Bukefalos 28 år!

Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

I början var det nog ingen större skillnad..

Undrar om det var tvärtom, att staffen föddes ur Bullterriern...

Ja så var det, olika typer av kamp förbjöds i storbrittanien men utvandrare tog med sig dessa hundar o fortsatte att använda dem till kamp i USA där de blev grunden till amstaff o pb.
PL
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Håller med PL.
Men jag kan dock säga att jag för egen del tar avstånd från dessa hundar. Finner inget som helst intresse av att ha någon som helst kontakt med 'rasen'.

Börjar även tycka att dessa hundar börjar bli allt för överreklamerade - 'mördarhund' vs 'familjehund'...:cool:
Precis så gör jag med Golden Retrivers och Jack Russells :crazy: Det är de enda raserna som jag stött på agressioner ifrån hundar emellan / hund vs. människa.
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Vill ha raka svar, som t.ex "blandningar av den här sorten är instabila pga att........"
Schäfer är en boskapshund i grund och botten dvs en vallare. Som också innehar vakt. (+ Ofta dåliga gener för att de är avlade på utseende mer än psyke, mentalitet osv.)

Staffarna är i grund och botten kamp eller hetshundar. Dessutom terriers.


Jag ryser nästan av tanken på att de egenskaperna ska mixas och bli nya hundar :crazy:
 

Liknande trådar

O
Hundavel & Ras Vi som har kamphund får stå ut med mycket fördommar mot raserna. Räcker med att man visar sig ute med sin hund så får man blickar eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 192
Senast: Carolininen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp