstare men nu har jag inte tid med en häst.
 
Sv: Alpen Furst......

Lånar knapp

Vem orkar sitta och leta fram en sådan här gammal tråd och varför?
 
Sv: Alpen Furst......

Tja, om man startar en ny tråd på ett ämne där det redan finns en gammal tråd så tas ju den nya tråden bort, så det är väl inte mycket att välja på om man nu vill säga ngt om en alpen furst-avkomma?
 
Sv: Alpen Furst......

Mabuse skrev:
Tja, om man startar en ny tråd på ett ämne där det redan finns en gammal tråd så tas ju den nya tråden bort, så det är väl inte mycket att välja på om man nu vill säga ngt om en alpen furst-avkomma?


Den här tråden skapades ju för fyra år sedan, jag tror nog det är OK att skapa en ny tråd då :angel:
Men tanken var ju god.
 

Liknande trådar

Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 415
Senast: Görel
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: escodobe
·
Avel Hej. Hur vet man att hästen vi funderar på att köpa har fin stam? Ligger många ute på hästnet men vissa hittar man ingen info på om...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp