Alternativ vid allergi utbruten urMin sambo är hundallergisk

Det var roligt - kul att ni KAN slappna av lite och ha kul...men det var ett himla TJAT om att råd måste vara evidensbaserade? OM dom ska vara det så får väl ändå TS skriva det i sin TS att hon endast önskar evidensbaserade råd!!
Det är väl ingenting någon annan ska skriva eller kan bestämma som tant här tror att hon kan!?

https://kurera.se/kraven-pa-evidens-gynnar-inte-alltid-patienten/ LÄS och lär er och forts lär er nya saker - annars fastnar ni och känner inte tillräcklig lycka i ert liv..

Om ni vaknar varje dag med ett leende och gör det ni älskar -självklart är ni hemma eller har egen firma occh är inte någon slav åt någon annan -för då kan man agera emot allt nytt - som att äta frukt- occh jag som trodde er manmma hade sagt till er att äta upp grönsakerna, osv-sorry, men lycka ska kännas från morgon till kväll och ni bör älska ert liv med hundar, träning, osv osv..lycka jämt...

Men snälla, det där är ju idiotier från en medlem av sekten antroposoferna. Det finns ytterst få företeelser som är värre och oseriösare än dem.

Edit: Och kom inte och säg att det finns en del positiva saker hos dem. De är en skadlig sekt, punkt.
 
Alltså, jag menar inte att raljera, @Heddiz. Men vi som är i den här tråden tillhör ju de lyckliga som just har överlevt en pandemi där vetenskapsfientlighet och pseudovetenskap var ett av de allra största problemen. Jag har liksom ingen tolerans kvar för sånt. Det är farligt.

Instämmer till 110%. Lägg sedan till att @Heddiz länkar till en företrädare för en av de människoskadligaste sekterna vi har i landet så tänker inte jag hålla tyst.
 
Wow, hade missat den här utbrutna delen av min startråd.

Jag håller verkligen inte med om påståenden som det inte finns kontrollerade studier eller tester för. Så vi kommer följa läkares råd och vägledning.

Men till de som ändå hävdar att livsstil kan påverka kan jag tillägga att min sambo är aktiv, tränar styrketräning, cyklar till jobbet, äter en vegansk kosthållning (av etiska skäl), normal viktig, sover bra och lever i övrigt ett vad man kallar ett hälsosamt liv. Så han har nog en rätt bra grund hälsa men upplever ändå allergiska besvär.
 
Om ni vaknar varje dag med ett leende och gör det ni älskar -självklart är ni hemma eller har egen firma occh är inte någon slav åt någon annan -för då kan man agera emot allt nytt - som att äta frukt- occh jag som trodde er manmma hade sagt till er att äta upp grönsakerna, osv-sorry, men lycka ska kännas från morgon till kväll och ni bör älska ert liv med hundar, träning, osv osv..lycka jämt...
Haha va? :confused: är det nytt att äta frukt?
 
Nej det är inte trams...Att förneka att bra mat hjälper kroppen att få ut alla gifter vi samlar på oss genom vår snabbmat osv och mycket vatten - självklart renat vatten och annat som jag inte skriver funkar visst VISSA mäniskor o hundar att må bra igen...Sen får alla göra vad dom tror är bäst.. Fortsätt drick kranvatten och ät så mycket snabbmat och socker som möjligt om ni mår bäst av det :D

Då är rådet att det bästa för den stackars hunden är ju att ni omplacerar den till ett äldre par som inte kommer hålla på och bolla runt hunden så fort det är allergi, barn, osv..
Så nu är det farligt att dricka kranvatten också?!
 
Min pollenallergi blommade ut i vuxen ålder. När jag passerat 30, jag är 38 nu... Jag fick en konstaterad autoimmun sjukdom för 2 år sedan, med denna sjukdom finns följder såsom övre luftvägsproblem och lätthet att få infektioner med i symptombilden. Jag har såklart inte bedrivit någon forskning i ämnet men för 1,5 år sedan inledde jag en omfattande livsstilsförändring som däribland innebär en förändrad kost. I år är min pollenallergi så mild så den är nästintill obefintlig. Väldigt få dagar jag har behövt Dymista, Nasonex, Clarityn eller liknande. Det är ändå 17 juni nu så pollensäsongen har gått igenom många stadier.
Jag tror att det kan vara svårt att peka på en enskild faktor, men att en bättre grundhälsa påverkar immunförsvaret positivt kan väl inte beskyllas för hittepå? Människan är inte gjord för det moderna liv vi lever varesig det gäller kosten, stressen eller andra vanor tex stillasittandet. Att modernt leverne får konsekvenser för en stenålderskropp känns inte helt orimligt. Sedan får alla bilda sig en egen uppfattning om vad en tror på och vad en kan göra själv åt sin situation.
Jag har svår pollenallergi men detta år har jag knappt haft symtom alls. Jag äter hinkvis med gifter, citronsyra och alla E-ämnen jag hittar. Tar med storsleven!
Anekdotiskt bevis för att gift botar allergi
 
Det var roligt - kul att ni KAN slappna av lite och ha kul...men det var ett himla TJAT om att råd måste vara evidensbaserade? OM dom ska vara det så får väl ändå TS skriva det i sin TS att hon endast önskar evidensbaserade råd!!
Det är väl ingenting någon annan ska skriva eller kan bestämma som tant här tror att hon kan!?

https://kurera.se/kraven-pa-evidens-gynnar-inte-alltid-patienten/ LÄS och lär er och forts lär er nya saker - annars fastnar ni och känner inte tillräcklig lycka i ert liv..

Om ni vaknar varje dag med ett leende och gör det ni älskar -självklart är ni hemma eller har egen firma occh är inte någon slav åt någon annan -för då kan man agera emot allt nytt - som att äta frukt- occh jag som trodde er manmma hade sagt till er att äta upp grönsakerna, osv-sorry, men lycka ska kännas från morgon till kväll och ni bör älska ert liv med hundar, träning, osv osv..lycka jämt...
Från sidan 'Om Kurera' https://kurera.se/hem-2/om-kurera/
"Du ska inte förlita dig på informationen på denna webbplats eller i tidningen"
 
Taskig attityd i den här tråden, det är någon som kommer med påståenden som möjligen kan vara felaktiga. Men vet ni, även sådant som inte hunnit bli vetenskapligt bevisats kan vara sanning. Men för förtydligande mot er hackkycklingar. Nej, jag är inte för ej vetenskapliga lösningar eller förespråkare för att inte tro på forskning.
 
Det är viktigt att komma ihåg placeboeffekten, och inte förringa den. Den finns, de facto, och kan göra underverk på individnivå. Kunde vi ta den och göra ett piller av den skulle det vara guld! Problemet med placeboeffekten är ju att även om du känner att du mår supermycket bättre av att äta X eller utesluta Y, och det kan vara alldeles sant att du mår bättre, så ska det till vetenskapliga studier (och väl upplagda sådana) för att se om X eller Y verkligen är något att gå vidare med på bred front. Oftast är det ju inte det.

Den som är väldigt nöjd med X eller Y-strategin och gärna vill berätta det för någon närstående kan med fördel använda formuleringen tidigare i tråden. Det är aldrig fel att inte uttala sig tvärsäkert om mirakeleffekten av saker. Experter gör nästan aldrig det, till exempel.
 
Men till de som ändå hävdar att livsstil kan påverka kan jag tillägga att min sambo är aktiv, tränar styrketräning, cyklar till jobbet, äter en vegansk kosthållning (av etiska skäl), normal viktig, sover bra och lever i övrigt ett vad man kallar ett hälsosamt liv. Så han har nog en rätt bra grund hälsa men upplever ändå allergiska besvär.

Jag har svår pollenallergi men detta år har jag knappt haft symtom alls. Jag äter hinkvis med gifter, citronsyra och alla E-ämnen jag hittar. Tar med storsleven!
Anekdotiskt bevis för att gift botar allergi


Detta glöms så lätt bort. De enda anekdotiska bevis som syns är de som folk är intresserade av att berätta om. I (väl utförda) vetenskapliga studier redovisas alla resultat.

Men jag har också ett sånt där anekdotiskt bevis som sällan kommer fram. Som barn och ungdom hade jag(till min stora sorg) problem med pälsdjursallergi, särskilt hund och häst. Min bror hade varken djurintresse eller allergi.
Nu äter han i princip 100% veganskt, någon enstaka gång per år kan han göra undantag för röding som en bekant dragit upp i Norrland eller ägg från hönorna som gick och pickade i mammas trädgård. Han är också noga med att hålla sig i form. Jag har katastrofalt dålig mathållning och har dessutom blivit helt förslappad de senaste åren. Men jag är hundägare och har inga problem vare sig med att rida eller rykta då och då, medan min bror blir dålig bara av att befinna sig i samma rum som en hund.

Skulle man lita på anekdotisk bevisföring borde vi från erfarenheter i den här tråden kunna hävda att skräpmat, dålig kosthållning och E-ämnen minskar symtomen på allergi medan vegansk kost förvärrar den. Den enda rimliga slutsatsen är dock att det inte finns så enkla samband som vissa påstår.
 
Taskig attityd i den här tråden, det är någon som kommer med påståenden som möjligen kan vara felaktiga. Men vet ni, även sådant som inte hunnit bli vetenskapligt bevisats kan vara sanning. Men för förtydligande mot er hackkycklingar. Nej, jag är inte för ej vetenskapliga lösningar eller förespråkare för att inte tro på forskning.

Jag tycker att det är taskig attityd att påstå att man skulle kunna bli av med komplexa sjukdomar bara genom en viss kost. Förutom att det inte stämmer så skuldbelägger man då också de personer som lider av dessa sjukdomar - om man kan bli frisk så enkelt som det påstås, varför är de fortfarande sjuka?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp