Ambulanshelikopter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ambulanshelikopter

Åh, vad skönt att allt gick bra!! Jag blir helt konstig när jag tänker på vad som kan hända ungarna. Men det får man slå ur tanken, annars blir det jobbigt att leva!
 
Sv: Ambulanshelikopter

Så otäckt! Men härligt med ett lyckligt slut!

Men det behöver ju inte bara vara i hagen det händer.
När vår dotter var ett så råkade hon hamna på andra sidan en häst som hölls i grimma och grimskaft av en kompis, hästen tittar på komipsen och tar ett steg åt sidan, över min dotter!Hästen blev så paff att han hoppade runt på henne innan han drogs åt sidan.

Han var nyskodd med nya broddar och det som räddade dottern var att det var tjockt med snö och hon var påbyltad med tjocka kläder! Hon hade ingen hjälm då och det förbannar jag mej än idag för!
 
Sv: Ambulanshelikopter

Kan berätta för alla att i kväll följde Tobias med och tog in hästarna. Han ledde in vårt massiva C-sto Poppy sen red han in på favoriten Olivia. Sen pekade han på unghsten och sa duuuuum, duuuuuum
Lite minns han iallafall :smirk:
 
Sv: Ambulanshelikopter

Vilken tuffing! Det blir nog en riktig cowboy av den grabben, ge honom en high five fran mig :bow: :D

Otackt var det sakert, himla skont att allt blev bra i slutanden. Nar det handlar om barn och djur, inte bara hastar utan vilka djur som helst; hundar, kor, katter etc, sa ar det nastintill omojligt att forutse och forebygga olyckshandelser. Det ar ju oandligt manga faktorer som spelar in och ibland handlar det om situationer som gatt bra 100 ganger forut men av nagon anledning inte gar bra just den gangen. Sjalvklart sa gor man ju vad man kan for att forebygga olyckshandelser men det ar inte alltid det hjalper. For att dra en jamforelse som forvisso inte har med djur att gora men anda: Varje sommar (i trakten runt Ottawa) sa drunknar runt 20 sma barn i sin familjs eller grannars pool. Oftast sa handlar det om att man "glomt att lasa grinden" eller "telefonen ringde, jag var bara borta 2 minuter". Som alla foraldrar vet sa handlar det om sekunder med barn, inte minuter. Jag tycker dessa dodsfall ar oerhort tragiska och onodiga, i nastan varje fall hade det kunnat undvikas, just darfor att faktorerna ar konstanta: poolen ar alltid dar, barnet kan inte simma (i de flesta fall ar barnet mellan 1-3 ar) och barnet ar nyfiket. Med djur i bilden ar det annorlunda, faktorerna varierar konstant och darfor hander det olyckor, aven om somliga kan undvikas sa far man rakna med att det hander grejer man inte forutsett och att man da som foralder inte klankar alltfor mycket pa sig sjalv utan istallet lar sig sa mycket man kan fran upplevelsen.

halsa Tobias att jag ar lite avis, skulle ocksa vilja ata glass tills det sprutade ur orona! ;) :d
 
Sv: Ambulanshelikopter

Åh FY vad otäckt!!!! Hela jag bara ryser när jag läser om vad ni varit med om!
Grattis till en liten tuffing, hoppas att det håller i sig!! :banana:
Jag är väldigt försiktig med min dotter (8) tillsammans med hästar. Många tycker att jag är larvig har jag förstått men det fullkomligt SK*T*R jag i!! Man vet ju aldrig med djur och jag är mer rädd om min dotter än att jag utsätter henne för onödig fara!
Men jag hade nog inte heller tänkt på att sätta på barnet hjälm i hagen eftersom ni själva var med. Men där ser man, alltid lär man sig något.
Tänker igen på vilken otrolig tur ni haft!!
Ge lillkillen en extra glass från mig!!! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp