Angående långtygel och betsling

Inte vinklar min häst nosen åt utsidan med grimma+tygel, om jag inte absolut vill det. Med stång är det lätt hänt oavsiktligt om man tar tygeln lite samtidigt, det blir ju dubbla budskap. Eller låter bli att ge snarare. Då är det som du säger, aha. Förhoppningsvis lär man sig just i det ögonblicket.
 
En tränad häst gör det den blir ombedd att göra. Den skiter i om det kallas reining, dressyr eller nåt.
Skolning av häst är bäst utfört om den lyder vad du än gör. Sen har vissa bättre förutsättningar för vissa tävlings grenar.
Mönster specifika diskusitioner får du ta med din mönster tränare. Kan inget mönster själv.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 853
Senast: Solstig
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 845
Senast: NotlikeI
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 508
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 103
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp