ångest fick jag

Sv: ångest fick jag

ja nu har jag pratat med min tös och det förvånansvärt väldigt lätt och bra :)
förklarade för henne att det där ordet är lika fult som att svära och frågade henne om hon tyckte det lät fint.
det tyckte hon inte.
hon har hört det från killarna i skolan och visste inte vad hon skulle säga istället.
hon var helt på det klara med att det var att göra barn iaf.
så jag sa att det där ordet låter ju väldigt fult och dumt och när ett barn blir till och kommer till världen så är det ju nåt väldigt fint och gulligt.
det höll hon med om.
älska tyckte hon inte om att säga och samlag lät äckligt tyckte hon.
så jag sa att man kunde säga att man hade sex istället.
det tyckte hon lät bra och enkelt.
sa åxå att om hon hör nåt eller funderar över nåt så får hon gärna komma och fråga oss.
det blev ett kort samtal och sen ryckte hon på axlarna som om det inte var nåt :bump:
nu har hon ett annat ord som hon tycker är ok och jag slipper höra det där andra mer :)
tror på det där med att hålla det enkelt.
inte göra så stor sak av det hela.
tack snälla ni för hjälpen :banana:
 
Sv: ångest fick jag

Bra gjort.
Jättebra förklaring ni gjorde angående varför sex/älska är något fint som förtjänar ett fint ord.

Men jag har ett problem som dök upp efter ett nyhetsprogram på radion.
-Apoteket ska nu börja sälja sexleksaker, sa dom där så käckt.

Mina pojkar ville naturligtvis ha en förklaring på vad det var för leksaker - öh, ja, de, eh, kolla en fågel...
Hur fasen förklarar man sexleksaker utan att få det att låta väldigt underligt?
 
Sv: ångest fick jag

"Leksaker för vuxna", med ev. anpassning/tillägg beroende på ålder och tidigare kunskaper. (Jag rådfrågade faktiskt mannen-tillika-blivande-läraren som för inte alls längesedan tydligen hade en del föreläsningar och litteratur om sexualundervisning.)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ångest fick jag

Vår numera 8åring här hemma har varit förvånandsvärt enkel att ta upp sånt här med - kanske beror det på att jag "bara" är bonusmamma? Vi har snackat mens och om hur blir barn blir till o s v. Mensen kom upp vid lagandet av blodpudding. "Det är bra för tjejer att äta" säger hon med sin lillgammla röst. Ja just det svarar jag men vet du varför? Det visste hon inte så jag frklarade lite enkelt och sen gjorde hon precis som din tjej - ryckte på axlarna och bytte samtalsämne.

Att hålla det enkelt är nog det enklaste men samtidigt svårt som bara den!

Nu bävar jag bara tills killen börjar undra om såna saker eller ve och fasa - man hittar stela strumpor under sängen!!! ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 259
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ TW: sexuella övergrepp Gammal användare nytt nick. När jag var 11 blev jag utsatt för övergrepp på nätet. En man som sa åt mig vad jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 896
Senast: Filit
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 061
Senast: Pinus
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp