Sv: Aluplåtar!
Jo, så här tänkte jag:
Egentligen tycker jag (eller mitt extra nojiga jag) inte så mycket om plyfagolv, är alltid orolig för att det ska börja ruttna och så.
Aluminium som transportgolv har jag bara hört gott om, slitstarkt, hållbart och rostfritt. Bara man håller bort det så att det inte ligger rakt på järn/stålbalkarna så ska det vara utmärkt..
Skulle helst vilja ha BARA alu-golv men det blir nog lite väl dyrt om man ska handla en så tjock (vill/kan inte tro att det räcker med enbart ett 5 mm golv vad det än är gjort av).
Då tänkte jag, att om jag tar en 15mm plyfa och sen lägger en tunnare, 5 mm, alu OVANPÅ, så blir det både extra hållbart pga alu-plåten och så tjockt som jag vill ha det. Samtidigt så blir det ju då automatiskt att alu-plåten inte lägger sig direkt på balken, och kan då inte orsaka "vad det nu hette" på den så att den rostar sönder.
Sen kan jag inte få tag i så tjocka plyfa som jag vill ha utan de som jag kan få gratis är "enbart" 10-15 mm.
Så då tänkte jag först lägga dubbel plyfa, men tänkte att det blir nog lite bättre om jag lägger på en 5 mm alu nu när jag ändå har pengar till det..
Tycker du att det verkar onödigt?

Jag är mycket för sånt där "utifallatt något skulle hända" tänkande..