Andra besöket avklarat

Corax

Trådstartare
Nu har jag varit in för andra gången på några veckor med valacken. Vet. konstaterade att han är bättre men långt ifrån bra. Hältan satt kvar i vf och han fick åter igen kortison/tuppkam i carpus och kota. Hovleden fick vara utan den här gången. Övre carpalleden hade tunn och simmig ledvätska medans kotans vätska hade en "friskare" konsistens.

Graden som fanns lågt i vb var borta men en halv grad fanns nu i hb. Men vet. tyckte det inte var något att fästa sig vid. Ev. ehrlichia viftade veternären bort och jag tror inte heller att det är primärproblemet nu. Däremot står både jag och vet. undrande till vart hältan kommit ifrån. :confused: Hästen har nämligen bara vilat. Och ingen reaktion på palpation i rygg/länd. Dessutom en så kraftig hälta (3 grader)i alla leder, på ett ben.
Jag längtar tills min equiterapeut kommer ut i början av nov så hon kanske kan lösa mysteriet. :crazy:
 
Sv: Andra besöket avklarat

Så skönt att han kom med hem!
Men du får väl låta tant mimus komma på besök på söndag!
Jag kanske ska heala lite på han :angel:
 
Sv: Andra besöket avklarat

Ja det var skönt!
Och du får prova med vad sjutton som helst. ALLT är välkommet. *haha*
Men lite healing skulle han nog faktiskt behöva, stackarn.
 
Sv: Andra besöket avklarat

Knepigt att ni inte hittar vad orsaken till hältorna är! Har du haft ute kiropraktor som kikat på honom? (jag trooor att skrivit att du haft det, men jag har fiskpinneminne så jag kommer inte ihåg :smirk: )

Stackare, jag förstår att detta är urjobbigt :(
Men jag fortsätter hålla tummarna stenhårt för er, hoppas verkligen att denna behandling gör susen!

*Peppkramar*
/Petra
 
Sv: Andra besöket avklarat

Min equiterapeut kommer ut nästa fredag... tack å lov. Då kollar hon båda två.
Från början var det i förebyggande syfte för Liten men nu har hon haft ont i ryggen på sistonde (och igår såg jag med egna ögon varför; den andra valacken i hagen klättrar på henne *djup suck*)Hoppas ET hitta nått på honom som kan förklara allt i alla fall. Men vi får se.
Om han inte blir bra av senaste behandlingen så är det till att bedöva om hela benet och börja om. Det vet jag inte om jag kommer att orka...
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 304
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
7 503
Senast: mackan
·
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 291
Senast: Nethril
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 786
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp