Bukefalos 28 år!

lady_vip

Trådstartare
Hela vintern gick jag förbi en trädgård där det sitter 2 hundar, dag ut och dag in... Jag är förbannat nyfiken och dessutom gör det ont i hjärtat så jag har nu luskat ut att dessa hundar i stort sett lever i denna hundgård.

INGEN har någonsin sett hundarna på promenad, ev. tas de in på natten, det kan jag inte luska ut. De skällade tydligen nätterna igenom när de flyttade dit (ca 2 år sen nu), men slutade plötligt, undrar varför:crazy:

De sitter i hundgården i snöstorm, ösregn, full sol... Visst, den är välskött, kojan är kanske isolerad, men det kan omöjligt vara stort nog för 2 medelstora hundar (kanske 5 x 4 meter, utan ordentligt solskydd).

Jag går förbi med mina hundar och det skär i hjärtat att dessa 2 antagligen aldrig kommer ut därifrån, de sitter så snällt där och tittar på oss:cry: Tror ni det är grund nog att anmäla? På vilken grund?
 
Sv: Anmäla?

Ja det finns väl krav på hur en hundgård ska se ut och uppfylls inte de så är det ju skäl att anmäla. Solskydd och upphöjd spaningsplats ska ju finnas i alla fall.
 
Sv: Anmäla?

Hela vintern gick jag förbi en trädgård där det sitter 2 hundar, dag ut och dag in... Jag är förbannat nyfiken och dessutom gör det ont i hjärtat så jag har nu luskat ut att dessa hundar i stort sett lever i denna hundgård.

INGEN har någonsin sett hundarna på promenad, ev. tas de in på natten, det kan jag inte luska ut. De skällade tydligen nätterna igenom när de flyttade dit (ca 2 år sen nu), men slutade plötligt, undrar varför:crazy:

De sitter i hundgården i snöstorm, ösregn, full sol... Visst, den är välskött, kojan är kanske isolerad, men det kan omöjligt vara stort nog för 2 medelstora hundar (kanske 5 x 4 meter, utan ordentligt solskydd).

Jag går förbi med mina hundar och det skär i hjärtat att dessa 2 antagligen aldrig kommer ut därifrån, de sitter så snällt där och tittar på oss:cry: Tror ni det är grund nog att anmäla? På vilken grund?

Usch vad ledsamt! :cry:

Kanske kan du skriva till djurskyddsmyndigheten där du bor och be dem att undersöka förhållandena närmare. Du kan skriva att du misstänker att de inte får den omsorg som de har laglig rätt till och att du tycker synd om dem.
 
Sv: Anmäla?

Man kan ringa o man kan vara anonym.
Om hundgården uppfyller lagens krav o om hundarna rastas utanför hundgården 1 / g per dag finns lixom inget att anmärka på.

mvh
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 961
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 062
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp