Ang eget företag eller ej.

Joyride

Trådstartare
Jo jag läste att man får "dra in" upp till 30 000kr på tex inridning utan att behöva ha företag. Man vissar bara det på deklarationen. Får man ha F-slattsedel? Och vilka "avdrag" ska man göra, bara för skatten??? :confused:
 
För att få ett så korrekt svar som möjligt är det nog enklast att ringa skattemyndigheten.
 
*håller upp handen*

Skulle nog tro att jag är den skylldiga till att skriva det om du läste det bland annonserna (är det du som mailat mig? Har inte hunnit kolla upp det du frågade om) men jag ska inte säga säkert vad som gäller för jag håller just på och lär mig det själv. Sparar det som ska betalas som skatt och hoppas att jag gör rätt tills jag kommit underförn med det. Men kommer du på det före mig så säg gärna till! ;)
 
ja det är jag :smirk: jag har tänkt att ringa skattemyndigheten och höra efter. Men hör gärna av dig när du vet mer så gör jag detsamma :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 700
Senast: Unafraid
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 159
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstå detta med avdrag för tjänsteresor med privat bil. Han har sedan förra året ett eget...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: soom
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp