Ang alla låsta trådar på detta forum

Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

På Gnägg om du läser i infotråden står det klart och tydligt vad som gäller för det forumet ang PShop.

Eftersom dessa trådar tog över gnägg totalt med frågor om uppladdning, hjälp med bilder m.m så beslöt Gunnar tillsammans med oss att det kunde ligga 1 tråd under datorer där frågor m.m kunde avhandlas.
Trots att jag var inne i trådar på varje sida och påtalade vad som gällde var det alltid någon som bröt mot någon regel därav blev PS.trådar e tillåtna på Gnägg.

För vidare info ang dessa trådars vara eller icke bestämmer Gunnar.
Så länge jag inte har fått nya direktiv så är de ej tillåtna och dessa diskuterar Gunnar och jag innan ändring.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Som jag skrev så syftar jag på PS-bilder i allmänhet. Inte "fråga om någon kan fixa min bild-tråd".

Och jo, det pratas väldigt ofta om vilken kamera man tagit bilderna med.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Det jag ogillade var att det fanns mängder med trådar tidigare som gick ut på att person A frågade om inte någon kunde fixa till en specifik bild åt person A. Person A ville inte lära sig något utan bara att någon skulle utföra tjänsten.
Den typen av trådar är jag väldigt tveksam till att ha överhuvudtaget, om jag kommer ihåg rätt gick jag dock med på att ha dem i en enda tråd.

En liten fråga:
Vad är skillnaden att få hjälp med en bild jmfrt med att få hjälp att räkna ut foderstaten? :confused:
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

jaja det gör det säkert.
Pratade oxå om PStrådarna.
 
Senast ändrad:
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Så det spelar ingen roll att Gunnar säger* att det är ok att visa photoshop-bilder i gnägg/lek & trams (så länge det inte handlar om "tjänster")?

*inlägg 26 och 33 i denna tråd
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Man får gärna visa sina photoshopade bilder MEN inga tjänsttrådar/inlägg.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Och några inlägg upp skrev du: "PS.trådar ej tillåtna på Gnägg".

Förstår du nu varför vi undrar vad ni håller på med?
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Jag kan tänka mig att problemet har varit att nästan alltid när någon lagt ut sina fina "photoshoppade" bilder på Gnägg så har det kommit någon och frågat om de inte kan fixa till lite bilder eftersom de verkar vara så duktiga.

Om det händer i princip varje gång kan jag tänka mig att man som moderator tröttnar på att radera inlägg och försöker vara tuffare redan från början.

Sedan handlar det väl om tolkningar. Om man lägger ut fina bilder på Gnägg behöver man väl inte nämna vilket program som använts för att fixa till bilden. Så länge det inte nämns är det ingen photoshop-tråd och är alltså tillåtet.

Börjar man prata photoshop i den så börjar väl tråden glida till att hamna under dator-forumet, samtidigt som den kanske är lite för oseriös för det. Vilket kankse leder till att den helt tas bort.

Vilket i så fall med den tolkningen leder till att photoshop-trådar inte är tillåtna på Gnägg.

Bildtrådar med hästinriktning är dock tillåtna på Gnägg.

Ovanstående bör inte motsäga varken det jag skrivit tidigare eller det mysko skrivit.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Snuffsan, jag lovar svara på ditt PM som jag läst när det kom, men nu hunnit glömma vad det handlade om.
Jag måste dock få lite tid över och rensa lite bland mina PM först.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Man får visa SINA PS.bilder men INGA PS.trådar :bow:

Du får gärna lägga in bilder på din häst som är PS utan en diskussion om att den är PS
Men inga PS.trådar där alla lägger in PSbilder för att alla ska se att den är PS i det eller det programmet.
 
Senast ändrad:
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Jadu, det förutsätter jag faktiskt att jag får eftersom du knappast kan se om jag photoshoppat mina bilder.:smirk:
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

"Om Bukefalos" ska väl vara en kommunikation mellan användare - moderatorer - Gunnar. Nu känns det inte lönt att skriva en tråd här. Man får AKNs svar sedan låses tråden. Hade man bara varit ute efter AKNs åsikt kan man pm:a henne. Det behövs det inte ett helt forum till.

Ta till exempel Åkes trås om nålade trådar. Varför låser man den?
Tifo och Ullo har ingen chans att kommentera, användarna har ingen chans att framföra åsikter, TS kan inte fortsätta resonera. AKN anser att det är slutdiskuterat och stänger dörren. Håll käft och trivs. Ska vi ha det så på Buke?

Fortsatt om låsta trådar gäller inte bara på "Om Bukefalos":

Sen trådar som hänvisas till att det redan finns en tråd om det ämnet. Det håller inte heller alltid som en låsningsanledning. Det finns solklara fall av samma ämne som man kan plocka, men det finns vinklingar, utvecklingar av ett ämne. Detta är ett diskussionsforum och varför inte få diskutera saker så länge de ligger inom regelverket för vad som är OK? Man kan inte bara låsa trådar för att man är trött på folk.

Trådar måste få utvecklas. Nu låses en del trådar för att de utvecklats från ursprungsfrågan. Utvecklingar som ibland är väldigt bra. Diskussioner gör så ibland och det brukar leda till fortsatt utveckling.
Jag har inte ögnat igenom hela tråden. Men jag upplever samma sak inne på dator forumet.
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Datorer har ju också varit ett låst forum. Trådar låses på löppande band. Eller så får man först ett svar pricis som du säger på helt fel nivå. Frågar man då om får man en snäsning av moderatorn med hänvisning till nån support. Sen är tråden låst. Har man tur blir man kallad dum dessutom.

Sen har jag aldrig förstått varför man får fråga om vissa program och inte om vissa andra.

Jag fattar inte de speciella reglerna på datorer så jag går helt enkelt inte in där.

Jag ställde en fråga ang. MSN åt min dotter som r 9 år inne på dator forumet. Det tog inte många min innan tråden försvann. Ingen förklaring eller nått.:devil: Varför skall man inte få stlla en sådan fråga där inne?
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Och som vanligt har du läst de nålade trådarna? :angel:

Att komma in som ny på Bukefalos och få liknande svar kan kännas väldigt kränkande. Skulle det skada dig att försöka vara trevlig någon gång?
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

Jag hoppas att du är trevligare i verkligare livet än här på Bukefalos. För dina svar här är inte trevliga. :eek:
 
Sv: Ang alla låsta trådar på detta forum

(Från klistrad tråd i datorforumet)

Andra sajter och hur man hanterar dessa diskuteras på deras forum och support, inte här.
Ex:
MSN är ett program som är direkt knutet till siten www.msn.com (går inte att använda utan inloggning där) alltså ska frågor om MSN och dess använding diskuteras där.

följer man detta exempel blir summan ganska intressant

Om jag vill fråga om ett grafikkort ska jag vända mig till tillverkaren av grafikkortet

Om jag vill fråga om ett ljudkort ska jag vända mig till tillverkaren av ljudkortet

Om jag vill fråga om photoshop ska jag vända mig till tillverkaren av photoshop

Om jag vill fråga om en mailklient ska jag vända mig till tillverkaren av mailklienten

Om jag vill fråga om hästfoder ska jag vända mig till tillverkaren av hästfodret

Om jag vill fråga om telefoner ska jag vända mig till tillverkaren av telefoner

Om jag vill fråga om en westernsadel ska jag vända mig till tillverkaren av westernsadlar

Om jag vill fråga om att lära mig att rida ska jag vända mig till en ridskola


Ni fattar kanske min poäng om man inte får fråga här om både det ena och andra varför finns det då en möjlighet att göra inlägg ?

Mvh
Attjoo *lagom less på att problem svaras med ett hänglås*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp