Annette vill ha tillbaka Madick - och 1,4 miljoner kronor

Sv: Annette vill ha tillbaka Madick - och 1,4 miljoner kronor

Ridsportförbundet borde göra som travsportförbundet, ett standardkontrakt som ligger till grund för leasingavtal. Där fyller man in procent på pengar, möjlighet att avla, köpa loss hästen, ansvar för försäkring, grund till uppsägning av avtal, hur långt tid avtalet gäller osv.

Det vore ju såklart det bästa om något liknande kunde utarbetas för ridsporten. Tycker jag, som dock är oinsatt.
 
Sv: Annette vill ha tillbaka Madick - och 1,4 miljoner kronor

Vems felet än är i den här historien så blir det intressant att se hur domen blir!
Och problemet skulle ju inte existera om HL köpte hästen, för är inte det ryttare och hästägare är oense om, dvs att ägaren vill sälja?

Oturligt nog så är denna uppmärksamhet knappast ngt som gynnar tävlingsryttare som vill ha hästar för de högre klasserna...
 
Senast ändrad:
Sv: Annette vill ha tillbaka Madick - och 1,4 miljoner kronor

Oturligt nog så är denna uppmärksamhet knappast ngt som gynnar tävlingsryttare som vill ha hästar för de högre klasserna...
Nej, det är sant. Men ryttare ska inte tro att de kan helt diktera villkoren för en häst de inte äger heller. Vill de ha ensamrätt och tjäna pengar så får de faktiskt se till att köpa egna hästar istället för att sko sig på enskilda hästägare!!

Att ägaren i detta fallet ska gå back på hästen är ju helt otroligt när hästen har vunnit 2 miljoner i prispengar. Det är ju absurt hur HL har mage att ta alla prispengarna som om det var hon som ar huvudet bakom allting och hennes förtjänst att hästen tävlade där den gjorde. Det finns många fler ryttare som kan rida Madick!
 
Sv: Annette vill ha tillbaka Madick - och 1,4 miljoner kronor

Håller med dig till 100%.

Det finns ju sponsoravtal som inte förekommer i media som det här gör, man får ju då gissa att de fungerar som de ska och både hästägare och ryttare är nöjda med arrangemanget.

Jag har i allafall lärt mig att om underverk sker, dvs att mitt sto får en häst som Maddick eller Butterfly Flip, då ska jag passa mig MKT noga för att inte hamna i samma sits som Maddicks ägare! För precis som jag sa i en annan tråd i ämnet, jag skulle kunnat gjort precis likadant som hon gjorde, dessutom vet jag att bara för att man skriver ett kontrakt så kan man mkt väl bli blåst ändå!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) COMPORTA, PORTUGAL: Annette Karlssons häst Madick, tidigare tävlad av Helena Lundbäck, vann silver på junior-EM med den...
Svar
3
· Visningar
1 195
Senast: kopparberg
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) För drygt ett år sedan red Helena Lundbäck VM i Kentucky på Erbblume. 2011 har sett annorlunda ut för hoppryttaren som är van...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Göta hovrätt ändrar tingsrättens dom i tvisten mellan hästägaren Annette Karlsson och RIDAB om hästen Madick, som tävlats av...
Svar
3
· Visningar
1 258
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Göta hovrätt ändrar tingsrättens dom i tvisten mellan hästägaren Annette Karlsson och RIDAB om hästen Madick, som tävlats av...
2
Svar
30
· Visningar
4 706
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp