Anmälningsavgiften åter?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare shampiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 415
S

shampiz

Jag hittar ju inte mina TR:( , så hoppas då att nån här ska kunna hjälpa mig.
Visst är det väl så att om man betalat in anmälningsavgiften och sedan avanmäler sig innan anmälningstiden utgått, så bör man väl få anmälningsavgiften åter? (minus en viss administrativ kostnad då förstås)
Vore tacksam om någon kunde skriva ner det som står i TR angående detta. :bow:

Sv: Anmälningsavgiften åter?

Nu orkar jag inte leta efter TR, men jag vet att det är så att om man skriftligen tar tillbaka sin anmälan innan anmälningstidens slut ska man få tillbaka pengarna. Vi gjorde detta för några månader sedan, det fungerade alldeles utmärkt. Klubben ifråga satte tillbaka pengarna på mitt konto.

ja det ska man få. På hopptävlingar gäller en vecka innan tävlingen skriftligt om inget annat har angetts i propp eller ryttarmeddelande.

Du har fel, så här står det i TR:"Endast om ryttaren skriftligt återtagit sin anmälan befrias han från skyldigheten att erlägga anmälningsavgift. Besked om återtagen anmälan ska komma till arrangören innan anmälningstiden utgått. Om andra regler ska gälla måste det framgå av propositionerna"

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 232
Senast: Majjijann
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
929
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 400
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka