Ånej ,Kajsans tänder

V

Vaccan

:( :cry:
Min kanin Kajsan har ett underbett ,och innertänderna växer snett ,de här upptäckte jag bara för nån vecka sedan ,i Lördags och i Måndags var jag på djursjukhuset och fick de två tänderna uppe och nere fram klippta iomed att dom vuxit om varandra .
Undertänderna är värst så det är rätt stor chans att Kajsa får samma problem igen ,men det gör ingenting .
Det kan man ju leva med att klippa dom ,men innertänderna är ju värre .
Då ska Kajsa sövas och filas och det ska hållas på ,men utan garanti för att det inte kommer tillbaka -så efter två-tre månader måste jag kanske göra det igen ,och så fortsätter det hela Kajsans liv :(
Pengarna struntar jag i ,jag har ingen försäkring men det är sak samma ,det finns gränser på hur snål man får vara ,om det kniper får jag ta av mina sparslantar (hej då ny häst :() .
Men att söva kajsa ...tre-fyra ggr om året hur snällt och bra är det ?
Jag hade ingen försäkring på nått av mina smådjur ,därför skulle jag vilja uppmana alla som tycker om sina djur att ta en försäkran ,det är INTE trevligt att måsta ta bort dom bara för att man inte har pengar .
Kajsa kan jag ju inte försäkra men dom andra iallafall .

Kan man dra ut en kanins tänder ?
Nån som har/haft en likadan kanin som jag ,vad gjorde du ?

Jag vill INTE ta bort min lilla bäbis-kajsa :cry:...men det finns ju gränser .
 
Om du måste söva och fila tänderna resten av hennes liv är det humanast att låta henne somna in, det är inte rätt mot kaninen och det kommer inte att vara några fyra gånger per år utan snarare 12 gånger per år, kanintänder växer fort.

Man kan inte dra ut kindtänerna eftersom kaninerna behöver dem när de ska äta höet.
 
Ne jag vet...ena undertanden har gått av såg jag nyss,men hur vette klåen :(
Jag ska in me kajsan imorron och så får vi se da .
 
Försäkringar täcker i alla fall inte tandfel så det hade nog inte spelat nån roll om hon varit försäkrad....
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 383
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 005
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 230
Senast: Nominous
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp