MiniLi
Trådstartare
Jag behöver hitta en bättre lösning vid tömkörning för att undvika att hästen får skav vid armbågen. Har idag en gjord från Tärnsjö som är lite bredare och med resår, men trots att den är längsta som finns att göra så är den alldeles för kort.
Av någon anledning så är typ 50-55 cm det längsta man kan hitta till tömkörningsgjordar..
Jag har ställt fråga till en lokal sadelmakare om hon kan göra om min tömkörningsgjord så den får två stroppar, men ännu inte fått svar. Annars behöver jag ge mig ut på jakt efter ny gjord.
Tror ni det funkar med westerngjord till tömkörningen? Det är ju ganska stora ”ringar” vid själva spännet, kommer det bli problem?
Annars typ någon bukgjord till travsele eller dylikt?
Kom gärna med tips!
Av någon anledning så är typ 50-55 cm det längsta man kan hitta till tömkörningsgjordar..
Jag har ställt fråga till en lokal sadelmakare om hon kan göra om min tömkörningsgjord så den får två stroppar, men ännu inte fått svar. Annars behöver jag ge mig ut på jakt efter ny gjord.
Tror ni det funkar med westerngjord till tömkörningen? Det är ju ganska stora ”ringar” vid själva spännet, kommer det bli problem?
Annars typ någon bukgjord till travsele eller dylikt?
Kom gärna med tips!