ang avel, eller??

A

adore

någon här som kan detta med färger??
har en svart cornish rex-hona och om vi behåller henne har vi funderat på att ta en kull på henne, men vilken färg ska hanen ha??
jag vill gärna att ungarna blir svarta eller gråa och jag är verkligen nollställd när det gäller detta.
hur fungerar det med blodgrupper då?? fattar inget där heller...
hjälp...tack!!
 
Svarta ungar kan din hona få med vilken han som helst, men en röd ger enbart sköldpaddsäfrade honor, men dock svarta hanar.
För att hon ska kuna få blå ungar krävs det att både hon och hanen bär på anlag för dilution. Om din hona har någon förälder som är diluterad (dvs någon av färgerna blå, creme, blåsköldpadd, lila eller lilasköldpadd) så vet du med säkerhet att hon bär på det. För att då säkrast få chans på blå ungar så parar du med en blå hane.

Om du inte vet om hon bär på dilution ellre ej, så får du chansa. Om du då parar med en blå hane och det blir blå ungar så vet du att hon bär på dilution. Annars får hon bara svarta ungar med en blå hane.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 847
Senast: Bluefish
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 341
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 270
Senast: AraSlei
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 164
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp