Andrahandsvärde

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 830
E

Egonson

OBS, detta är inte en annons! Sadeln i fråga redan är tingad i vilket fall så.

Men jag funderar på vad jag ska ta för pris?
Sadeln är en bomfri Barefoot, inköpt 2004-07-29 och använd cirka 4 gånger i veckan sedan dess.
Jag har skött den jättenogrant, den är jättefin och helt klart i bruksskick, dock är den nött i färgen, det är det enda felet jag kan hitta.
Den kostar i nypris 4995 kr, jag tänkte ta 2400 kr för den, då får man med westernstigbyglar och fenders som tillhör sadeln. De är inte mer än ett år gamla och det finns garanti kvar på både sadel och fenders.

Vad hade ni kunnat tänka er ge max för den sadeln?

Sv: Andrahandsvärde

Mm.. Fast utan padd då?
Jag ska ha paddarna kvar för jag ska köpa en ny bomlös.
(Jag ska noga tala om för köparen att man måste ha padd till sadeln).

Jag tycker att 2400 är väldigt billigt, då de brukar gå på runt 3000-4000 begagnade. Sedan ingår ju fenders, och då stiger ju priset lite till.

Hm okej. Då höjer jag det nog lite. Tack för tipset :bow:
Man vill ju inte sälja för billigt.

Jag har sett hur många annonser som helst där dom säljer sina barefootsadlar för 5000:- (minst , men då med padd) .. så jag tror allt att du kan ta 4000 minst. men trots allt så kostar ju den ny barefootsadel (iaf den jag köpte) 5000 utan padd. Men förståss får man kanske justera priset efter användning också
Lycka till:D

Ja det tycker jag med, känns nästan lite dumt att ta 4000 kr med tanke på att jag gav 4995 (för enbart sadel iofs).
Paddar köpte jag separat från ett annat ställe och fendersarna (som jag ska sälja med sadeln) köpte jag för 600 kr nya (de är nästan nyskick).

Jag tror jag tänker köra på 3000 kr.. Eller jag veeet inte.. :p
Har ju ingen som kan värdera den heller, får väl fråga lite olika personer vad dom tycker den ser ut att vara värd så kan jag kanske ta ut ett medelvärde av det sen.
Eller nåt.
Hon ska komma och titta på sadeln i morgon så jag får se.

Runt 3000-3200 kr kanske.

2400 kr låter lite väl billigt om den är i bra skick, det är ju under halva priset mot vad den kostar ny. 3000 kr är ganska så precis
-40% utav nypriset. Det tycker jag låter skäligt! Om priset börjar vandra över 3500´ känns det lika gärna som om att man kan köpa en helt ny sadel i stället...

Ja så tänkte jag med. Jag vill ju att hon ska köpa min, inte köpa en ny ju :p

Liknande trådar

Y
Utrustning *obs! ingen annons!* Spinner vidare på andrahandsvärdestråden och ställer en lite mer individuell fråga :o Måste ju sälja min...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Tez1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈