evis

Trådstartare
Läste nånstans att halm ger 5 MJ och inget protein whatsoever - och med det i åtanke är det ju absolut mest logiskt att räkna med i foderstaten. Men - jag har fått lära mej att den näring som finns i halmen kan hästen inte bryta ner/tillgodogöra sej - det är enbart "bukfylla" helt enkelt, och därför finns det ingen anledning att räkna med det i foderstaten.
Vad är rätt?

Jag räknar halmen som rent stråfoder, dvs om jag måste täcka TS i övrigt ger den inte någon större påverkan.

Hur var och en gör, är nog lite olika tror jag.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 673
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hejsvejs. Läste precis något som fick mig lite fundersam. Nu är detta från en fodertillverkare/återförsäljare så det är säkert minst...
Svar
8
· Visningar
3 567
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Som om det här inte redan vore en jävla skitdag, så var ju även Viktor hos veterinären idag, då han börjat klia sig igen. Hade tyckt det... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 512
Senast: Alexandra_W
·
F
  • Låst
Dressyr Eftersom, tråden låstes startar jag en ny ang ämnet och då får vi väl snällt försöka hålla oss till det då. För visst är det intressant... 15 16 17
Svar
325
· Visningar
22 345
Senast: break_a_leg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka