tanten

Trådstartare
Fick Andapsin utskrivet till min papillon vid akutbesöket igår. I tablettform visade det sig.

Han ska ha en fjärdedels tablett åt gången. Känns lite hopplöst att kunna dela en tablett i så små delar så jag mailade kliniken och frågade om jag kunde få flytande istället - vilket apoteket rekommenderade.

Men nej, jag skulle köpa en tablettdelare istället.
jag undrar varför? Är det någon negativ effekt med flytande som jag (och apoteket) missat?
 
Flytande Andapsin har varit restat länge. Tabletterna går jättebra att lösa upp i vatten och ge med spruta.
 
Det lättaste sättet att dela en tablett är med en klotång men kan ändå vara knepigt om tabletten är liten.
 
Det lättaste sättet att dela en tablett är med en klotång men kan ändå vara knepigt om tabletten är liten.
Tabletten är (enligt apotekspersonalen) avlång och med brytskåra. Men den ska ju delas en gång till och jag tror att det kommer att bli småsmulor av den. Men ska plocka ut receptet och försöka.
 
Tabletten är (enligt apotekspersonalen) avlång och med brytskåra. Men den ska ju delas en gång till och jag tror att det kommer att bli småsmulor av den. Men ska plocka ut receptet och försöka.
Du löser upp tabletten i vatten och ger en fjärdedel av vätskan till hunden :) Eller ber om oral lösning eftersom den finns inne igen nu. Den går att dela med tablettdelare men det blir en del smul, ja. Dock brukar man få väldigt många tabletter i en förpackning så lite spill gör oftast inget. Men lättast är att lösa upp den i lite vatten.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är faktiskt riktigt imponerad. Mina förväntningar överträffades uppenbarligen. Jag fick ett tips om att det finns en webtjänst där...
Svar
0
· Visningar
476
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: Reville
·
Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt...
2
Svar
23
· Visningar
3 472
Senast: MalanMjöl
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp