ångra sig?

Sv: ångra sig?

Molly är väl Sveriges vanligaste hundnamn har jag förr mig.... ( jag vet 4)
http://sandraradman.pointblog.se/Vanliga-hundnamn-2010.html
Men vad gör det, det är precis lika fint för det!

Vi är helt nöjda med Alice, dock finns det 3 hundar i vår närhet som har visat sig heta det....:D

Vi har en Alice här hemma, på fyra ben ;)

Men helt klart ett jättefint flicknamn!

Själv har jag döpt alla mina hästar till männsikonamn, Fhanny, Allie och Izzie dock så heter de Too i efternamn ;)
 
Sv: ångra sig?

Du ser.... flera fyrbeningar....
Fanny står högt på min lista till barnet i magen....
 
Sv: ångra sig?

kl

Ångrar absolut inte namnet vi gav till dottern , däremot är det jobbigt med alla felsägningar utav hennes namn spelar inte så stor roll med "bekanta" men när tex farmor "vägrar" säga rätt för att det är "enklare" att uttala på ett annat sätt (med en annan stavning! ) Det kan göra mig tokig .
Vi döpte vår tös till Elionora inte Ellenora !
 
Sv: ångra sig?

Enligt mig är Dominic definitivt ett killnamn.
Ja, särskilt med den stavningen.

Det kan ju även stavas med -que på slutet, och det tycker jag är mer feminint, men som det verkar så är det lika okönat som t.ex. Kim och det finns måna kända Dominique av manligt kön.
 
Sv: ångra sig?

Mmm våra hundar har redan haft alla coola och fina namn. Det finns inte mycket kvar...

Sonen heter något vanlig som inte ligger top 30 och dottern har ett supervabligt namn. Men vi gillar dem :) Även om jag så klart önskade att dotterns namn hade varit lite mindre poppis *hi hi*
 
Sv: ångra sig?

Jo, jag är inte helt nöjd med namnet, men det var svårt att enas om ett namn som vi båda kunde leva med. Inget av "mina" namn fick godkänt och sen kom min man upp med två namn som han ville ha och jag valde det ena. Idag hade jag hellre valt det andra namnet, men det är ju lätt att vara efterklok.
 
Sv: ångra sig?

*knapp lån*
-90 döpte vi vår son till Filip.... Sen har det namnet legat i topp i 20 år???
Men våran Filip har inte haft någon namne på skolan första 10 åren, och sedan de sista 4 åren fanns inte heller någon Filip i klassen, men någon enstaka i paralellklasser.

Vi har inte ångrat vårt namnval.
Lätt att säga, lätt att stava, och med enkla bokstäver.
Han har inte heller fått något smeknamn, förutom "plupp" och det har ju inte med hans namn att göra.

* Jenny *
 
Sv: ångra sig?

Vad knasigt att döpa om sitt barn när det är så stort som i dagisåldern och enbart av den anledningen att det finns ett barn till med samma namn, vad händer om barnet får en klasskamrat med samma namn, skall de byta en gång till då eller ?

Iaf så är jag helt nöjd med barnens namn.
 
Sv: ångra sig?

KL

Detta påminner mig om ett "Dagens Ris" som stod i den lokala tidningen för ett par månader sedan, där ett föräldrapar skällde ut ett annat för att de döpt sitt nyfödda barn till DERAS barns namn :eek::rofl:.

Deras barn var visst runt ett år nu, och de tyckte att det andra föräldaparet skulle skämmas för att de stulit "deras namn" :D
 
Sv: ångra sig?

Detta påminner mig om ett "Dagens Ris" som stod i den lokala tidningen för ett par månader sedan, där ett föräldrapar skällde ut ett annat för att de döpt sitt nyfödda barn till DERAS barns namn :eek::rofl:.

Deras barn var visst runt ett år nu, och de tyckte att det andra föräldaparet skulle skämmas för att de stulit "deras namn" :D
Det där ser man på ett annat känt forum hela tiden.

Finns ingen hejd på hur många det är som anser sig ha ensamrätt sina barns namn. Det senaste jag läste var någon som ondgjorde sig över att en hund i bekantskapskretsen hade fått samma namn som trådstartarens son hade.

Någon går till och med så långt som att ondgöra sig över att en vän ska döpa sin son till A och då "kan TS inte döpa sin flicka till B eftersom namnen A och B 'hör ihop' ungefär som 'Tommy och Annika'".
 
Sv: ångra sig?

Någon går till och med så långt som att ondgöra sig över att en vän ska döpa sin son till A och då "kan TS inte döpa sin flicka till B eftersom namnen A och B 'hör ihop' ungefär som 'Tommy och Annika'".

Och så finns det de som påstår att man utvecklar goda egenskaper av att bli förälder!

Jag är nöjd med min sons namn, trots att det blev väldigt vanligt bland barn som är några år yngre. Jag har tänkt sedan tolvårsåldern att det namnet är ett bra pojknamn, som dessutom funkar på båda mina språk.

Jag är glad att jag inte fläskade på med alla de oerhört originella och smått vansinniga långa rader av namn som jag tänkte ut medan jag var gravid. Eller vad hade sagts om Siri Rebecka Dorotea Rebella på en flicka, tex? Eller Odd Janus Nikodemus på en pojke?:D

Och så är jag glad att jag inte gick med på något jäkla släktnamn.
 
Sv: ångra sig?

Och så finns det de som påstår att man utvecklar goda egenskaper av att bli förälder!
Och ändå rymmer det så mycket ondska på forumet i fråga?

Jag är glad att jag inte fläskade på med alla de oerhört originella och smått vansinniga långa rader av namn som jag tänkte ut medan jag var gravid. Eller vad hade sagts om Siri Rebecka Dorotea Rebella på en flicka, tex? Eller Odd Janus Nikodemus på en pojke?:D
Det låter ju ganska normalt, med tanke på vad ungarna får för namn idag.
 
Sv: ångra sig?

Vår son har ett namn som jag tror många tycker är ett white-trash och typiskt modenamn. Vi har fått höra från andra att han kommer bli retad i skolan och svärmor undrade om man verkligen kunde heta så när vi berättade det :grin:

Min sambo som har ett stort musikintresse bestämde sig när han var 15 år (38 idag), att får han en son någon gång så ska han heta IGGY. Jag trivs med namnet och hoppas att Iggy själv kommer trivas med det när han blir äldre. Annars står det honom fritt att byta, jag skulle aldrig få för mig att byta namn på honom för att ett annat barn heter samma :crazy:
 
Sv: ångra sig?

Nu har jag inte döpt någon människa än men snart ska man ju göra det så man funderar en hel del på namn. Jag tycker att man ska känna att det är rätt namn så man inte hamnar i den situationen att man vill byta namn på ungen senare i livet, visste inte ens att det var möjligt bara så där.

Jag vill gärna ha ett lite ovanligt namn på vårat barn, helst inte ett typiskt svenskt heller men det är jätte svårt att komma på nått själv och när man väl gjort det ska ju pappan till barnet oxå samtycka och det är inte det lättaste har vi märkt.
Det sägs ju att man ser på barnet vad det ska heta när man väl träffar det men jag vill ha ett litet förråd att testa på den nya människan innan man bestämmer sej. Jag vill heller inte vänta flera dagar innan man faktiskt ger ett namn. Får se hur det slutar för vår del.
 
Sv: ångra sig?

Vår son heter också Dominic och jag är väldigt nöjd med namnet, men tycker att många uttalar det fel (uttalar det som om vi hade stavat det med -que), vilket jag kan reta mig på.


Detta har jag kopierat från svenskanamn.se:

"Dominic är ett maskulint namn. Översatt från latin "av Herren". Variationer av namnet är: Domenic, Dominik, Dominick, Domonik och den kvinnliga varianten är Dominique."
 
Sv: ångra sig?

Vår son heter också Dominic och jag är väldigt nöjd med namnet, men tycker att många uttalar det fel (uttalar det som om vi hade stavat det med -que), vilket jag kan reta mig på.

Så skulle jag ha uttalat det, ja. Som Dominick oavsett stavning (och kön).

Hur vill du att Dominic ska uttalas?
 
Sv: ångra sig?

Jag ångrar inte heller mina barns namn. Den äldsta heter Zeb & den yngsta heter Zeth men ibland när man ropar på den ena så svara den andra pga deras namn är lika vilket ibland känns lite tokigt.
Många tror att den äldsta heter Sebastian & bara kallas Zeb så det är många gånger han får höra -jaha du heter Sebastian efter att han sagt sitt namn.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 054
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 723
Relationer Hej jag sitter på ett problem jag inte blir av med och hoppas ni kan hjälpa mig! Jag och mitt ex/pojkvän har varit ihop i ca 2 år och...
Svar
3
· Visningar
7 243
Senast: susanne
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 751
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp