Andelslägenheter

Butros

Trådstartare
Finns det någon bra bok eller webbplats som ordentligt klargör skillnaden mellan olika upplåtelseformer av bostäder i flerfamiljshus?

Finns t ex bostadsföreningar och bostadsaktiebolag fortfarande? Vad blir den skattemässiga konsekvensen om jag flyttar från bostadsrätt till andelslägenhet eller från oäkta till äkta bostadsrättsförening?

Jag vill alltså hitta bra information om de litet mer udda formerna på bostadsmarknaden.
 
Gäller frågan bara hur det påverkar dig som privatperson skattemässigt att flytta mellan olika upplåtelseformer eller har du några andra frågor också? Gäller det endast skattemässigt så tror jag att jag kan få till ett vettigt svar.

SKM har upplysningsplikt så du kan alltid ringa dit iofs.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 903
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
1 995
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 970
Senast: AraSlei
·
Ridning Ja, mitt självförtroende när det kommer till ridningen är riktigt dåligt. Egentligen borde det inte vara så dåligt när det egentligen...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 638
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp