Ang Pampers&Astma och allergiförbundet

Mynta2

Trådstartare
Det var ju många som skrev i Pamperstråden om hur deras/andras bebisar fick röda stjärtar/utslag av Pampers och många stod undrande hur astma och allergi förbundet då kunde rekomendera dessa. Jag blev nyfiken och mailade till förbundet och frågade varför dom överhuvudtaget rekomenderar något som är preparerat. Jag skrev även att jag och många jag känner gjort blöjtest på våra barn, där det går ut på att varva mellan Pampers och annat märke och se om det blir någon reaktion just med Pampers. Och att i nästan alla fall har det blivit det i form av röda stjärtar.

Nu har jag fått svar, och speciellt informerad blev jag dock inte. Svaret löd:

Våra experter har granskat vad som finns i blöjorna ur allergisynpunkt och kommit fram till att risken är mycket liten att någon ska drabbas av besvär av densamma då den inte innehåller några allergiframkallande eller irriterande ingredienser.

Vadå *risken är MYCKET LITEN*. Då finns det ju en risk med andra ord. En risk ska väl vara enligt mig obefintlig...annars anser jag INTE man rekomendera en produkt ur allergi synpunkt.

Sedan tyckte han att eftersom våran baby fick utslag av blöjorna så borde det nog det utredas av en dermatolog eller allergolog för att fastställa orsaken. :angel:

Som att jag inte redan visste orsaken :confused::confused:
 
Sv: Ang Pampers&Astma och allergiförbundet

De knappar väl in alla "ingredienser" i en dator och får fram ett svar istället för att ta på sig blöjan själv och se vad som händer :smirk:
 
Sv: Ang Pampers&Astma och allergiförbundet

Alla mina tre ungar har fått röda rumpor av pampers men inte av något annat märke!
 
Sv: Ang Pampers&Astma och allergiförbundet

Något annat men på samma ämne: Vi var i Usa förra veckan och blev såklart i behov av blöjor så småningom. Det fanns BARA parfymerade blöjor, och de luktade verkligen parfym!!:crazy: Kändes helt absurt att man knappt kunde lukta om han gjort nummer 2.:smirk: Känns som en helt värdelös funktion. Nu var det ju en sån begränsad tid för oss, men i det långa loppet kan det ju inte vara så nyttigt tycker jag.
 
Sv: Ang Pampers&Astma och allergiförbundet

Är Pampers alla blöjor rekommenderade av asta och allergiförbundet då?
Eftersom Pampers har lotionfria blöjor också.
 
Sv: Ang Pampers&Astma och allergiförbundet

Det är dessa Pampers produkter dom rekomenderar:
Pampers Baby Dry

Pampers Easy Up pants

Pampers Premiums Active Fit

Pampers Premiums New Baby

Pampers Wipes Sensitive, tvättservett

Det var New baby vi använde. Och med tanke på att en nyfödd baby faktiskt är känslig så anser jag det vara idiotiskt att utsätta dom för preparerade blöjor. Och dom säger ju sälv, förbundet, att risken är MYCKET LITEN...då fins det ju en risk med andra ord. Varför ska man inte som förälder få kunna välja NÄR man vill smörja sitt barns stjärt egentligen ? Och tänk om man är på ett ställe och akut måste ha blöjor, och på det stället finns BARA Pampers...ska man då tvingas utsätta sitt barn för obehag bara för man inte får välja ?
 

Liknande trådar

J
Övr. Barn Såg en reklam om pampers blöjor o så sa dom att dom va rekommenderade av astma o allergi förbundet.. Blev lite fundersam. För från...
2
Svar
34
· Visningar
6 018
Senast: humlanotrocadero
·
O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 281
Senast: Oasis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp