Alternativ vid allergi utbruten urMin sambo är hundallergisk

Men snälla. Det går inte att "få bort" allergier med hjälp av kosthållning om det inte är en matallergi. Jag har en kraftig hästallergi som utvecklats till allergisk astma. Hyposensibilisering (inte hyper!) är det som finns och det är vanligtvis inte tillgängligt för privatpersoners husdjursallergi, heller inte utvecklat för alla sorters allergier. Det finns heller inget garanterat resultat för en sådan behandling och den tar som någon nog redan nämnt flera år.

Här från 1177. "En allergivaccination mot pälsdjur får du bara om du har svåra besvär. Det kan vara att du till exempel reagerar när du möter människor som har varit i kontakt med katter eller hundar. Det går alltså inte att bli vaccinerad för att du själv ska kunna ha ett husdjur hemma."

Allergier kan vara mer eller mindre symtomatiska genom åren. Det betyder att man absolut kan uppleva sig mer eller mindre symtomfri under vissa perioder i livet, men symtomen kan också komma tillbaka. Sök information från tillförlitliga källor, lär dig känna igen tillförlitliga källor, och hänvisa till dem om du verkligen vill hjälpa.
Jag vet att det funkar på mig då OBS! Det funkar bara på mig??? sorry att jag delade något TS och lyssna nu på dom andra som kommit med lösningen sensibiliserings jox - det funkade ju skrev dom och då SKA det funka annars är det inte värre att skriva använd en utrensning och gå på healing så försvinner det
 
Jag vet att det funkar på mig då OBS! Det funkar bara på mig??? sorry att jag delade något TS och lyssna nu på dom andra som kommit med lösningen sensibiliserings jox - det funkade ju skrev dom och då SKA det funka annars är det inte värre att skriva använd en utrensning och gå på healing så försvinner det

Det är en himla skillnad mellan vetenskapliga metoder som är väl beprövade och hittepå...
 
Känns det bra där uppe på dina höga hästar?
Det är ganska osmakligt att gå på om att bota medicinska tillstånd med "ekologisk, alkalisk, närodlad mat" och samtidigt hålla på att antyda att andra är sämre djurägare som inte älskar sina djur när de överväger omplacering pga medicinska skäl (eller för att man, hemska värld, skaffar barn?!). Som om det inte kan vara det bästa för samtliga parter, djuret inkluderat, ibland. För övrigt kan man vara desperat när man tar till att vända sig till forum. Och det kan handla om allvarliga sjukdomstillstånd även om det inte är cancer. Allergi kan vara kraftigt begränsande i vardagen (min tillräckligt för att få hyposens tack och lov). Mitt atopiska eksem som är i högsta grad genetiskt har jag fått behandla med immunhämmare. Men jag antar att det skulle försvinna om jag började äta mer frukt och grönt odlat av grannen :angel:

Jag är som många andra övertygad om att folk läser det du skriver, men helt enkelt inte håller med och då tar diskussionen. Som man gör på ett forum. Jag skulle säga en av de saker där Buke faktiskt sticker ut bland andra forum är att man håller vetenskap och evidens högt.

Det är också tråkigt att det framstår som att när du får mothugg av andra forummedlemmar skiftar du fokus och börjar gå på TS och partners lämplighet som hundägare och om de verkligen älskar sin hund.
Ja jag har det jättebra och önskade att alla kunde ha det så här bra och slappna av lite...nej det är lika viktigt med vetenskapliga studier i andra forum, men dom kan läsa och vill någon inte ha råd så skriver den det...och alla är trevliga till 98% jämfört med här 25% och självklart rycks man med - om folk är trevliga mot mig är jag trevliga mot dom och är folk irreterande elakt frågvisa så är hänger man på och är det tillbaka...

Jag väntade mig inga påhopp och skulle inte ha skrivit något mer om inte påhoppen haglat..så då kan man ju lika bra vara ärligmed vad man tycker om alla allergiannonser på blocket.
Jag önskade att det var ett hjälp ts- och disskutera med TS eller svara på ev frågor TS ställer -forum...
 
Ja jag har det jättebra och önskade att alla kunde ha det så här bra och slappna av lite...nej det är lika viktigt med vetenskapliga studier i andra forum, men dom kan läsa och vill någon inte ha råd så skriver den det...och alla är trevliga till 98% jämfört med här 25% och självklart rycks man med - om folk är trevliga mot mig är jag trevliga mot dom och är folk irreterande elakt frågvisa så är hänger man på och är det tillbaka...

Jag väntade mig inga påhopp och skulle inte ha skrivit något mer om inte påhoppen haglat..så då kan man ju lika bra vara ärligmed vad man tycker om alla allergiannonser på blocket.
Jag önskade att det var ett hjälp ts- och disskutera med TS eller svara på ev frågor TS ställer -forum...

Det är inte påhopp att ifrågasätta kvacksalveri och saker som är helt uppåt väggarna fel.
 
Det är inget hittepå! men ni vill inte lära och inte lyssna och har inte vaknat till verkligheten!
funkar inte sensibileringsjox på TS partner så är det hittepå! 👍🙃

Jo, det du påstått har ingen vetenskaplig evidens (dvs hittepå). Hyposensibilisering fungerar inte på alla eftersom våra immunförsvar är olika men en tillräckligt hög andel blir antingen bra eller markant bättre för att det ska anses vara en väl beprövad metod som rent objektivt fungerar (dvs att statistiken backar upp att den fungerar).
 
Det är inte påhopp att ifrågasätta kvacksalveri och saker som är helt uppåt väggarna fel.
Vad är kvacksalveri? Att man mår bättre av att äta frukt och grönt och motionera är väl inte kvacksalveri det är väl ändå bevisat och det är det jag sagt mest..Att man är vad man äter vet väl alla vid det här laget - även om vissa inte VILL tro på att morötter och motion är bra för hälsan...
 
Vad är kvacksalveri? Att man mår bättre av att äta frukt och grönt och motionera är väl inte kvacksalveri det är väl ändå bevisat och det är det jag sagt mest..Att man är vad man äter vet väl alla vid det här laget - även om vissa inte VILL tro på att morötter och motion är bra för hälsan...

Nu backar du från vad du sagt. Ingen här protesterar mot att en välbalanserad kost är nyttigt men den botar fortfarande inte sjukdomar som allergi. Inte ens om den är ekologisk. Ekologisk mat är heller inte så extremt mycket näringsrikare än konventionellt odlad mat men kommer med andra mervärden.
 
Vad är kvacksalveri? Att man mår bättre av att äta frukt och grönt och motionera är väl inte kvacksalveri det är väl ändå bevisat och det är det jag sagt mest..Att man är vad man äter vet väl alla vid det här laget - även om vissa inte VILL tro på att morötter och motion är bra för hälsan...
Att motion och grönsaker är bra för den allmänna hälsan och välbefinnandet finns det evidens på. Det är ingen som ifrågasätter det.
Men därifrån är steget långt till att motion och grönsaker skulle bota allergier och sjukdomar. Det är ett helt annat påstående, och det har du ingen evidens som backar upp.
 
Jo, det du påstått har ingen vetenskaplig evidens (dvs hittepå). Hyposensibilisering fungerar inte på alla eftersom våra immunförsvar är olika men en tillräckligt hög andel blir antingen bra eller markant bättre för att det ska anses vara en väl beprövad metod som rent objektivt fungerar (dvs att statistiken backar upp att den fungerar).
Vilket är hittepå - du vet inte ens vad jag pratar om när det gäller det med allergi för jag tog inte med det viktigaste..

När det gäller hälsa så vet väl alla att frukt och grönt och annan nyttig mat är bra...men om ni blir nöjda av att låtsas att snabbmat är nyttigare så står det er fritt att låtsas och tro på det.

Men om inte erat hittepå fungerar på ALLA så är det tyvärr inte bättre än att äta bra + motionera "rätt" i alla fall!
 
"Vaknat till verkligheten" :D:D:D
Ja verkligheten är inte som vi har lärt oss den...den är mycket mer..svårt att förklara...Men tekniken kommer iaf bli så mycket bättre än vad vi kan föreställa oss...DET tycker jag är jätte häftigt... Det finns redan tekniker som kan göra otroliga saker som jag provat och jag tror dom största och bästa finns i USA såklart...
 
Ja verkligheten är inte som vi har lärt oss den...den är mycket mer..svårt att förklara...Men tekniken kommer iaf bli så mycket bättre än vad vi kan föreställa oss...DET tycker jag är jätte häftigt... Det finns redan tekniker som kan göra otroliga saker som jag provat och jag tror dom största och bästa finns i USA såklart...
Okej. Ingen här är nog emot medicinska, teknologiska och vetenskapliga framsteg. Men det du pratat om hittills är som sagt inte vetenskap. Det finns krav och definitioner för ordentlig forskning. Exempelvis ska enskilda faktorer kunna isoleras tillförlitligt, vilket man inte kan om man på egen hand utesluter produkter med citronsyra. Det är jättetråkigt att många inte får lära sig att sålla, och ännu sorgligare att man av någon anledning vänder sig emot kunskap till förmån för pseudovetenskap.

Till TS vill jag bara säga att jag inte skulle chansat på att skaffa en allergivänlig hund efter att ha behövt omplacera en tidigare hund pga allergi. Får erkänna att jag inte läst allt så noga men om det var en eventuell plan så det är en liten ödmjuk heads-up bara, eftersom folk i min närhet tvingades omplacera den nya allergivänliga hunden också när det visade sig att allergikern reagerade på den också.
 
Att motion och grönsaker är bra för den allmänna hälsan och välbefinnandet finns det evidens på. Det är ingen som ifrågasätter det.
Men därifrån är steget långt till att motion och grönsaker skulle bota allergier och sjukdomar. Det är ett helt annat påstående, och det har du ingen evidens som backar upp.
Ok jag kanske inte har det nu, men vad behövs för att bli trodd att det som med mycket annat kan fungera beroende från pers till pers....

Om jag hade varit TS så hade jag varit villig att prova det mesta - det är inte något konstigt att folk har mått bättre och blivit av med pollen allergi genom att ändra kosten...

På er låter det som jag gav rådet att dom skulle börja röka på eller ta en lina...

Ni är väldigt kinkiga här- prova ät mer frukt - det hjälper er att må toppen och känna att livet är en dans på rosor.
Nej nu vill jag gå ut med mina monster och träna lydnadsmoment - det går också bättre med mer frukt till både mig och hundarna-tyvärr har jag inga bevis på om det är frukten 🐕👍🥰
 
Ok jag kanske inte har det nu, men vad behövs för att bli trodd att det som med mycket annat kan fungera beroende från pers till pers....

Om jag hade varit TS så hade jag varit villig att prova det mesta - det är inte något konstigt att folk har mått bättre och blivit av med pollen allergi genom att ändra kosten...

På er låter det som jag gav rådet att dom skulle börja röka på eller ta en lina...

Ni är väldigt kinkiga här- prova ät mer frukt - det hjälper er att må toppen och känna att livet är en dans på rosor.
Nej nu vill jag gå ut med mina monster och träna lydnadsmoment - det går också bättre med mer frukt till både mig och hundarna-tyvärr har jag inga bevis på om det är frukten 🐕👍🥰
Du svajar rätt rejält i din argumentationslogik...
Men förhoppningsvis så ser de som läser det och kan tänka själva.
 
Vilket är hittepå - du vet inte ens vad jag pratar om när det gäller det med allergi för jag tog inte med det viktigaste..
Nähä, och varför tar man inte med det viktigaste om man nu vill framföra sitt budskap till någon för att denne ska förstå vad den pratar om? Det verkar ju bra dumt att dra till med ett sämre argument efter det andra om man nu har bättre argument, särskilt när man går in med icke evidensbaserade medicinska råd. 🤷‍♀️
 
Ok jag kanske inte har det nu, men vad behövs för att bli trodd att det som med mycket annat kan fungera beroende från pers till pers....

Om jag hade varit TS så hade jag varit villig att prova det mesta - det är inte något konstigt att folk har mått bättre och blivit av med pollen allergi genom att ändra kosten...

På er låter det som jag gav rådet att dom skulle börja röka på eller ta en lina...

Ni är väldigt kinkiga här- prova ät mer frukt - det hjälper er att må toppen och känna att livet är en dans på rosor.
Nej nu vill jag gå ut med mina monster och träna lydnadsmoment - det går också bättre med mer frukt till både mig och hundarna-tyvärr har jag inga bevis på om det är frukten 🐕👍🥰
Jag tror inte frukt kommer få mig att sluta tycka att råd man ger till folk som är sjuka ska vara evidensbaserade.
 
Nähä, och varför tar man inte med det viktigaste om man nu vill framföra sitt budskap till någon för att denne ska förstå vad den pratar om? Det verkar ju bra dumt att dra till med ett sämre argument efter det andra om man nu har bättre argument, särskilt när man går in med icke evidensbaserade medicinska råd. 🤷‍♀️
För att det är en teknik som ni trots att den finns säkerligen skulle tro var hittepå som allt annat ni tycker om det som inte kommer från en köpt läkare som bara gör sitt jobb...Trots att dom vet att istället för att symptom dämpa allt från pollen"sjukdomar" och riktiga sjuk domar. Så ska dom fixa GRRUNDORSAKEN

Förressten TS kan det vara något förr er att lämna hunden hos en extramatte - en som också vill ha hund, men har svårt med en helt egen pga av jobb eller annat - så kan ni ha hunden mindre ett tag i början..

Eller bara ha en extramatte när ni känner för det?
 
Jag tror inte frukt kommer få mig att sluta tycka att råd man ger till folk som är sjuka ska vara evidensbaserade.
Det var roligt - kul att ni KAN slappna av lite och ha kul...men det var ett himla TJAT om att råd måste vara evidensbaserade? OM dom ska vara det så får väl ändå TS skriva det i sin TS att hon endast önskar evidensbaserade råd!!
Det är väl ingenting någon annan ska skriva eller kan bestämma som tant här tror att hon kan!?

https://kurera.se/kraven-pa-evidens-gynnar-inte-alltid-patienten/ LÄS och lär er och forts lär er nya saker - annars fastnar ni och känner inte tillräcklig lycka i ert liv..

Om ni vaknar varje dag med ett leende och gör det ni älskar -självklart är ni hemma eller har egen firma occh är inte någon slav åt någon annan -för då kan man agera emot allt nytt - som att äta frukt- occh jag som trodde er manmma hade sagt till er att äta upp grönsakerna, osv-sorry, men lycka ska kännas från morgon till kväll och ni bör älska ert liv med hundar, träning, osv osv..lycka jämt...
 
För att det är en teknik som ni trots att den finns säkerligen skulle tro var hittepå som allt annat ni tycker om det som inte kommer från en köpt läkare som bara gör sitt jobb...Trots att dom vet att istället för att symptom dämpa allt från pollen"sjukdomar" och riktiga sjuk domar. Så ska dom fixa GRRUNDORSAKEN

Förressten TS kan det vara något förr er att lämna hunden hos en extramatte - en som också vill ha hund, men har svårt med en helt egen pga av jobb eller annat - så kan ni ha hunden mindre ett tag i början..

Eller bara ha en extramatte när ni känner för det?
Fortfarande, varför inte lägga fram sina starkaste argument om du nu konstaterar att någon inte förstår vad denna talar om för att du inte berättat det viktigaste? Du svarar inte på frågan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp