Andra hjälmar med passform som CO ayr8? (Ovalt huvud)

Sv: Andra hjälmar med passform som CO ayr8? (Ovalt huvud)

Aha S annonseras bara ut som junior hjälm på ebay. M var 55-59. Så var övertygad om att det skulle vara den storleken, provade du någon M ? Det där med håret är ju fördelen just med de ställbara hjälmarna, har själv jättetjockt hår och har aldrig ens funderat på att kunna ha det flätat inuti hjälmen utan får alltid göra lös låg fläta annars går inte hjälmen på, att stoppa upp håret i hjälmen som vissa gör är inte ens att tänka på att få plats med.
Jofan var väl hyffsad ingen superskön men formen stämde hyffsat bra.
 
Sv: Andra hjälmar med passform som CO ayr8? (Ovalt huvud)

Har funderat på det med flätans placering. Men gör jag den längre ner så blir allt att kännas jätte löst. Men kan testa att börja fläta längre ner. Haha, det skulle vara en syn om jag knölade in allt mitt hår under hjälmen ;) (har hår till någon dm nedanför midjan och väldigt tjockt), så jag förstår vad du menar!

Ja, jag testade en M också. Visst kunde jag dra åt den så att den satt tight, men den både såg för stor ut på huvudet och kändes för stor. Det blev lite samma känsla som med måna andra hjälmar att det kändes som att det blev för mkt på sidorna, och överallt för den delen.

Kom på att när jag testade CO ayr8 så minns jag inte nu huruvida jag hade håret flätat eller utsläppt. Hade jag det utsläppt då så är det ingen garanti att den satt så bra som jag upplevde. Fy, att det ska vara så svårt...
 
Sv: Andra hjälmar med passform som CO ayr8? (Ovalt huvud)

Nu har jag testat Cascon under en drygt två timmar lång tur, mestadels i trav och galopp. Det var drygt 20 grader varmt ute och sol (brukar vara ett säkert kort för att få huvudvärk). Jag fick inte ont i huvudet! Så jag ser den som en bra kandidat om inte annat så tills vidare. Men lätt värd pengarna i alla fall.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste byta ut hjälmen. Det var en pina hitta hjälm sist - har väldigt ovalt huvud tydligen. Blev tillslut i ren uppgivenhet en CO...
2
Svar
22
· Visningar
2 303
Senast: Keb71
·
Utrustning Bara måste skaffa mig en ny hjälm nu, min gamla har sagt upp sig long time ago... Behöver alltså en ny! Men det är ju rena djungeln...
Svar
0
· Visningar
666
Utrustning Har börjat kollat runt lite efter en ny hjälm, drömmen vore en marinblå CO Wellington eller en marinblå ayr8 med guld under nätet men då...
Svar
5
· Visningar
2 139
Utrustning Efter alla dessa diskussioner om gamla hjälmar osv. Insåg jag att en ny hjälm vore på sin plats, även för min del... Men nu till det...
Svar
9
· Visningar
5 264
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp