Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan ju inte hindra hovbenet från att sjunka eller rotera inuti hovkapseln genom att slå på ett beslag utanpå!!!
Hindra det kan man enbart genom att avbryta det medicinska sjukdomsförloppet, inte symtomen.
Du får ursäkta med dina resultat IRL talar ett helt annat språk än det du här i skrift delger.
Har du ingen egen självkretik eller är det bara alla andra som är inkompetenta??
Nu hade väl detta inte så mkt med Fång att göraDon’t Touch the Bars, Either
Bowker also emphasizes that the bars of the foot should not be removed. “They are there for a reason! Leave the bars so they are a little bit lower (shorter) than the hoof wall—with ‘a little bit’ meaning a fraction of a millimeter. But obviously, if the bars have overgrown the horn, they need to be trimmed, but not removed—again this is a matter of common sense.”
http://cvm.msu.edu/alumni-friends/i...ing-for-a-healthy-equine-foot?searchterm=lami
Detta är inte i närheten av vad du predikar med att slå på olika beslag så fort som möjligt. Hänger du med i aktuell forskning?
Då undrar jag om du enbart använder sko med öppen tå- för att inte sömma så mkt vid lamellranden- där jag TROR att det gör mest ont.
Då undrar jag om du enbart använder sko med öppen tå- för att inte sömma så mkt vid lamellranden- där jag TROR att det gör mest ont.
Jag menar inte att man sömmar i lammellranden, utan att hästen har ont i hela hoven. Att det borde göra ont vid allt bankande![]()
Det som är skrämmande är att Ove Lind mfl präntar in i sina lärljungar att traditionell hästvård är som deras "före bilder"..Jag tänker såhär:
Den traditionella hästvården är precis som allt annat: skapad i en annan tid, vid ett annat synsett, med andra kunskaper.