Ångest över allt

Bästaste alazzi, jag vet ju att du haft det skitjobbigt i ditt liv en tid och det är såklart en jättestor del i ditt mående - det är inte bara kemisk obalans som är orsaken. Hur har det gått med tanken att flytta hem till sverige igen? Får du hjälp och stöttning med det?
 
Bästaste alazzi, jag vet ju att du haft det skitjobbigt i ditt liv en tid och det är såklart en jättestor del i ditt mående - det är inte bara kemisk obalans som är orsaken. Hur har det gått med tanken att flytta hem till sverige igen? Får du hjälp och stöttning med det?

Jag kan inte flytta i dagsläget. Båda föräldrarna måste säja ja och så är det inte i dag. Så jag sitter fast i Tyskland ett bra tag framöver.

Och som jag mår idag skulle jag aldrig klara av att organisera en flytt till Sverige.
 
Psykologen gick igenom lite grundinfo med mig och även han undrade varför jag inte hade fått ångestdämpande medicin utskrivet. Han tyckte nog att jag skulle behöva det nu. Och sen gick han igenom vilka olika vårdmöjligheter som det finns i området. Och jag fick en broschyr med nödnummer att ringa om det skulle behövas. Och han förstod hur svårt jag har att boka tider eftersom jag jobbar inom bemanningsbranchen så jag fick två tider, en förmiddagstid och en eftermiddagstid så så snart jag vet när/om jag har jobb nästa vecka så kan jag avboka den ena tiden. Han var lite läskig att prata med för han var så vindögd och han bytte öga ibland som han tittade med. Jag hade lite svårt för det.
 
@alazzi : Jag är glad att höra att du mår bättre idag. Om det blir alltför jobbigt, så säg till! Det tar ca 3 timmar för mig att ta mig till Nürnberg och jag är ledig torsdag, fredag, lördag och söndag!

Oj, tack! Jag hoppas att jag ska klara helgen men jag är tacksam över ditt erbjudande! Du får naturligtvis väldigt gärna komma på besök ändå när du kan. Jag har gästrum :-)
 
Idag fyller dottern år och exxet var här på morgonen eftersom dottern så gärna ville ha hela familjen samlad. Jäklar vad jobbigt det är. Jag vill ha så lite kontakt som möjligt. Men dottern går först.
 
Vid vissa separationer/skilsmässor vill man bara strycka ett tjockt svart steck över exets existens och tja...helt enkelt bara leva vidare utan den människans närvaro i sitt liv överhuvudtaget. Men så har man barn ihop. Ett barn man älskar högt över allt annat och det sista man vil är att låta ens egna negativa känslor gå ut över barnet. Så man står ut. Men till vilket pris då?
Man ger sig själv ett menatlt kok stryk varje gång. Och i eftertanke, långt senare så ser man att 'det där hade jag kunnat göra annorlunda', och 'jag hade inte behövt utsätta mig för det där'.
Jag vet att det är lite sent nu eftersom dotter fyller år idag, men för framtida liknande tillfällen, tänk: hur ska jag lösa den situationen utan att själv behöva utsätta mig själv och må dåligt, dottern mår inte bra om jag mår dåligt så därför måste jag lösa detta på annat sätt'.
Dotterns krav på samlad familj är egentligen ganska orimligt. Dottern vill ha lyckliga familjen, den som inte finns längre. Ge henne alternativ! Prata med henne! Mamma och dotter kan göra något jätteroligt ihop, och pappa och dotter kan göra något jätteroligt ihop också! Utan att mamma och pappa ska behöva umgås! Det går att lösa! Barn förstår ofta mer än vad vuxna tror, men de kan sällan lösa saker på vuxensätt utan det får vi göra åt dem. Stor kram till dig alazzi, du behöver nog det idag!
 
Fan ja, jag behöver stödet idag. Bara gråter över att det blev som det blev.

Han som i ett halvår hävdade att han aldrig skulle lämna oss.
 
Psykologen frågade om jag skulle ta tillbaka honom om han ville det. Och ja, tyvärr har jag inte lyckats släppa och klippa ännu.

Jag har rensat ut hans saker och lagt i källaren.
 
Det är en sorgetid man går igenom. På andra sidan väntar ett BÄTTRE liv, även om det är svårt för dig att se det nu.
Det som är viktigt nu är att fokusera på vad som kommer, inte på de som varit. Andas, tänk på lösningar som gör dig och dotter glada och tillfreds, du har inget ansvar för någon annan än er två och vad som passar ert liv tillsammans.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 697
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 430
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 185
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 923
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp