• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zavannah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 922
Z

zavannah

Ngn som testat Amerigos hoppsadlar, främst då Vega? Tog hem en 3mån gammal och testade på min häst.Låg super och guuuu vad skön den var att rida i.En sån med enkel kåpa på,jäklar vad nära man satt hästen. Är dock ändå lite i valet och kvalet, är trots allt ganska mkt pengar

Sv: Amerigo

Jag har bara provskrittat i en vega, och tyckte att den var helt ok.
Men den hade inte enkel kåpa, trodde bara att det var pinerollon som hade engel kåpa?
Pengamässigt får man nog vad man betalar för, tycker att det brukar vara så med sadlar.
De som har amerigo i min närhet (mest dressyr iofs) är mycket nöjda!

ann80 -> 18 500 enligt ridin.se

Senast ändrad av en moderator:

Den jag testade var endast demoriden i 3mån.Syntes knappt att den var använd, tycker jag.15.000:- kosta den.Annars sålde de nya på samma ställe för 18.600:-

En av våra hästar har en Vega, dock med dubbel kåpa. Den är ny så jag har bara ridit i den några gånger. Hade en med monoflap medan vi väntade på vår egen sadel. Tyckte att den var riktigt bekväm, bra balans i den också. En nackdel var ju att det är ganska bökigt att spänna sadelgjorden när man sitter på hästen. :smirk:

Så här såg den ut:
tega.jpg

för 15 papp så får du en shysst sadel då!
Visst att den känns när man väl lägger ut pengarna, men sedan har du en bra sadel som håller i många år!

Exakt en sån som på bilden är det.Ja, det enda bökiga är ju gjorden,hade räckt att ha sån gjord på drsadeln,men men...

Måste bara berätta att idag har jag vart och gjort slag i saken. Så nu är jag lycklig ägare till en Amerigo Vega och ridsugen som bara den.(bara jobbdagen tar slut ngn gång.....)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
4 010
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 421
Senast: Magiana
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 249
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 477
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka