American Day på Jägersro!!

Gordon

Trådstartare
Hallo!!
Vilka ska ner till denna helg.
De kommer bli en super rolig helg tror vi i western världen, jag är föredetta galopptjej. Så kul att båda mina favvo intressen med häst är samma helg.:bump:
Och alla snygga bilar ska vi ju inte ens prata om.:banana:
 
Sv: American Day på Jägersro!!

:bump:Det ÄR galopp SAMTLIGA tre dagarna:bump:

För det mkt facila priset av 100 kronor får man en tredagars biljett som innebär att man får access till samliga förnöjelser i form av lopp underhållning shower uppvisningar,det hele,LUSTIG rekommenderar att man tar SEMESTER i dagarna tre och förlägger densamme till JÄGERSRO för ett hejdundrande KALAS i storformat ,det är ju trots allt USA som är ordet för dagen.:idea:
 
Sv: American Day på Jägersro!!

*räcker upp handen*
Jag (vi=jag+maken) ska dit. Jag ska se på hästar och han på bilar. Den som kom på detta upplägget måste varit genial!:idea::bow:
Ska bli superkul! Håller tummarna för strålande sol och trevligt folk (klart det blir både och).
 
Sv: American Day på Jägersro!!

PARTYYYYYY:idea:
3,4 och 5 JULI:cool:
PLATS:Jägersro
Massor hoppas vi kommer
Trevliga hoppas vi att massorna som kommer är:eek::eek::eek:
Lustig kommer garanterat:bump:att starta en flock,om några propositioner är lämpliga.
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Hej ! Nu har vi kommit hem från Jägers
De var en himla trevlig helg med mkt snygga hästar.
Vi hade en appaloosa med i Quater Of a mile racet. Han blev trea! Han stod i startboxarna lite han e så cool jämt ,tar livet med en klackspark liksom.
Skimmelpainten vann och quarter stoet var 2a sen vår appis sen så hann jag inte titta på de två sista men de var en paint och en quarter de med.
Tiden var fantastisk då dessa hästar inte var tränade till detta på samma sätt som löphästarna. Men ena dagengick dom 300m på 18.27 sek i söndags gick dom 300m på 17.6 så dom hajjade galoppen rätt snabbt. De betyder att dom var 6längder från MediaHoras barn rekord på 300m de är jävligt grymt gjort!
Alla var mkt imponerade och de kommer garanterat bli flera race även i göteborg då flera av oss bor i Västergötland.
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Var det din, den lilla fux appyn? Söt! Såg ut som den hade ganska grov benstomme.:angel:

Den som var tvåa var den som såg mest ut som en running quarter men den grå var läckrast!:d Var det en paint?

Hoppas att det blir lite mer QHs, det är så häftigt!:bump:
 
Sv: American Day på Jägersro!!

En supertrevlig helg var det!
Och första gången jag såg galopplöp live.
Gissa om man blev inspirerad av att åka hem och träna:)

Jag vill också se mera quarterlopp!
Nästa hästinköp är tänkt att vara en quarter/paint och då lovar jag att vi ställer upp!
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Ja det är min mammas appis. Hon är amatörtränare men håller även på med galopp.
Jag har ingen galopphäst kvar men de kan nog bli en Running quater or Appaloosa om det blir flera löp och det kommer det bli för alla tyckte det var skitroligt.
Den lilla quarter märren hon är en alltiallohäst,hon är har sån kämparglöm och ger alltid de bästa av sig själv.
Ja painten skm han är skitsnygg och har verkligen löphuvud, han jäklare mig smetade öronen i träning och gav allt.
Nästa gång blir det troligtvis i göteborg.
 
Sv: American Day på Jägersro!!

En supertrevlig helg var det!
Och första gången jag såg galopplöp live.
Gissa om man blev inspirerad av att åka hem och träna:)

Jag vill också se mera quarterlopp!
Nästa hästinköp är tänkt att vara en quarter/paint och då lovar jag att vi ställer upp!

Ni vet väl att Appaloosan har banrekordet över quatern och painten. De finns mkt running appaloosas i usa och dom går olika distanser tex.mellan 1978 och 1994 är dessa siffror. Dessa är Appaloosa World Records.
2007 appaloosahorse of the year. JESS STREAKIN
Alltime leading appaloosa money earner. WINGIT Lifetime: 32-26-5-2. 301,242 Dollar.

220 yards,time 12.15
250yards ,time 13.05
250 yards,17.51
3 furlongs, 30.10
5 1/2 furlongs 1.02
7 furlongs 1.29 .
8 furlongs 1.38 .
Allt detta går att hitta på Appaloosahorse club. the racing appaloosa.:bump::banana:
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Wow, dom saktar verkligen ner dom sista hundra metrarna!:angel:

Vore kul om det blev QH-racing på riktigt, kan mycket väl tänka mig att köpa en quarter!:love:

Men ingen appy. Även om din var en sötnos har jag sett för många dinga; vita ögon och skära (censur) assholes skenandes härs och tvärs.:eek:
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Wow, dom saktar verkligen ner dom sista hundra metrarna!:angel:

Vore kul om det blev QH-racing på riktigt, kan mycket väl tänka mig att köpa en quarter!:love:

Men ingen appy. Även om din var en sötnos har jag sett för många dinga; vita ögon och skära (censur) assholes skenandes härs och tvärs.:eek:

Men de beror på häst ägarna!! de är mkt okunnigt folk som köper appisar bara för dom gillar färgen. Tyvärr blir dom bara gående i en hage och lär sig ingen vett och ettikett. och de måste bort.:(
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Nej, dom jag har sett var löphästar i Staterna. Visserligen kan det ha varit okunniga tränare där också men dom gick inte bara i några hagar.:angel:

Törs inte skriva något om hur dom tränas - då får jag hela djurskyddskopplet på mig.:devil:
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Kom igen nu CaManen ,berätta , djur-och miljö-inspekt.:eek::eek::eek: bryr sig väl inte om vad som hände i USA nittonhundrafrösihjäl.
Vi MÅSTE få ta del av lite kuriosa från din tid in the states:cool:
berättaberättaberätta
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Nej, dom jag har sett var löphästar i Staterna. Visserligen kan det ha varit okunniga tränare där också men dom gick inte bara i några hagar.:angel:

Törs inte skriva något om hur dom tränas - då får jag hela djurskyddskopplet på mig.:devil:

Ok ,de var i staterna. Ja där skallar dom på hästarna rätt hårt så det kan ju bero på sånt med. Jag har bara erfarenhet av Quarterna och fullbloden i usa som gick löp. Och dom var fasen inte nådiga. Jag jobbade för D Wayne Lukas i många år.
 
Sv: American Day på Jägersro!!

Ja dom som hade med hästar i racet har fått 2 st DVD filmer hemskickade.
De var jätte roligt att de var så positivt från alla håll. Och vad vi vet så har alla 5 hästarna tagit det mkt bra och de märks ingen skillnad på dom utan dom går sina westerngrenar precis som vanligt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 360
Senast: Amha
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 852
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 290
Senast: Farao
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 477
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp